Gå til innhold

Så Bra... Innkalt til elevsamtale hos min datter på vgs...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn var det ikke når jeg gikk på vgs... Mine foreldre hadde kun meg å stole på at ting gikk bra... 

Da føler jeg at jeg får delta litt til=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husker da jeg også gikk på VGS, (3 år siden), så hadde vi også elevsamtalme med foreldre. Må si jeg reagerte litt o.O Men det skjedde kun 1. Året på VGS. Sikkert noe tilpasnings greier.
Dette går bra:)

Anonymous poster hash: 01a78...116
Skrevet

Sånn var det da jeg begynte på vgs for syv år siden også. Foreldre til elever under 18 år måtte på foreldresamtale. Kjempebra! :)

Anonymous poster hash: ad9f2...cdb
Skrevet

Jeg gikk på vgs 1988-91. Da var det foreldre samtaler og foreldremøter.

Anonymous poster hash: 23ce9...af6

Skrevet

Er dette noe nytt? Slik var det for 20 aar siden og..

Anonymous poster hash: 13b8c...301
Skrevet

Vi hadde det ikke da jeg gikk på VGS (jeg er 33 år), men vi innkaller foreldre til alle elever (under 18 år) som går i VG1 og VG2 hver høst. Mine elever er 19-20 år, så jeg slipper å forholde meg til foreldre i år. Det er i grunnen like greit ;)

Anonymous poster hash: f447b...ded
Skrevet

foreldrene til de under 18 har vel alltid blitt kalt inn 

Anonymous poster hash: 5f620...b2b
Skrevet

foreldrene til de under 18 har vel alltid blitt kalt inn 

Anonymous poster hash: 5f620...b2b

Nei, ikke på VG3. Det er en del som ikke fyller 18 år før i november/desember, men vi innkaller ikke foreldrene deres likevel.

Og min mor var som nevnt aldri på noen samtale da jeg gikk på VGS for ca 16-17 år siden.

Anonymous poster hash: f447b...ded

Skrevet

Jeg gikk på videregående fra 97-2000 og vi hadde foreldremøter de 2 første årene. Sisteåret så fyltte alle 18 år i løpet av første halvår i 3 klasse.

Skrevet

Hadde ikke sånt da jeg gikk vgs for 10 år siden...

Anonymous poster hash: 5d3bd...03b

Skrevet

Hadde ikke det da jeg gikk på vgs for 10 år siden.

Skrevet

Jeg er 38 år.... og det var ikke noe snakk om det der jeg gikk... Ser ut som det er litt ulikt fra skole til skole=)

Men er glad for det da, fint å ha litt følelse av ansvar fremdeles=)

Skrevet

Det har positiv virkning, i alle fall, å etablere gode relasjoner til foreldre, helst så tidlig i skoleåret at eleven ikke har rukket å få anmerkninger eller andre negative sanksjoner før samtalen. Vi har sånne samtaler i "min" videregående skole, og vi ser bl.a. at færre dropper ut når vi som skole har opprettet kontakt tidlig. Obligatorisk for de som starter i 1. klasse, valgfritt senere. Foreldrene setter pris på å bli kalt inn, de forventer det som regel ikke, men de jeg har hatt inne, ser på det som udelt positivt.

Anonymous poster hash: 22064...6c0

Skrevet

Jeg er 38 år og det var ikke noe sånt når jeg gikk på videregående.Men jeg synes at det er lurt. Mamma ante ingenting om at jeg knapt var på skolen når jeg gikk i 2 klasse på videregånde, det hadde hun visst hvis det hadde vært samtaler (eller egentlig ikke siden hun nok ikke hadde stilt opp uansett). Men jeg synes det høres positivt ut :)

Anonymous poster hash: 8b921...929

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...