Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Når må man gi beskjed om dette? Før/etter barnet er født? Etter min permisjon er ferdig skal jeg ta ut ferie og ulønnet permisjon. Far skal utsette sin permisjon med 4mnd. Anonymous poster hash: 65727...c20
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Senest 6 uker før din permisjon går ut (altså før ferien også) Er et skjema man finner på nav.no som må fylles ut. 😉 Anonymous poster hash: 7ec11...4b9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Om dere skal utsette fedrekvoten må du ut i 100% jobb i tiden dere utsetter. Du kan ikke ta ulønnet permisjon i den tiden. Foreldrepenger må tas ut sammenhengende fra det tidspunkt uttaket starter, se likevel § 14-11. § 14-11.Utsettelse av uttak av foreldrepengerUttak av foreldrepenger kan utsettes a) når den som mottar foreldrepenger har lovbestemt ferie, når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid på heltid, c) dersom stønadsmottakeren på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt i helseinstitusjon, d) dersom barnet er innlagt i helseinstitusjon. Ved forhold som nevnt i bokstav b, må det foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende og frilansere må det foreligge skriftlig avtale med Arbeids- og velferdsetaten. Stønadsperioden må tas ut sammenhengende i minst 30 stønadsdager (6 uker) før uttak kan utsettes. Forhold som nevnt i bokstav c må dokumenteres med legeerklæring. - Hentet fra folketrygdeloven Anonymous poster hash: a3d44...aa8
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg tok ut ulønnet perm mens far utsatte sin, så det var rart? Han jobber offshore da, men trodde ikke de hadde egne regler.. Anonymous poster hash: 7ec11...4b9
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Om dere skal utsette fedrekvoten må du ut i 100% jobb i tiden dere utsetter. Du kan ikke ta ulønnet permisjon i den tiden. Foreldrepenger må tas ut sammenhengende fra det tidspunkt uttaket starter, se likevel § 14-11. § 14-11.Utsettelse av uttak av foreldrepenger Uttak av foreldrepenger kan utsettes a) når den som mottar foreldrepenger har lovbestemt ferie, når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid på heltid, c) dersom stønadsmottakeren på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt i helseinstitusjon, d) dersom barnet er innlagt i helseinstitusjon. Ved forhold som nevnt i bokstav b, må det foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende og frilansere må det foreligge skriftlig avtale med Arbeids- og velferdsetaten. Stønadsperioden må tas ut sammenhengende i minst 30 stønadsdager (6 uker) før uttak kan utsettes. Forhold som nevnt i bokstav c må dokumenteres med legeerklæring. - Hentet fra folketrygdeloven Anonymous poster hash: a3d44...aa8 Vil ikke "når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid" i dette tilfellet være pappaen, som jeg antar skal være i jobb i utsettelsesperioden? Anonymous poster hash: d3d77...e07
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Vi fylte bare ut søknad om utsettelse, de sa ingenting om krav til mor. Gikk helt fint det. Anonymous poster hash: ed0b8...4f0
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 Om dere skal utsette fedrekvoten må du ut i 100% jobb i tiden dere utsetter. Du kan ikke ta ulønnet permisjon i den tiden. Foreldrepenger må tas ut sammenhengende fra det tidspunkt uttaket starter, se likevel § 14-11. § 14-11.Utsettelse av uttak av foreldrepenger Uttak av foreldrepenger kan utsettes a) når den som mottar foreldrepenger har lovbestemt ferie, når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid på heltid, c) dersom stønadsmottakeren på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt i helseinstitusjon, d) dersom barnet er innlagt i helseinstitusjon. Ved forhold som nevnt i bokstav b, må det foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende og frilansere må det foreligge skriftlig avtale med Arbeids- og velferdsetaten. Stønadsperioden må tas ut sammenhengende i minst 30 stønadsdager (6 uker) før uttak kan utsettes. Forhold som nevnt i bokstav c må dokumenteres med legeerklæring. - Hentet fra folketrygdeloven Anonymous poster hash: a3d44...aa8 Vil ikke "når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid" i dette tilfellet være pappaen, som jeg antar skal være i jobb i utsettelsesperioden? Anonymous poster hash: d3d77...e07 Jo, det stemmer. Far kan utsette fedrekvoten med 100 % arbeid. Ingen bryr seg om hva mor gjør i denne perioden. PS: du mister trygderetter ved å ha ulønnet perm fra jobben din. Anonymous poster hash: 8cb28...713
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #8 Skrevet 28. oktober 2014 Om dere skal utsette fedrekvoten må du ut i 100% jobb i tiden dere utsetter. Du kan ikke ta ulønnet permisjon i den tiden. Foreldrepenger må tas ut sammenhengende fra det tidspunkt uttaket starter, se likevel § 14-11. § 14-11.Utsettelse av uttak av foreldrepenger Uttak av foreldrepenger kan utsettes a) når den som mottar foreldrepenger har lovbestemt ferie, når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid på heltid, c) dersom stønadsmottakeren på grunn av sykdom eller skade er helt avhengig av hjelp til å ta seg av barnet eller er innlagt i helseinstitusjon, d) dersom barnet er innlagt i helseinstitusjon. Ved forhold som nevnt i bokstav b, må det foreligge skriftlig avtale med arbeidsgiver. For selvstendig næringsdrivende og frilansere må det foreligge skriftlig avtale med Arbeids- og velferdsetaten. Stønadsperioden må tas ut sammenhengende i minst 30 stønadsdager (6 uker) før uttak kan utsettes. Forhold som nevnt i bokstav c må dokumenteres med legeerklæring. - Hentet fra folketrygdeloven Anonymous poster hash: a3d44...aa8 Vil ikke "når den som mottar foreldrepenger er i inntektsgivende arbeid" i dette tilfellet være pappaen, som jeg antar skal være i jobb i utsettelsesperioden? Anonymous poster hash: d3d77...e07 Jo, det stemmer. Far kan utsette fedrekvoten med 100 % arbeid. Ingen bryr seg om hva mor gjør i denne perioden. PS: du mister trygderetter ved å ha ulønnet perm fra jobben din. Anonymous poster hash: 8cb28...713 Så om jeg forstår rett kan jeg ha ferien min etter permisjonen min som planlagt uten at NAV bryr seg om det? Ja mister sikkert noen rettigheter men ønsker heller å tilbringe julen hjemme sammen med barnet. Jobber på et sted med drift 24/7 alle dager. Derfor far utsetter sin perm, han har fri i julen uansett 😊 + at jeg må bruke opp all ferien min (har ca 10uker ferie). Hi Anonymous poster hash: 65727...c20
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå