Gå til innhold

Bleieutslett!! Trenger virkelig råd.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutt på 6 mnd som har et voldsomt utslett. Ny type bleier ingen bedring. Hva må jeg gjøre? Sink funker på ingen måte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk Inotyol.

Anonymous poster hash: f2528...ac9

Skrevet

Tynt lag med canesten x2 daglig og når det er tørket inn, inotyol ved hvert bleieskift👍

Skrevet

Har aller best erfaring med betpanthen :) Her har begge ungene reagert på pampers. Eneste bleiene som funker her er libero og Rema sine.

Anonymous poster hash: 66550...b7b

Skrevet

Det eneste som funket på mine barn var potetmel. Det er et vidundermiddel!!!

Anonymous poster hash: 1db64...8ef

Skrevet

Inotyol er fantastisk! En natt med det, og huden kommer til å være myyye bedre!!

Skrevet

Inotyol. Hvis ikke du ser bedring i løpet av få dager hår du til legen. Vi endte med fucidin til slutt, og måtte også smøre ned daktacort for å bli helt kvitt det.

Anonymous poster hash: 4204d...eb6

Skrevet

skyll under vasken og klapp tørt med håndduk heller enn bruk av klut/våtservietter. la få ligge beleifri så ofte som mulig, legg libero engangmatter under babygym o.l. da gjør det ikke noe om han tisser i det fri. Ta noen dager hjemme så han får ligge mest mulig uten.

Bruk av salve som sink eller inotyl ville lagt på hver gang han må gå med bleie i lengre strekk. Dette har hatt god effekt for meg. Og jeg lar tulla på ett ligge minst 10 min uten bleie på stellebordet ved et par skift i løpet av dagen for å forebygge :)

Anonymous poster hash: e51bd...463
Skrevet

Vask med klut som bare har vann på seg etter hver gang du har brukt våtservietter. Ta på potetmel, masse potetmel og la barnet ligge uten bleie til dette har tørket inn. Børst lett av overflødig potetmel og gjør dette hver gang du skifter bleie. Har fungert supert på de to ungene mine, og gjorde det så fort jeg så antydning til bleieutslett. Nå gjøres det samme med barnebarnet når hun er på besøk.

Anonymous poster hash: 5525b...10e

Skrevet

Krystallfiolett to ganger daglig  i noen dager (fulgte apotekets oppskrift), var det som til slutt hjalp da vesla vår var mye plaget med bleieutslett og hverken inotyol, fucidin, canesten , daktacort eller vqnlige gode råd hjalp.

Investerte også i tøybleier, og etter to-tre bleieskift med dem var hun fin lenge, jeg brukte da papirbleier igjen , men noen skift med tøy innimellom dersom jeg så antydning til at utslettet ville komme tilbake. Fant også ut at det var forskjell på hvilke papirbleier hun kunne bruke og ikke.....Pampers og Coop sine gikk ikke. Rimi sine funket best men de er bare i en størrelse dessverre. 

Skrevet

Sørg for å holde huden tørr. Potetmel er glimrende, fjerner fukt.

Anonymous poster hash: 91e01...e63

Skrevet

Jeg er tilhenger av lufttørking og potetmel. 

Anonymous poster hash: 11b58...306
Skrevet

Lufttørk og potetmel her også. Hvorfor kline på masse unødvendige kjemikalier når man har noe så naturlig (og billig) som potetmel?!

Vi har dytta bleia full på dager hvor det har vært ekstra ille, sånn at det knirker skikkelig godt. Dagen etter er det tilnærmet borte. Vi forebygger med potetmel og pudderkost etter hver bæsjebleie.

Sinksalve er ris til egen bak - bokstavelig talt. Den holder fuktigheten inne ved huden.

Anonymous poster hash: 00d1d...08a

Skrevet

Tynt lag med canesten x2 daglig og når det er tørket inn, inotyol ved hvert bleieskift👍

Du skal vel ikke bruke canesten hvis det ikke er påvist sopp?! Jeg ville ihvertfall ikke gjort det på tynn babyhud.

Skrevet

Har det først blitt sårt er det tørking, lufting og smøring som hjelper. God erfaring med Inotyol fra første var liten. Denne gangen bruker vi ikke våtservietter i det hele tatt, kun vann på engangskluter/vanlige kluter eller stumpen i vasken oh lillesøster har ennå ikke vært sår. Er snart 5 mnd. Vi smører litt med Burt Bee diaper ointment innimellom.

Anonymous poster hash: 4bba2...7fe

Skrevet

Burt's bees diaper ointment er faktisk det eneste som har fungert på bleieutslett her. Potetmel høres også lurt ut.

Anonymous poster hash: 65311...d52
Skrevet

Du skal vel ikke bruke canesten hvis det ikke er påvist sopp?! Jeg ville ihvertfall ikke gjort det på tynn babyhud.

Vi hadde veldig problemer med bleieutslett på ene barnet. Vi prøvde virkelig alt! Hun hadde svære åpne sår. Hudlegen sa at det som oftest er sopp i bleieutslett og at det ikke er farlig å smørre med Canesten. Så det skulle vi gjøre med en gang hun begynte å bli sår...

Har gjort dette på de to neste barna og det fungerer hver gang. Det er ikke farlig! Det verste som kan skje er at det ikke fungerer. Da ville jeg oppsøkt lege!

Skrevet

Tusen takk for svar!! Skal forsøke nye bleier igjen og potetmel:) Kanskje det er pampers som er problemet. Går over til Libero en periode å ser:)

Skrevet

Inotyol hjalp her. Ellers ligge mye med stumpen bar.

Skrevet

Inotyol hjalp her.

Mine har fått bleieutslett av pampers.

Vi bruker libero.

Skrevet

Lurt å skylle under vasken og klappe helt tørt. Å gni med klut eller våtservietter kan gjøre det mer sårt.

Skrevet (endret)

Vi brukte å vaske med vann og olje, for å så tørke med en tørr klut etterpå. Var det veldig ille så brukte vi et tynt tynt lag med potetmel. Husk å vask godt av for hver gang.

Endret av ØYNE

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...