Gå til innhold

Har du noen gang blitt meldt savnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg at politi har blitt varslet.

Jeg har en gang, og det var egentlig ikke med vilje.

Det er 13 år siden, og jeg var meget psykisk syk, og bodde hjemme med mine foreldre.

Jeg følte bare at jeg måtte vekk for noen dager, ville dra til hytta.

Jeg la igjen ett brev i postkassa hvor jeg skrev hvor jeg dro og hvor lenge ( fem dager) jeg skulle være borte.

De kom hjem og fant meg ikke ( jeg var over 18)

De tenkte ikke på å se i postkassa.

De ventet og ventet og ringte meg på mobilen.

Hytta vår har ikke mobildekning.

Dagen etter ble jeg vissnok meldt savnet.

Politiet var hjemme hos mine foreldre og snakket med dem.

De spurte om vaner, sykdommer, venner, etc

De skulle sette igang søk neste dag

Samme kveld hørte jeg på radioen at det var en alvorlig skyteepisode i byen min.

De visste ikke antall døde eller hva det var da. Heldigvis kun mord/selvmord.

Da visste jeg at mine foreldre var beskymret, så jeg gikk i mørket til ett sted hvor jeg fikk mobildekning og ringte dem.

Dårlig samvittighet etterpå, men der og da måtte jeg bare dra

Anonymous poster hash: 2b04b...690
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Som 4åring tok jeg meg den frihet å løpe av gårde på egenhånd i en fritidspark og ble borte et par timer.

Da jeg lykkelig vendte tilbake til mamma og resten av følget, var allerede politiet på leiting i skogen...

Anonymous poster hash: 8d461...d97

Skrevet

Ja, for et par år siden. Ble psykotisk, og stakk av. Sendte et par sms'er til en kompis av først, for å konfrontere han, og han skjønte at jeg var psykotisk og trengte hjelp. Da jeg ikke var hjemme, ringte han politiet og familie og venner, som alle ble veldig redd, selvfølgelig. Hadde gått fra mobil og lommebok, så de trodde jeg hadde gått for å ta livet av meg, derfor ble det raskt satt igang leteaksjon. Ble funnet av hundepatruljen etter 8-9 timer, og fikk hjelp derfra. 

Har blitt meldt savnet en gang til også, men jeg ble funnet (jeg var ikke borte engang, hadde bare ikke sagt fra hvor jeg dro) like før politiet(?) satte igang aksjon. 

Anonymous poster hash: 4ce28...680
Skrevet

Ja, mannen min ringte politiet ifjor sommer. Jeg gikk en kveldstur og ble borte ganske lenge. Det var sommer og utrolig deilig ute, så klokka fløy og den ble over midnatt. Sjekket telefonen jevnlig, men jeg hadde ikke hørt den når han ringte. Han hadde ringt meg fire ganger og sendt sms. Dette var rett etter hun Sigrid forsvant, så han ble engstelig og ringte politiet. De skulle komme med en gang, men jeg rakk heldigvis å få tak i ham før de kom. :)

Anonymous poster hash: 3c338...108

Skrevet

Ja en gang når jeg var 16. Dro på fest på nyttårsaften, sov over. Hadde lyst til å bli en natt til selv om jeg visste jeg ikke ville få lov, så jeg bare slo av mobilen. Foreldrene mine visste ikke hvor jeg var, men visste ca hvem personen var. De meldte meg savnet og politiet ramlet inn døren på morgenen der jeg var.

Anonymous poster hash: 8d584...19c
Skrevet

"Samme kveld hørte jeg på radioen at det var en alvorlig skyteepisode i byen min.

De visste ikke antall døde eller hva det var da. Heldigvis kun mord/selvmord."

Kun mord/selvmord?

Anonymous poster hash: 24faa...7c0

Skrevet

Har rømt mye hjemmefra. Første gang var jeg 7 år, og ute hele natta, jeg skulle flytte ut i skogen. Ingen visste at jeg var savnet, bortsett fra mine foreldre. Når jeg kom hjem fikk jeg juling.

Og sånn fortsatte det. Eneste er at de sluttet å gi meg juling i tenårene, da var jeg plutselig sterk nok til å ta igjen. På ungdomskolen var jeg ofte borte en uke i strekk. Ingenting skjedde.

Anonymous poster hash: 8107d...b48
Skrevet

Jepp. Var 3 år å ble borte i en fornøyelsespark (sommerland i Bø). Var borte i 5timer. På den tiden var det høytalerannlegg på en brøkdel av parken. Ble visstnok funnet ute i et lite badebasseng hvor jeg sto alene å hylgråt. Ble tatt med til nærmeste calling anlegg hvor det ble sendt ut en beskrivelse av hvordan jeg så ut, hva jeg hadde på meg. Foreldrene mine hadde gitt ut helt feil beskrivelse av klærne mine på denabdre siden av parken, derfor trodde de ansatte det var to jenter som hadde forsvunnet. Etter ett par timer ble misforståelsen oppklart.

Anonymous poster hash: a59f7...b01

Skrevet

Ja jeg har, for flere år siden. Hadde skikkelig problemer i forholdet, og gikk ut på byen på en søndag.Tidlig. Skulle ringe min eks for å be han ha ungene til dagen etter, men telefonen ble tom for strøm idet han tok telefonen så han fikk ikke med seg beskjeden, men jeg trodde det.Dermed så troppet han opp hjemme med ungene men fant ingen hjemme. Jeg hadde ikke låst før en og utover kvelden ble han bekymret når han ikke fikk tak i meg og ringte politiet.De fant meg ute utover natten, husker det var utrolig flaut! Ble bekymringsmelding til barnevernet og hele pakka:) Men jeg og min eks fikk da dratt opp dit og forklart misforståelsen.

Anonymous poster hash: 3f679...0da

Skrevet

Ja faktisk.

Da jeg var seks skulle jeg og en kamerat leke ute, og ble opptatte med å lete småmynter under trappa til inngangen til det lokale sykehuset. Vi glemte tid og sted, så foreldre ble vanvittig redde og ringte politi. Var kanskje borte et par timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...