Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har et barn som går i 2 klasse. Barnet er mye urolig i timene , løper rundt og forstyrrer undervisningen. Barnet er ofte i konflikter med andre i klassen. Hadde de samme problemene i fjor også, men læreren var ikke noe flink til å gi beskjed når det var noe galt, vi fikk kun høre om dette på utviklingssamtaler og da hadde hun ingen løsninger på problemet bortsett fra å sende barnet på gangen eller til sosiallærer. Jeg kom opp med forslaget om en bok med smilefjes som hun skulle fylle ut og hun var enig men ikke noe flink til følge opp så det rant ut i sanden. Læreren sa at hun trossalt hadde 17 andre barn i klassen, så det hadde hun ikke tid til. I år er det de samme problemene, men læreren har blitt litt flinkere til gi beskjed om ting, men hun har ikke noe løsning på problemene. 4 ganger har jeg spurt om vii ikke skal kontakte PPT men hun mener at det ikke er løsningen fordi barnet er veldig sterk faglig . I dag sa hun til mannen min at nå viste hun ikke lenger hva hun skal gjøre og at nå ga hun opp barnet! ?? Jeg mistenker at hun ikke vil ha inn PPT fordi det skaper ekstra arbeid for henne.. Vi prater med barnet, gir konsekvenser og roser masse når barnet oppfører seg bra. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram her? Be om et møte med lærer, sosiallærer og rektor? Eller bare lærer (Føler jeg ikke kommer noe vei med henne) Eller gå igjennom fastlege som sender henvising til PPT? Anonymous poster hash: 122f9...814
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Fastlege henviser til BUP, skolen til PPT. Be om møte med ledelsen, legg frem ditt syn saklig og begrunn med fakta/observasjoner/eksempler. Si at du ønsker henvisning til PPT - det er tross alt pedagogisk psykologisk tjeneste; de har ikke kun fokus på det faglige, men også det psykososiale. Lykke til! (Synes du gjør rett i å skaffe barnet ditt hjelp frmfor å la det skure og gå!) Anonymous poster hash: 593ac...a78
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #3 Skrevet 29. oktober 2014 Takk for svar. Anonymous poster hash: 122f9...814
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #4 Skrevet 29. oktober 2014 . Anonymous poster hash: 122f9...814
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #5 Skrevet 29. oktober 2014 PPt skaper merarbeid for lærere, ja. Men det skal ikke ligge til grunn for at lærer tar opp saken på rutinenøter med ppt. Jeg jobber selv i ppt og hver skole har ett rutinemøte i mnd der skolen kan ta opp enkeltsaker med ppt tilstedet. Neste steg er at skolen henviser eleven til ppt. Ppt tar også imot henvisninger basert på atferd og ikke bare faglige vansker. Jeg har selv mange slike saker. Ppt eller fastlege kan kontakte bup. Du kan også melde til ppt selv. Skolen er likevel pliktig til å skrive pedagogisk rapport. Dersom du melder selv bør du ringe til ppt og drøfte saken med en saksbehandler først. Anonymous poster hash: 8d523...80a
Anonym bruker Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Helt sjokkert over lærerens holdning! Dette ville jeg raskest mulig tatt opp med ledelsen på skolen for å få hjelp. Anonymous poster hash: 3cf39...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå