Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Hvordan var tilbakemeldingene? Gir de alltid bare ros? Anonymous poster hash: 915e6...efd
Ladybird2014 Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Meningen er jo at barna skal utvikle seg videre, så jeg vil si at en utviklingssamtale ikke skal være bare ros, men man roser det som er bra, og tar tak i noen ting som skal jobbes videre med. Når det er sagt så har jeg et veldig positivt fokus på elevene, og starter alltid med å trekke frem alt det positive. Var det noe spesielt du reagerte på i utviklingssamtalen/-e?
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Det tok pedagog nesten to år å finne noe positivt å si om barnet mitt? Ingen diagnose eller større problemadferd, men litt sta og egen og sutrete er vel tilfelle.. Disse samtalene var fryktelig såre, og jeg gråt mer enn en gang i bilen på vei til jobb etterpå.. Anonymous poster hash: 59393...982
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Det tok pedagog nesten to år å finne noe positivt å si om barnet mitt? Ingen diagnose eller større problemadferd, men litt sta og egen og sutrete er vel tilfelle.. Disse samtalene var fryktelig såre, og jeg gråt mer enn en gang i bilen på vei til jobb etterpå.. Anonymous poster hash: 59393...982 Huff, så sårt! Og så lite omtenksomt av læreren!! Anonymous poster hash: 48c99...4c7
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Mener du foreldresamtale i bhg eller utviklingssamtale på skolen..? Som førskolelærer og Ped.leder sier man selvfølgelig noe positivt om barnet! Det er alltid noe positivt å si, og det er etter min mening en fin måte å starte en samtale på. Skjønner at du ble lei deg.. Hvis du tenker mye på det, ville jeg pratet med pedagog på nytt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Vi får ingen dette halvåret fordi lærer er 30% sykemeldt. Dersom særskilt behov kan vi be om det, men vi skjønner jo at det ikke er ønskelig siden læreren er sykemeldt. Burde ikke skolen satt inn ekstra ressurser i timen slik at læreren kunne holdt denne samtalen? Før har læreren sagt mye positivt, men også vært utrolig spydig mot oss foreldre. Hun har også tatt opp bagateller (a la at sønnen vår ikke vet svaret på en bagatellmessig ting i en prøve. Det ville han ha visst om læreren sa det 1 gang til han.) Hun har heller ikke villet si noe om hvordan han gjør det mht om han er på snitt, dårlig eller flink i klassen pga at lærer har taushetsplikt. Tullete da vi ikke har spurt om andres resultater. Etter lang diskusjon innrømmet lærer at han ligger godt ann. Anonymous poster hash: 99c85...f11
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 Heldige vi. Det er bare en liten ting å jobbe med. Resten går som en lek! Anonymous poster hash: 5e586...bcf
Ladybird2014 Skrevet 28. oktober 2014 #8 Skrevet 28. oktober 2014 Oi. Det høres ikke bra ut. Dårlig av pedagogen. Da hadde jeg tatt det opp, tror jeg! Hadde nok grått mine tårer jeg også om drt var mitt barn det gjaldt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #9 Skrevet 28. oktober 2014 Skal i samtale i barnehagen om noen dager, om lilleknerten. Er veldig spent, siden det er først samtalen. Er lærer selv, og 15-16 utviklingssamtaler står på trappene de neste par ukene. Jeg vet hvor viktig det er å ta tak i det som er positivt på disse møtene, og å fremheve alle typer fremskritt, selv om de er små. Jeg ønsker ikke at de samtalene jeg har med mine elever/foreldre skal ende i tårer, verken der og da, eller senere. Selvsagt tar jeg opp problemer og hva som kan gjøres, men jobben min er ikke å få folk til å skamme seg eller føle seg underlegne. Er jo selvsagt forskjell på 2-åringen min og 15-åringene jeg jobber med, men jeg håper at pedagogen jeg skal møte i barnehagen vil ha en positivt vinkling på møtet selv om barnet mitt sikkert har utviklingspotensiale på flere arenaer. Anonymous poster hash: a68a0...9d1
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #10 Skrevet 28. oktober 2014 Vi har bare vært med på slike møter i barnehagen da. Vi har ikke fått høre så mye konkret positivt egentlig, får høre at ungen ikke har noe å slite med, han er blid, glad og veldig snill i lek og med andre barn. Men så har egentlig resten av samtalen handlet om det faktum at han henger etter språkmessig, hvordan vi oppfatter det hjemme, hvordan de oppfatter det i bhg og om det er noe problemer med tanke på det sosiale pga språket, og så legger vi en videre plan ang. dette som både foreldre og barnehagen er enig i. Kjempegrei samtale, men jeg kjenner jo at jeg gruer meg sånn "hva viss det er skjedd noe kjempenegativt". Jeg tror det kommer veldig ann på barnehagen/skolen om hvordan disse samtalene er. Men jeg husker konferansetimene på skolen da jeg var liten, jeg var med på flere av dem, men det er kanskje ikke vanlig i de mindre klassene? Husker læreren gikk gjennom hvordan det sto til faglig og sosialt sett, siden jeg alltid har ligget milevis fremfor klassekamerater så var det aldri noe negativt. Anonymous poster hash: db148...829
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #11 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har vært på foreldresamtale (er ikke det det samme som utviklingssamtale?) ang førsteklassingen min. Der var det bare ros å få. I barnehagen på liknende møter har det stort sett gått i ros, "risen" har vært at guttene har vært litt trege med korrekt uttale. Jeg regner ikke med at ungene alltid vil få positive tilbakemeldinger, lærere må jo være ærlige også Anonymous poster hash: 84f8a...6b6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå