Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Vi har en baby på 6 uker. Dere med flere enn 1 barn hvor mange år er det mellom barna og hvordan synes dere alderforskjellen fungerer? Fornuften forteller meg at det beste er å få nummer to når jeg er ferdig med utdannelsen, som er våren 2017, men å få nummer to rett etter endt studie, gjør at jeg ikke har krav på utbetaling av foreldrepenger eller fra lånekassen slik jeg har skjønt det, altså kun har jeg krav på engangsstønad på 38000 kr og det holder ikke akkurat til 9 måneders permisjon. Magefølelsen forteller meg at det beste er å få nummer 2 etter at jeg har fullført 2.studieår. Da blir det 2 år mellom barna, men da tar utdannelsen min 5 år i stedet for 3 år. Kanskje det beste hadde vært å få nummer 2 når jeg er i jobb etter endt utdanning, men da kan det lett bli både 4 og 5 år mellom barna. Jeg er 27 år nå og hadde i utgangspunktet lyst å gjøre meg ferdig med barn i 20-årene siden det er da kroppen er best rustet for å få barn. Mon tro hva som er best å gjøre? Trenger tips/ulike synspunkter, fordeler/ulemper! Anonymous poster hash: 84fce...020
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Går det ikke an å satse på nr to rett etter endte studier, men at du melder deg opp til videre studier, slik at du får støtte likevel? Prøver å legge ved et screenshot fra lanekassen.no, hvis det ikke funker så gå på siden deres og manøvrer deg fram til sidene med info om foreldrepenger - ganske sikker på at det er et smutthull der. Anonymous poster hash: 57a2f...372
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå