Gå til innhold

Jeg trodde mannen var ferdig med å lyve, men....

Anbefalte innlegg

Skrevet

det er han tydeligvis ikke. Han har sneket unna 4000 ved å si han tjente mindre enn han gjorde. Vi har felles økonomi og jeg har lenge forsørget han. Nå tjener han mer enn meg og da trodde jeg det var en selvfølge at han bidro på lik linje med meg ettersom vi snakket om det i forkant. Nå viser det seg at han sniker unna penger. Han er ikke hjemme nå, men er så sinna at jeg skjelver og er usikker på hvordan jeg skal ta det opp. Det føles ekstremt urettferdig iom at jeg forsørget han lenge hvor han hadde null inntekt. Jeg har inntekt, men ikke like mye ettersom jeg studerer i tillegg.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 00dfa...290

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan vet du dette?

Anonymous poster hash: 833ab...fb3

Skrevet

Jeg fant lønnsslippen.

Skrevet

Hva har han løyet om tidligere?

Hvordan har du funnet ut av dette, og hvor lenge har han sneket unna penger for deg?

Jeg hadde krevd forklaring!

Anonymous poster hash: d0dc9...1ad
Skrevet

Hvordan vet du dette?

Det er vel strengt tatt ikke viktig? 

Dette var ille, HI. Ikke på grunn av pengene i seg selv, kanskje, men på grunn av sviket. Det er en grunn til at det heter "økonomisk utroskap".

Anonymous poster hash: b2514...fe0

Skrevet

Dette er ikke bra, løgn, lureri og utnyttelse. Han høres ikke ut til å være til å stole på..

Anonymous poster hash: 470d6...a62
Skrevet

Hva har han løyet om tidligere?

Hvordan har du funnet ut av dette, og hvor lenge har han sneket unna penger for deg?

Jeg hadde krevd forklaring!

Han har flørtet med andre jente og løyet om det bl.a og en del andre ting i samme gate. Løyet om bruk av snus og røyk mens vi holdt på med prøverør og det syns jeg er ille med tanke på at det virker inn på resultat/mulig allergi senere.

Skrevet

Hva skal jeg si til han? Er så forbanna og såret nå. Trodde han var ferdig med dette og nå vet jeg virkelig ikke hvordan jeg skal få tilliten tilbake

Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet blitt hos en mann som stadig løy til meg, som lovet bedring, men likevel fortsatte.

Det at du har forsørget ham tidligere, men når situasjonen blir snudd så lurer han unna penger fra deg - det er så usselt og smålig at det er vanskelig å sette ord på det.

Har dere forsøkt parterapi/fvk?

Jeg tror du må konfrontere ham.

Vil de 4.000 kr påvirke økonomien deres mye? I så fall ville jeg krevd at de ble tilbakeført til fellesøkonomien, og så ville jeg visst hva han hadde tenkt å bruke dem på siden han lurte dem unna.

Og hvis han ikke vil endre seg, ikke ser problemet, da ville jeg krevd fvk så fort som overhodet mulig - men om han ikke vil endre noe selv så er det ikke så mye du kan gjøre, og da får du nok aldri tilliten tilbake. Han må jo jobbe for å gjennopprette tilliten din, og vil han ikke jobbe med det så er det ingen vits.

En mann jeg ikke har tillit til kunne jeg aldri fortsatt samliv med :/

Skrevet

Er det 4000,- fra kun denne lønna, eller hver måned? Er det bare fra denne lønna kan det jo hende det er penger som er til en overraskelse da. Litt kjipt å slenge mannen i veggen og så har han vært å handlet ring eller noe... Men er det hver mnd er det jo noe annet....

Anonymous poster hash: bc2d6...e47

Skrevet

Hvordan vet du dette?

Det er vel strengt tatt ikke viktig?

Dette var ille, HI. Ikke på grunn av pengene i seg selv, kanskje, men på grunn av sviket. Det er en grunn til at det heter "økonomisk utroskap".

Anonymous poster hash: b2514...fe0

Jo, det er viktig- det ville i hvertfall vært viktig for meg om jeg var mannen til HI. Det har med om hun konsekvent mistror han og leter etter områder å lyve på - i så fall vil jeg si at det er flere ting enn pengene man må jobbe med i det forholdet.

Til deg hi- jeg var "nesten" i samme situasjon som din mann- i tre mnd hadde det gått mindre penger fra meg til felles enn det skulle. Jeg hadde autotrekk, og når lønnsjusteringen kom glemte jeg å justere dette. Jeg oppdaget det selv og informerte mannen som illegale helt fornøyd for mitt forsøk på å tilsnile meg pengene.

Det har i de fleste bedrifter nært lønnsjusteringer i høst med etterbetaling i september eller oktober. Kan mannen din ha gått i samme felle som meg?

Skrevet

4000 fra denne. Dette er en mann som aldri har kjøpt noe ekstra til meg uten at jeg har spurt, selv i bursdager/til jul.

Han tjente 4000 mer enn han sa og vi bruker bare penger om hverandre fordi vi er gift. Nå har han hele mnd løyet om beløpet går gjennom ca hvor mye vi har fra uke til uke og de 4000 har han unnlatt å snakke om.

Skrevet

Lønnsslippen hans ligger godt synlig sammen med min.

Skrevet

Han har kun fått en høy lønn fordi han akkurat har fått ny jobb. Skjer det neste måned og så vet jeg hvorfor, men vil ikke vente så lenge

Skrevet

Han har kun fått en høy lønn fordi han akkurat har fått ny jobb. Skjer det neste måned og så vet jeg hvorfor, men vil ikke vente så lenge

Så litt storm i et vannglass?

Skrevet

Han har ikke løyet før fordi lønnen var lav, men det virker som han nå plutselig ikke vil ha felles økonomi ettersom han tjener mer. Er virkelig feigt av han syns jeg.

Skrevet

Hva har han løyet om før?  Hvordan fordeler dere penger som er til overs. Hvem for førsteretten til å bruke penger på shopping og moro? Du eller han, eller er det helt ærlig jevnt fordelt?

Jeg har selv blitt sveket, flere gang. Det har gitt seg nå etter at jeg har fått full tilgang til alt, men jeg måtte for å kunne opprettholde tilliten.    Alt kan bli bedre, men dere må prate ordentlig sammen og bli enig om hva dere begge mener er riktig i forhold til den økonomiske fordelingen. Er du sjef over økonomien fordi du har tjent mer og dermed så han sitt snitt til å bruke noe på seg selv. Kanskje gammel gjeld? 

Du får prate med han når han kommer hjem. Det er utrolig idiotisk å lyve om økonomien. Det vet alle, men så gjør man det likevel. Gjerne for en grunn og ikke for å være jævlig. Han vil kanskje skåne seg selv, selv om det er en dårlig unnskyldning.   Finn ut hva den grunne er. Du kjenner på magefølelsen om begrunnelsen  hans er oppriktig. Ikke ta oppemner før han er hjemme. Han må ikke få rekke å tenke over argumenter og begrunnelser. De må komme rett fra hjertet når han blir direkte konfrontert.  Husk det er ogs et ærlig svar hvis han svare med oppriktighet "jeg vet ikke... ". Så lenge han er villig til å ta en real prat om fremtiden!  Kanskje er det ikke så dramatisk som det ser ut til. 

Anonymous poster hash: 2ed83...e31
Skrevet

Skrev lenger opp hva han har løyet opp. Har han gammel lønn har han også løyet om det.

Jeg sparer penger og bruker ellers penger på det samme som han: mat, spise ute sammen, bensin, kino sammen, kjøper klær sammen og på dyrene vi har. Vi drikker ikke, fester ikke og jeg sminker meg ikke så der går det ingen penger. Vi går til frisør en gang i året begge to og er ikke opptatt av interiør. Jeg mener forbruket er veldig jevnt fordelt med unntak av at jeg sparer 3000-5000 av min lønn hver måned. Han sparer ingenting.

Skrevet

Gammel gjeld mente jeg selvfølgelig.

Skrevet

Tar dere av felles om dere skal kjøpe dere nye klær?

Hva med å beholde litt hver dere som dere bruker fritt? Eller er det det dere har når du kan spare 3-4000 mnd?

Skrevet

Jeg trekker sparepenger hver måned rett etter min lønn kommer inn så bruker vi hans og mitt kort om hverandre. Før brukte vi kun mitt kort og han satt alt over der, men plutselig satt han aldri over lenger. 2 måneder siden han sluttet med det. Vi har altså ingen felleskonto, men to separate kontoer. Vi kjøper klær 2 ganger per år for ca samme sum og bruker da det kortet vi har for hånden. Det gjør vi med alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...