Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Er så lei av alt avisoppslaget i denne saken. "Nå kommer raset, nei nå kommer raset eller i kveld, kanskje i morgen". Du kan til og med følge raset live, wow så spennende. Dessuten hvem døper et fjell til mannen?! Håper å få litt fred fra mannen i media snart. Anonymous poster hash: 44e8f...547
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Mennen beveger seg 5 cm i døgnet. Sa brura! Anonymous poster hash: edba0...c97
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Det er rimelig dramatisk for dem det gjelder, da, men empati er kanskje ikke din sterkeste side? Anonymous poster hash: 354f1...bc3
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Raset som kommer nå er ikke særlig stort, og ikke så dramatisk. Men innen 50 år vil fjellet rase igjen, og da vil det bli dramatisk (120.000 kvm nå, 3 millioner kvm innen 50 år), hvor Åndalsnes kan bli oversvømt av en flodbølge mm. Grunnen til at fjellet får så stor oppmerksomhet nå er at det er første gang de klarer å overvåke et fjell på denne måten. Noe som kan hindre alvorlige hendelser i fremtiden. Anonymous poster hash: d97f9...dd1
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Kvm menes som kubikkmeter, ikke kvadratmeter. :-) 1 kubikkmeter stein veier fra 1.5 tonn, alt etter hvilken steintype. :-) Anonymous poster hash: d97f9...dd1
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Enig! Det er superdramatisk for dem som bor i treffområdet. Men jevnlige oppdateringer om utviklingen mange ganger om dagen i mange dager - når det faktisk aldri er noe nytt å oppdatere om? Det er ikke nyheter, spør du meg. Samme saken HVER GANG: "Fjellet er fortsatt i bevegelse og kaaaaan snart rase, og det blir skikkelig krise, men det er ikke sikkert det gjør det altså." Anonymous poster hash: c17da...84f
kråkemamma Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Det er jo viktig for de det vil ramme. Det er jo trist for de som evt får rasert hus, hytte, hage osv. Om du hadde blitt tvangsflytta fra hjemmet ditt tror jeg kanskje du hadde brydd deg litt mere. Eller ?
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Enig! Det er superdramatisk for dem som bor i treffområdet. Men jevnlige oppdateringer om utviklingen mange ganger om dagen i mange dager - når det faktisk aldri er noe nytt å oppdatere om? Det er ikke nyheter, spør du meg. Samme saken HVER GANG: "Fjellet er fortsatt i bevegelse og kaaaaan snart rase, og det blir skikkelig krise, men det er ikke sikkert det gjør det altså." Anonymous poster hash: c17da...84f Jada, det kommer til å rase. Snart. Men ingen vet akkurat når. Anonymous poster hash: 34046...d35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå