Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #1 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg lurer på, er dama virkelig SÅÅÅ dum, eller later hun som? For det går ikke an å si at man kan forebygge strekkmerker og hengemage ved å være sunn og trent? 90% av alle gravide får strekkmerker i en eller annen form, og svært mange har i tillegg ikke-elastisk hud som ikke trekker seg sammen etter fødselen, slik at det blir heng. Det hjelper verken å trene eller sulte seg for å unngå noen av delene, det er gener rett og slett... Anonymous poster hash: 0f7d7...881
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #2 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg tror nok hun lever i sin egen boble. Virkeligheten er ikke for henne. Anonymous poster hash: efb34...5b8
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg vet ikke hvem du snakker om, men tror de fleste fort tar æren for ting som egentlig er tilfeldig. Jeg tar for eksempel lett i mot skryt over hvor enkel jenta mi er. Og det er fryktelig enkelt å tenke at det er min fortjeneste, at jeg er så god mor. Mens jeg jo egentlig er fullstendig klar over at jeg ble utdelt et enkelt prøveeksemplar (et eksemplar som vil ha søsken som min mann kaller henne). Hadde derimot min datter vært svært stri og vanskelig, hadde jeg nok raskere skyldt på hennes personlighet enn jeg hadde gitt meg "æren". Akkurat som de med helt flat mage rett etter fødsel, eller de som er strekkmerkefri gir seg selv æren, mens vi med bløt mage i lang tid som er full av strekkmerker skylder på tilfeldigheter og gener. Det er jo folk her inne som hevder de er i strålende form hele svangerskapet pga spesielle kosthold, mens vi som fremdeles spyr hver bidige dag i uke 36 mener at dette skyldes tilfeldigheter og ulikheter ved ulike kropper. Tror dette ligger i vår natur. Vi tar æren for positive ting, og skylder negative på utenforliggende omstendigheter. :-) Anonymous poster hash: ab7e9...7d9
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 Hvor har du de 90% fra? Jeg tror ikke 90% får strekkmerker altså, og flertallet får heller ikke heng på magen. Jeg fikk noen strekkmerker på undersiden av puppene og nederst på magen, og jeg har en venninne med tvillinger som fikk strekkmerker på magen. I tillegg har jeg ei i omgangskretsen min som har et verdenskart av strekkmerker på magen, men ellers er da de fleste av mine venninner uten strekkmerker (det ser jeg jo på stranden) Jeg har en bulk over keisersnittarret, og min venninne med tvillinger fikk heng, ellers kjenner jeg ingen med heng heller. Er man normalvektig og legger på seg anbefalt antall kilo får noen strekkmerker og heng, men ikke 90% altså. Anonymous poster hash: 55eac...395
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 Hvor har du de 90% fra? Jeg tror ikke 90% får strekkmerker altså, og flertallet får heller ikke heng på magen. Jeg fikk noen strekkmerker på undersiden av puppene og nederst på magen, og jeg har en venninne med tvillinger som fikk strekkmerker på magen. I tillegg har jeg ei i omgangskretsen min som har et verdenskart av strekkmerker på magen, men ellers er da de fleste av mine venninner uten strekkmerker (det ser jeg jo på stranden) Jeg har en bulk over keisersnittarret, og min venninne med tvillinger fikk heng, ellers kjenner jeg ingen med heng heller. Er man normalvektig og legger på seg anbefalt antall kilo får noen strekkmerker og heng, men ikke 90% altså. Anonymous poster hash: 55eac...395 http://nhi.no/sykdommer/hud/diverse/strekkmerker-23933.html Link til norsk helseinformatikk der de 90% er nevnt. Men du vet sikkert bedre enn forskere fordi du har sett venninnene dine på stranden? Hehe Anonymous poster hash: 0f7d7...881
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg vet ikke hvem du snakker om, men tror de fleste fort tar æren for ting som egentlig er tilfeldig. Jeg tar for eksempel lett i mot skryt over hvor enkel jenta mi er. Og det er fryktelig enkelt å tenke at det er min fortjeneste, at jeg er så god mor. Mens jeg jo egentlig er fullstendig klar over at jeg ble utdelt et enkelt prøveeksemplar (et eksemplar som vil ha søsken som min mann kaller henne). Hadde derimot min datter vært svært stri og vanskelig, hadde jeg nok raskere skyldt på hennes personlighet enn jeg hadde gitt meg "æren". Akkurat som de med helt flat mage rett etter fødsel, eller de som er strekkmerkefri gir seg selv æren, mens vi med bløt mage i lang tid som er full av strekkmerker skylder på tilfeldigheter og gener. Det er jo folk her inne som hevder de er i strålende form hele svangerskapet pga spesielle kosthold, mens vi som fremdeles spyr hver bidige dag i uke 36 mener at dette skyldes tilfeldigheter og ulikheter ved ulike kropper. Tror dette ligger i vår natur. Vi tar æren for positive ting, og skylder negative på utenforliggende omstendigheter. :-) Anonymous poster hash: ab7e9...7d9 Det har du helt rett i. Det er det faktisk forsket på. Feks etter fotballkamper hvor det vinnende laget typisk tenker at de spilte godt, fikk til ting osv, altså at det er deres fortjeneste at de vant. Mens det tapende laget typisk skylder på ting utenfor seg selv... Dårlig dommer, uheldige osv. Dette slår meg ofte når det er snakk om unger og hvordan folk attributter enkle barn/unger som sover natten gjennom tidlig osv til egen innsats. Mens sannheten er at de heldige, og har fått utdelt "enkle" eksemplarer Anonymous poster hash: 86663...b01
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #7 Skrevet 29. oktober 2014 Jeg vet ikke hvem du snakker om, men tror de fleste fort tar æren for ting som egentlig er tilfeldig. Jeg tar for eksempel lett i mot skryt over hvor enkel jenta mi er. Og det er fryktelig enkelt å tenke at det er min fortjeneste, at jeg er så god mor. Mens jeg jo egentlig er fullstendig klar over at jeg ble utdelt et enkelt prøveeksemplar (et eksemplar som vil ha søsken som min mann kaller henne). Hadde derimot min datter vært svært stri og vanskelig, hadde jeg nok raskere skyldt på hennes personlighet enn jeg hadde gitt meg "æren". Akkurat som de med helt flat mage rett etter fødsel, eller de som er strekkmerkefri gir seg selv æren, mens vi med bløt mage i lang tid som er full av strekkmerker skylder på tilfeldigheter og gener. Det er jo folk her inne som hevder de er i strålende form hele svangerskapet pga spesielle kosthold, mens vi som fremdeles spyr hver bidige dag i uke 36 mener at dette skyldes tilfeldigheter og ulikheter ved ulike kropper. Tror dette ligger i vår natur. Vi tar æren for positive ting, og skylder negative på utenforliggende omstendigheter. :-) Anonymous poster hash: ab7e9...7d9 Tja, noen ganger har man selvinnsikt nok til å se at man bare har vært heldig også. Eller det er så åpenbart at man ikke kan overse det. Jeg hadde et veldig enkelt svangerskap så og si uten plager, og jeg er i alle fall veldig klar over at jeg ikke kan ta æren for det selv. Trente ikke en millimeter og dytta innpå omtrent alt usunt jeg kom over... Men klart, kanskje det er nettopp det som er oppskriften. Bare alle gjør som meg så får nok de det like enkelt. Anonymous poster hash: 666d8...7ce
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #8 Skrevet 29. oktober 2014 Hun er dum! Anonymous poster hash: 399ef...e17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå