Gå til innhold

kontakte lege eller ikke? Gravid

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26/27 uker på vei, og vet at barnet ligger langt nede. (Vært på ul, legen fikk ikke tatt bilder for babyen lå FOR langt nede! han sa det ikke var vanlig at de lå så langt nede nå).

Men de siste dagene har jeg kjent mye mindre liv, og mye svakere og mer sjeldent. Det plager meg mye. Hadde ordentlige spark i en ukes tid (endelig!) og overalt i magen. Men så ble det plutselig mye mindre, og veldig langt nede på et "vist" std. 

Har spist sukkerholding mat og drikke, men ikke fått "reaksjon". 

Hender jeg kjenner litt innimellom men det er ikke som før liksom. Jeg tenker jo at det kan forandre seg pga str på barnet, og hvordan det ligger ol, OG morkaken er foran. 

Og kynnere, hva er det? 

Syns magen er hard hele tiden. Men er det kynnere, merker man liksom ikke "mer til" når man har kynnere. Nå har jeg sittet rolig i 40 min, og magen er hard liksom.. Men ikke STEIN hard, men hard. 

At jeg må være usikker. Vil ikke ta fri fra jobb for å dra til lege der "alt er bra". Den følelsen om hvor dum jeg er er den verste følelsen i verden. 

Hva sier jeg til jobb. Tar meg IKKE syk dag, men kan ta en tur til legen. Men nettopp vært på kotroll, for to uker siden. Vil ikke brette ut om dette. 

Har ringt lege og jm for at barnet ligger langt nede, men var ikke noe å bekymre meg for, så lenge jeg ikke hadde regelmessige kynnere.

Men nå er det bevegelsene jeg reagerer på! Endrer det seg så fort. ? Og fra mye til lite?

Anonymous poster hash: 652a9...847
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 26/27 uker på vei, og vet at barnet ligger langt nede. (Vært på ul, legen fikk ikke tatt bilder for babyen lå FOR langt nede! han sa det ikke var vanlig at de lå så langt nede nå).

Men de siste dagene har jeg kjent mye mindre liv, og mye svakere og mer sjeldent. Det plager meg mye. Hadde ordentlige spark i en ukes tid (endelig!) og overalt i magen. Men så ble det plutselig mye mindre, og veldig langt nede på et "vist" std.

Har spist sukkerholding mat og drikke, men ikke fått "reaksjon".

Hender jeg kjenner litt innimellom men det er ikke som før liksom. Jeg tenker jo at det kan forandre seg pga str på barnet, og hvordan det ligger ol, OG morkaken er foran.

Og kynnere, hva er det?

Syns magen er hard hele tiden. Men er det kynnere, merker man liksom ikke "mer til" når man har kynnere. Nå har jeg sittet rolig i 40 min, og magen er hard liksom.. Men ikke STEIN hard, men hard.

At jeg må være usikker. Vil ikke ta fri fra jobb for å dra til lege der "alt er bra". Den følelsen om hvor dum jeg er er den verste følelsen i verden.

Hva sier jeg til jobb. Tar meg IKKE syk dag, men kan ta en tur til legen. Men nettopp vært på kotroll, for to uker siden. Vil ikke brette ut om dette.

Har ringt lege og jm for at barnet ligger langt nede, men var ikke noe å bekymre meg for, så lenge jeg ikke hadde regelmessige kynnere.

Men nå er det bevegelsene jeg reagerer på! Endrer det seg så fort. ? Og fra mye til lite?

Anonymous poster hash: 652a9...847

Du ringer og hører hva du skal gjøre. NÅ!

Skrevet

Når du har så mange spørsmål og kjenner så mye på usikkerhet skal du selvfølgelig bare ringe inn med en gang å fortelle om det. Så får du komme inn til en sjekk. Det er viktig både for babyen og ikke minst deg. Lykke til :)

Anonymous poster hash: 0e4ba...fa0

Skrevet

Ved all endring av liv der du kjenner mindre liv SKAL man ringe om det ikke hjelper å spise/drikke søtt/kaldt og å dytte på babyen.

Og jeg syntes du også skal kontakte lege (eventuelt jordmor, legevakt eller sykehus/føden) siden du er så urolig og usikker.

Det er ALLTID bedre med en telefon for mye enn en for lite!

Lykke til!

Anonymous poster hash: bde89...b9f

Skrevet

Jeg ville kontaktet føden for en sjekk med det samme!

Opplevde litt av det samme som deg med at jeg kjente mindre liv. Trodde det var normalt på slutten, men etter en uke tok jeg kontakt med føden. Viste seg at jeg hadde morkakesvikt og ble satt igang med det samme. Babyen hadde nesten ikke fått næring den siste tiden og var kraftig underernært! Hadde jeg venter noen dager til hadde han ikke overlevd!

Lite tegn til liv er IKKE noe å spøke med! Du må være gal om du velger å overse det og håpe på det beste! Det er så enkelt som å ta en telefon ned til føden.

Lykke til!

Anonymous poster hash: c2d30...161

Skrevet

Du må jo ringe, babyen er LITT viktigere enn at du kan risikere å ha tatt feil! Er derfor det heter kontroll, duh.. Beuk hodet litt da! Og to uker er lenge, ring!

Anonymous poster hash: 79276...70f

Skrevet

Gi blaffen i jobb og alt annet! Det er babyen som er viktig!!

Håper du ringte? Hvordan gikk det? Håper alt er bra! :)

Skrevet

Ring føden. Jeg var flere ganger på sjekk der inne pga lite liv. Det er veldig godt å bli beroliget om at alt er bra:)

Anonymous poster hash: deb71...15a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...