Gå til innhold

Tunge løft føre til Abort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd dette eller tror det er mulig at tunge løft kan føre til Abort?

Er i uke 7 ca og har en jobb hvor jeg jobber med mye tunge løft.

Kjenner at når dagen er over har jeg mye vondt i nedre rygg og mensmurring.

Bør jeg droppe de tyngste løftene?

Har 4 SA bak meg de siste 3 årene, men aldri tenkt tsnken at det kan ha skyltes tunge løft??????

Håper på svar

Anonymous poster hash: 5d2a4...af1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hør med legen din. Min jm fortalte hun ofte fikk spørsmål om hvor tungt man kunne bære. Hun  pleide da å spørre hvor mye de klarte å løfte ;)

Om man har mistet før, og har mye smerter er det kanskje greit å ta det litt med ro?

Anonymous poster hash: 2d4c9...680
Skrevet

Nei, tunge løft fører ikke til abort!

Pga hormonene i kroppen som gjør at leddbånd o.l. blir løsere kan man lett skade seg ved å løfte tungt, men babyen sitter godt der den sitter og løsner ikke fra livmoren fordi du løfter.

Tommelfingerregelen er at man ikke skal løfte tyngre enn man er vant til å løfte fra før svangerskapet, pga faren for skader.

Mister man barnet etter å ha løftet tungt er det helt tilfeldig, da er det noe galt med barnet og det ville abortert uansett.

Noen få unntak er det selvfølgelig, f.eks de som har svakheter i livmor, mormunn som er for kort og åpen o.l. da kan man bli beordret til sengen og må ligge eller ta det helt med ro resten av svangerskapet. Men for normalt friske kvinner er det ikke farlig å bevege seg, ha fysisk tungt arbeid eller løfte (annet enn pga den økte faren for skader, man aborterer ikke av det)

Anonymous poster hash: 26597...a00
Skrevet

Vanligvis ikke,men om du jobber på plass der det er vanligvis tunge løft ville jeg spurt legen og vurdert hva i ditt tilfellet betyr tunge løft. Det kan hende at det som er bare løft for deg,for meg er wow. Eller at detbsom er for deg hver dag,for gjennomsnittlig norsk kvinne er en gang i halvåret.

Anonymous poster hash: e5739...dac

Skrevet

Legen og sykehuset sa nei til meg på det spørsmålet.

Hente ikke noe annet enn at kroppen ble sliten og vond.

Anonymous poster hash: dacfa...a8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...