Gå til innhold

Noen som vet ang briller?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ser forferdelig dårlig!

+2,50 på høyre og +4,75 på venstre.

Jeg har i tillegg litt skjeve hornhinner, og mangler samsyn. Jeg har også en tendens til å skjele litt. Når jeg leser så må jeg gjøre så jeg ser dobbelt så jeg kan velge å lese den siden i boka jeg ser best. Hvis jeg ikke gjør så jeg ser dobbelt så flyter bokstavene litt og jeg mister fokuset.

Jeg har prøvd linser men jeg tåler linsevæske svært dårlig, og jeg har prøvd maaange typer! Så jeg må ha briller, men briller er jo så vanvittig kostbart.

Jeg har rett og slett ikke råd til å kjøpe briller for flere tusen kroner, men trenger det å bli så dyrt?

Hvor kan jeg få briller til en rimelig pris og hvor mye bør jeg regne med at det vil koste?

Jeg kjøpte to briller på europris , men styrkene jeg fant var +2,0 og +3,50 så flyttet jeg over glasset, på en måte hjelper det litt, men alt ser så buet ut.

Blir veldig takknemlig for svar :)

Anonymous poster hash: ea998...386
Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som du trenger briller fra optiker som er skreddersydd til deg. Kanskje de kan hjelpe deg med avbetaling på f.eks 6 mnd. uten ekstra kostander? Klarer du det økonomisk? Ville ha undersøkt det.

Skrevet

For meg høres det ut som du trenger briller fra optiker som er skreddersydd til deg. Kanskje de kan hjelpe deg med avbetaling på f.eks 6 mnd. uten ekstra kostander? Klarer du det økonomisk? Ville ha undersøkt det.

Jeg trenger ingen fancy innfatning så den kan jo sikkert bli billig nok, men hvor mye bør jeg regne med at sånne skreddersydde glass vil koste da?

Synes det er flaut å be om å få det på avbetaling også...

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke priser på briller for tiden. Er mange år siden jeg tok laseroperasjon, Men mitt siste par kostet 4000 kr og halvparten var innfatning. Men jeg hadde et enkelt problem og sikkert billige glass, var minus 2-2.5 på begge øyne.

Skrevet

Jeg vet dessverre ikke priser på briller for tiden. Er mange år siden jeg tok laseroperasjon, Men mitt siste par kostet 4000 kr og halvparten var innfatning. Men jeg hadde et enkelt problem og sikkert billige glass, var minus 2-2.5 på begge øyne.

var den prisklassen der jeg fryktet ja :(

Skrevet

Specsavers😊 de har briller fra 795,-

Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

På specsavers har de innfatninger helt ned i 595kr nå :) Ta deg en tur innom, så regner de ut prisen for deg! Ikke sikkert det trenger å bli så galt :)

Skrevet

På specsavers har de innfatninger helt ned i 595kr nå :) Ta deg en tur innom, så regner de ut prisen for deg! Ikke sikkert det trenger å bli så galt :)

Takk for tips :)

Skrevet

Du kan få briller helt ned i 200kr som faktisk fyller dine behov, men de vil se deretter ut da.

Ville lagt mest penger i glass fremfor innfatning, slik at du får pene og gode glass å se igjennom, fremfor en pen innfatning å se på. Bruk brillekonto, de er rentefri så lenge du betaler i tide.

Grunnen til at de europrisløsning "buer" kan skyldes optikken i glasset, men også at de ikke "fikser" dine skjeve hornhinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...