Gå til innhold

Besvime


Oda88

Anbefalte innlegg

I natt da jeg skulle på min vanlige dotur, gikk jeg rett i bakken. Tror jeg besvimte for husker ikke hvordan det skjedde. Da jeg skulle reise meg smalt jeg i gulvet igjen..

Fler som har opplevd dette?

Skal heldigvis til lege til torsdag.. Føler jeg har fått juling i dag verker i hele kroppen etter å ha falt to ganger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig vanlig å få lavere blodtrykk når en er gravid. Jeg var hos jordmor forrige uke, da var jeg ca 7+5, og hadde allerede fått lavere blodtrykk da. Og ved lavere blodtrykk er det fort å få blodtrykksfall, og da også besvime.

Det vil være viktig å passe på å drikke godt (selv om toalettbesøkene vil bli flere...), og være litt ekstra forsiktig når en reiser seg. Om du kjenner det begynner å svartne for deg eller prikke i armer/bein, så husk å puste godt ut og inn - det er fort at en holder pusten når slikt skjer, og det hjelper lite.

Men behagelig er det på ingen måte..! Håper du klarer å kontrollere det litt! Nevn det uansett til legen på torsdag. Han kan sikkert måle Hb'en din også, og se om du trenger tilskudd av jern (heller ikke uvanlig når en er gravid). Men husk å drikke bra før du skal til legen i så fall, den morgenen, så du ikke er dehydrert, det kan gi falsk forhøyet Hb-svar. Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde nesten det samme her om dagen.. Hadde akkurat gått ut av senga og på vei inn på badet så ble alt svart, holdt meg i døra og kom tilbake til meg selv.... Trodde jeg... Idet jeg skulle sette meg på do klarte jeg å feilberegne, alt gikk rundt og jeg havnet inn i dusjkabinettet istedet for på toalettet... Ble skikkelig paff da jeg kom til meg selv igjen.. Har ikke hatt så ille opplevelser etter dette, men merker svimmelheten kommer da jeg reiser meg fort opp... Tror kanskje det kan ha en sammenheng med for lite væske og næring de siste dagene.. Samt blodtrykksfall... Men har hørt dette er ganske vanlig.. Så ikke noe å bekymre seg sånn veldig over tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var mye plaget av det med begge mine to gutter - måtte stadig løpe av t-banen og sette meg på benker (det var jo selvsagt ingen som reiste seg opp for en med stor mage inne på banen om morgenen...)

Måtte også sette meg ned på gulvet inne på banen flere ganger. 

Ligger vanligvis på omtrent akkurat 120/80, mens i graviditeten rundt 100/60 - og det merker jeg godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...