Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere parkdressene til barna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser at de etter mange vask ikke lenger er så tette? Hvor ofte vaskes de? Venter dere til de står av seg selv? Burde man bruke spesialsåpe? Jeg må innrømme at jeg har vasket dressen ofte, for den blir jo skitten hele tiden...

Anonymous poster hash: 41525...ed9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har skylt den godt når den har vært skitten, men har ikke vært brukt så mye så langt i år, så har ikke vasket den enda. Når skitten ikke lar seg skylles av, kommer jeg til å vaske den. 

Anonymous poster hash: fe2ad...67f
Skrevet

Etter behov ja. Ikke for ofte, da blir den unødvendig slitt. 

Syns ikke det gjør noe om den er litt skitten på knærne f.eks.

Skrevet

Har vasket den en gang i maskinen siden august.

Ellers så har jeg spylt den i dusjen noen ganger når det har vært behov for det.

Skrevet

Er jo bare og reimpregnere den etter ett par vask!

Skrevet

Den vaskes når den nesten kan stå av seg selv. Med ett barn som er ekstremt aktiv så burde den kanskje ha blitt vasket i maskin hver dag om en skal ha en flekkfri unge. Men skyller den innimellom når den er mer skitten enn normalt, og får seg en tur i vaskemaskinen når den er veldig skitten.

Ungene har ikke vondt av å gå med dress som er skitten på rompa og på knea, men skitten dress som lukter skitten får de ikke gå i. Jeg klarer ikke lukta av dresser som er allergiske mot vaskemaskinen, syns lukt av klær som er brukt lenge er ekkelt.

Anonymous poster hash: 071e3...daf

Skrevet

En gang i uken, vi bor i Bergen og den ble fort veldig gjørmete.

Anonymous poster hash: 3a1e0...cd0

Skrevet

Men hva slags vaskemiddel bruker dere?

Anonymous poster hash: e845a...eb3
Skrevet

Men hva slags vaskemiddel bruker dere? Anonymous poster hash: e845a...eb3

Helt vanlig (Neutral eller Blenda Sensitiv), og TEC vaskemiddel en gang i blant for å reimpregnere.

Skrevet

Vanlig omo eller blenda, sprayer over de med impregnering når de er tørre.

Skrevet

Helt vanlig (Neutral eller Blenda Sensitiv), og TEC vaskemiddel en gang i blant for å reimpregnere.

Det beste for tekniske stoff er å bruke vaskemiddel uten enzymer. F eks Milo eller spesialvaskemiddel for tekniske stoff.

Enzymene i vanlig vaskemiddel gjør at porene i stoffet blir ødelagt og at stoffet dermed mister egenskapene sine, f eks vanntettheten.

Anonymous poster hash: 517fd...028

Skrevet

Hver uke, vasker med milo og sprayer med impreg i ny og ne :)

Skrevet

Kan jeg spør om en ting, hvor får dere kjøpt impregnering til dresser? Har kikka etter for har hørt om det før, men ikke funnet det noe sted til nå

Anonymous poster hash: 860b6...d92
Skrevet

Kan jeg spør om en ting, hvor får dere kjøpt impregnering til dresser? Har kikka etter for har hørt om det før, men ikke funnet det noe sted til nå

Har kjøpt det på reflex butikker eller barnas hus :)

Skrevet

Det beste for tekniske stoff er å bruke vaskemiddel uten enzymer. F eks Milo eller spesialvaskemiddel for tekniske stoff.

Enzymene i vanlig vaskemiddel gjør at porene i stoffet blir ødelagt og at stoffet dermed mister egenskapene sine, f eks vanntettheten.

Hvor får man tak i spesialvaskemiddel for tekniske stoff? Er det mer effektivt enn milo? Jeg vasket parkdressen med milo i dag nemlig, og det er fortsatt en stor brun flekk på innsiden. Vasket på 30 grader finvask, burde jeg bruke et annet program kanskje? Eller bløtlegge?

Skrevet

Så sjelden som mulig, men før de står av seg selv av gjørme. Oftere hvis ungene har vært borti noe som lukter.

Anonymous poster hash: 091a9...373

Skrevet

Hvor får man tak i spesialvaskemiddel for tekniske stoff? Er det mer effektivt enn milo? Jeg vasket parkdressen med milo i dag nemlig, og det er fortsatt en stor brun flekk på innsiden. Vasket på 30 grader finvask, burde jeg bruke et annet program kanskje? Eller bløtlegge?

Sportsbutikker selger som oftest slike vaskemiddel, som oftest av merket Nikwax.

Skrevet

Sportsbutikker.

Skrevet

Jeg har alltid brukt 60 grader og vanlig vaskemiddel ikke skyllemiddel og dressene har aldri blitt ødelagte men de har blitt rene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...