Gå til innhold

Foreldresamtale i skoletiden.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså! Lærerne har fått igjennom nok en gang at de skal styre arbeidstiden sin. Greit nok. Nå er det foreldresamtaler i guttungen sin klasse og ikke nok med at det er på idiotiske tidspunkt som gjør at folk må ta fri fra jobb for å gå...alle samtaler gjennomføres før 15.30. I tillegg er endel satt opp i skoletiden slik at ungene må tas ut av timen for å være med. Ja...ungene skal være med på denne. Mitt barn har mat&helse når vi skal ha samtale...et dag han elsker og ikke vil gå glipp av. Gjør de det slik på deres skoler og?

 

Anonymous poster hash: bdca1...fb5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, her har vi på ettermiddag/kveld.



Anonymous poster hash: 745d8...12b
Skrevet

Delvis. De legger det alltid etter elevenes undervisningstid, men alltid før klokken 17. Hos oss er vi god på kommunikasjon da, så vi der begge foreldrene er i full jobb får de seneste tidspunktene, mens de tidlige kan tas av de som jobber deltid eller er hjemme. Dette ble tatt opp på foreldremøte, og ordningen fungerer utmerket. Det er også fullt mulig å sende kontaktlærer en mail for å få byttet tidspunkt dersom det ikke passer, men de vil helst at vi skal bytte innbyrdes først. Noe som er helt greit.

 

Jeg er lærer selv også, i VGS, men vi har alle samtaler på kveldstid, så det er ulik praksis.



Anonymous poster hash: cc380...5ce
Skrevet

Nei, her har de foreldresamtaler fra 14.30 til 19.00 med mulighet til å bytte internt om det ikke passer.

 

Vi hadde fått time da datteren min er på ballett, også hadde en av de andre fått midt i håndballtreningen så da byttet vi dag.



Anonymous poster hash: 453cf...661
Skrevet

Her er det ikke i skoletiden men før 15.30.

Det var det i fjor også.

Skrevet

Du må gjerne få lov å være lærer og prøve å legge disse samtalene på kvelden. Da er det alenemødre som ikke kan gå fra de andre barna sine, turnusarbeidere sol ikke får fri fra kveldsvakta si, kjempeviktige fotballtreninger osv. Da er det like mye kjeft å få! Fakta er at det blir galt uansett hva en lærer gjør.

Skrevet

Altså! Lærerne har fått igjennom nok en gang at de skal styre arbeidstiden sin. Greit nok. Nå er det foreldresamtaler i guttungen sin klasse og ikke nok med at det er på idiotiske tidspunkt som gjør at folk må ta fri fra jobb for å gå...alle samtaler gjennomføres før 15.30. I tillegg er endel satt opp i skoletiden slik at ungene må tas ut av timen for å være med. Ja...ungene skal være med på denne. Mitt barn har mat&helse når vi skal ha samtale...et dag han elsker og ikke vil gå glipp av. Gjør de det slik på deres skoler og?

 

Anonymous poster hash: bdca1...fb5

Styre sin egen arbeidstid til en viss grad, ja, men tror du de får betalt overtid for å gjennomføre elevsamtaler på kveldstid? NEI: Det er da de retter prøver og forbereder seg til dagen etter så ditt barn ikke skal måtte vente til ferien på å få stilen sin tilbake. Vær fleksibel.

 

Anonymous poster hash: b16a4...0be

Skrevet

Du må gjerne få lov å være lærer og prøve å legge disse samtalene på kvelden. Da er det alenemødre som ikke kan gå fra de andre barna sine, turnusarbeidere sol ikke får fri fra kveldsvakta si, kjempeviktige fotballtreninger osv. Da er det like mye kjeft å få! Fakta er at det blir galt uansett hva en lærer gjør.

Haha! Det er faktisk helt sant. Jeg svarte lenger oppe og er lærer i VGS, og det er mange foreldre som er oppgitt over at vi har på kveldstid, men de fleste klarer heldigvis å bytte innbyrdes da.

 

Jeg for min del synes 15-17-tiden er optimalt. Det er noenlunde etter min arbeidstid, men før alle treninger, kamper, leggetid for ungene osv. Jeg hadde slitt mye mer dersom samtalene ble lagt på kveldstid.

 

Anonymous poster hash: cc380...5ce

Skrevet

For min del passer det helt supert den dagen jeg har samtale, jeg har til og med så greie foreldre til medelevene til mine barn at jeg har fått byttet alle timene til å være på samme dag, så jeg skal i tre samtaler etter hverandre. Jeg har lagt det til en dag jeg har kveldsvakt. Ikke alle jobber fra 8-16, har du tenkt på det? Og jeg er helt sikker på at hvis du tar på deg en litt hyggeligere innstilling så kan du klare å få deg en time som kan passe deg også. 



Anonymous poster hash: b16a4...0be
Skrevet

Jeg har alle samtaler før kl.16. Jeg jobber 08-16 og er på skolen i det tidsrommet. Slik legger jeg opp dagene mine for å kunne hente mine egne barn i barnehagen.

Tok foreldresamtalene i høstferien.

 

Anonymous poster hash: c67ab...6a1

Skrevet

Her gjennomføres alt før 15.30. Det er ikke alltid så enkelt å få til, til tross for at både mannen og jeg har fleksible jobber. Det er ofte møter som kolliderer. Men jeg ser argumentet for å ikke ha det på kveldstid også.

 

I

Skrevet

Slitt og klag. Når går du til tannlege og lege? Kveldstid?

 

Du er på slik samtale 2 ganger i året!!

 

Anonymous poster hash: 4fc5c...3c0

Gjest Julia1984
Skrevet

Er ikke barnet ditt viktig nok at du kan ta fri en time midt på dagen?

Skrevet

Jeg har alle samtaler før kl.16. Jeg jobber 08-16 og er på skolen i det tidsrommet. Slik legger jeg opp dagene mine for å kunne hente mine egne barn i barnehagen.

Tok foreldresamtalene i høstferien.

 

Anonymous poster hash: c67ab...6a1

 

 

Anonymous poster hash: de8aa...31a

Skrevet

 

Jeg har alle samtaler før kl.16. Jeg jobber 08-16 og er på skolen i det tidsrommet. Slik legger jeg opp dagene mine for å kunne hente mine egne barn i barnehagen.

Tok foreldresamtalene i høstferien.

 

Anonymous poster hash: c67ab...6a1

 

 

Anonymous poster hash: de8aa...31a

 

Så da må alle familiene være hjemme i høstferien for å ta samtale med deg? Merkelig opplegg. Hjelper jo ikke foreldrene dette....

 

Anonymous poster hash: de8aa...31a

Skrevet

Her settes det opp fra 14- 17. Ser ikke problemet. Snakk om 1 dag i halvåret/året. 

 

Og lærerne er såpass flexible at det går faktisk ann å spørre om samtale senere på dagen. Er ikke verre.

 

Synes lærerne gjør en strålende jobb og bør få legge opp arbeidsdagen sin slik de vil. De er mye og hele tiden på jobb. Her er det nok foreldrene som må jobbes med, ikke lærerne og barna. 

 

Makan til egoisme skal man lete lenge etter.  :angry:  :klaske:  :glare:



Anonymous poster hash: 0baa8...db8
Skrevet

Ja, her har vi de på dagtid, fra 12 og utover til halv fem som siste. Sånn har det vært siden eldste begynte på skolen for 5 år siden. Foreldremøter er på kveldstid, men ikke en-og-en samtalene. Syns det er helt greit, ikke fundert så mye over det i grunn. Jeg jobber et stykke fra skolen og ber alltid om å få en tid senest mulig på dag så jeg kan gå rett hjem etter samtalen siden jeg vil bruke veldig mye tid på å reise frem og tilbake på jobb ellers. Aldri vært noe problem. Har dessuten krav på fri fra jobb, så må ikke avspasere (jobber i Staten).

Skrevet

Er ikke barnet ditt viktig nok at du kan ta fri en time midt på dagen?

Jo og det gjør jeg lett! Det er ikke det som er saken. Saken er at de legger den i skoletiden til ungene i tillegg. Jeg driter i om jeg må ta fri fra jobben. Poenget er at de burde greie legge det UTENOM SKOLETIDEN i det minste.

 

Før du slenger ut mer drit om meg du ikke kjenner kan jeg si at i de 13 årene vi har hatt barn har jeg vært på samtlige samtaler, frokoster, juletilstelninger, påsketreff eller hva. Så ikke prøv deg.

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: bdca1...fb5

Skrevet

 

Her settes det opp fra 14- 17. Ser ikke problemet. Snakk om 1 dag i halvåret/året.

 

Og lærerne er såpass flexible at det går faktisk ann å spørre om samtale senere på dagen. Er ikke verre.

 

Synes lærerne gjør en strålende jobb og bør få legge opp arbeidsdagen sin slik de vil. De er mye og hele tiden på jobb. Her er det nok foreldrene som må jobbes med, ikke lærerne og barna.

 

Makan til egoisme skal man lete lenge etter. :angry::klaske::glare:

 

Anonymous poster hash: 0baa8...db8

Egoisme for at jeg ikke vil barnet skal gå glipp av skole? Tror du har misforstått noe helt vesentlig kjære deg *rister på hodet*.

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: bdca1...fb5

Skrevet

 

Er ikke barnet ditt viktig nok at du kan ta fri en time midt på dagen?

Jo og det gjør jeg lett! Det er ikke det som er saken. Saken er at de legger den i skoletiden til ungene i tillegg. Jeg driter i om jeg må ta fri fra jobben. Poenget er at de burde greie legge det UTENOM SKOLETIDEN i det minste.

 

Før du slenger ut mer drit om meg du ikke kjenner kan jeg si at i de 13 årene vi har hatt barn har jeg vært på samtlige samtaler, frokoster, juletilstelninger, påsketreff eller hva. Så ikke prøv deg.

 

HI

 

 

 

Anonymous poster hash: bdca1...fb5

 

Dersom du har hatt barn i 13 år og fortsatt ikke er i stand til å sende en mail/sms til enten andre foreldre for å bytte, eller til læreren, er du virkelig mer enn lovlig tafatt. Jeg er helt enig med deg i at det er dumt å ta barnet ut av en time, men det er faktisk fullt mulig å kommunisere med læreren om dette...

 

Anonymous poster hash: cc380...5ce

Skrevet

Vi har foreldresamtale fra kl 13.30 til 16. Dvs midt i jobbtilbud for de fleste. Jeg pleier å si at jeg kan komme på de tidligste timene på de og de dagene siden jeg jobber turnus. Tror de fleste kan avspasere 1 time to ganger i året. Uansett vår lærer tilpasser uten problemer

 

Anonymous poster hash: 2b29c...8f1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...