Gå til innhold

Flere som opplever dette i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Først: jeg kjøper komfortable klær som gir bevegelsesfrihet og som er myke og gode å ha på. Det er viktig for meg at barnet føler seg komfortabelt og at påkledningen ikke hindrer noen bevegelser.

Hvis jeg har på ungen body, strømpebukse og sparkebukse, tar barnehagen det av. Alltid! Det er ikke varmt eller ubehagelig å ha på, men de tar det av og legger det på plassen til sønnen min. Det eneste de godtar er body og strømpebukse. Er det vanlig? Det er ikke pga plaggene er stive eller varme, jeg vet ikke helt hva det er :) men synd hvis man får en søt sparkebukse i gave, og man ønsker å bruke den i bhg, men så tar de den bare av :(

Anonymous poster hash: 22a9e...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det gjør vi hos oss også. Som regel så blir det tatt av i forbindelse med soving, og når barna står opp igjen, Er det ikke alltid vi tar klærne på igjen, da de koser seg og har det like bra i bare strømpebukse og body. Er deilig med lite klær på når man er aktiv, herjer og leker. 

Anonymous poster hash: 81baf...4a9
Skrevet

Hos oss sier barnehagen at ungene skal ha ett lag med klær på seg når de er inne. Så kommer de i strømpebukse og bukse, går buksa av. For når unger løper, leker osv blir det varmt med to lag inne. Med mange barn blir aktivitetsnivået høyere enn det gjør hjemme alene.

Så her er det helt normalt at de kler av ungene, det har vi fått beskjed om så det vet vi også.

Anonymous poster hash: 76304...42b

Skrevet

For å slippe å ta av og på masse klær vel. Bytte bleie med sparkebukser med masse knapper tar mye tid. Må også tas av når de skal ut å ha på ull eller fleece. Bhg. Ansatte har så vidt tid til jobben sin så de kan ikke kle av og på barna masse klær

Anonymous poster hash: b1af6...b4a

Skrevet

De trenger ikke mer klær enn det ene laget, og alle slags ekstra lag klær de har på seg, vil hemme noe i bevegelse. Det gjør det også mer effektiv under bleieskift, man trenger ikke av med både det ene og det andre. 

Anonymous poster hash: 86189...de3
Skrevet

Jeg irriterer meg over at de ikke bruker reima dressen ute.

Selv når det ikke regner så velger de å bruke regntøy istedenfor reimadressen!

Det var 1300 kr bortkastet penger.

Anonymous poster hash: aadb9...291

Skrevet

Sitter dere selv med to lag på gulv med varmekabler? Alvorlig?

Anonymous poster hash: 7949d...b11

Skrevet

Ja, for vinteren er jo over?

Anonymous poster hash: b4f1b...531

Skrevet

I det været som har vært nå skal du være glad de har tatt på regntøy!

Anonymous poster hash: dd65a...1be

Gjest Julia1984
Skrevet

Prøv selv og Vær aktiv innendørs med strømpebukse og bukse/sparkebukse. Barn er aktive. Flott at barnehagen kler av inne. De er der hele tiden og merker barnas aktivitet og innetemperatur.

Skrevet

Seriøst? Strømpebukse under sparkebukse inne? Aktive barn?

Stakkars unge. Heia barnehagen!!!!!

Anonymous poster hash: b58b0...c5f

Skrevet

Ta med regntøyet hjem. Her foretrekker jeg at de bruker dressen, fordi den puster mye bedre. Og er også vanntett.

Anonymous poster hash: e9852...5ee

Skrevet

Sitter dere selv med to lag på gulv med varmekabler? Alvorlig?

Anonymous poster hash: 7949d...b11

Tror du at alle barnehager har varmekabler i gulvene, hvilken verden lever du i.

Hos oss tar vi det ekstralaget med tøy av når vi skal ut eller barna skal sove, og det er sjelden det tøyet kommer på igjen. Det har vi ikke tid til

Anonymous poster hash: 6fc18...4b7

Skrevet

Sparkebukse er ikke det noe babyene bruker? Hvor gammel er ungen som går i barnehagen?

Du med reimadressen: ta regntøyet med hjem og gi beskjed om at dressen brukes!

Anonymous poster hash: 69c5d...eb5

Skrevet

Først: jeg kjøper komfortable klær som gir bevegelsesfrihet og som er myke og gode å ha på. Det er viktig for meg at barnet føler seg komfortabelt og at påkledningen ikke hindrer noen bevegelser.

Hvis jeg har på ungen body, strømpebukse og sparkebukse, tar barnehagen det av. Alltid! Det er ikke varmt eller ubehagelig å ha på, men de tar det av og legger det på plassen til sønnen min. Det eneste de godtar er body og strømpebukse. Er det vanlig? Det er ikke pga plaggene er stive eller varme, jeg vet ikke helt hva det er :) men synd hvis man får en søt sparkebukse i gave, og man ønsker å bruke den i bhg, men så tar de den bare av :(Anonymous poster hash: 22a9e...7a3

Tipset jeg fikk fra min ped.leder svigerinne (og mor til 4 gutter) var å ikke bruke strømpebukser i det hele tatt.

Blir uansett noe herk dersom barnet blir vått på føttene, hun mente at det var bedre med ullsokker som kunne byttes ved behov uten å ta alt av. Og gode myke bukser, gjerne i ull. Så brukte vi ullongs under når det var virkelig kaldt.

Jeg er absolutt ikke keen på comboen body+strømpis brukt slm klær, og fant derfor alternativer for å unngå problemet. Uten at barnet fikk det mindre behagelig, eller at barnehagen fikk mer arbeid av den grunn.

Anonymous poster hash: 271f3...6fb

Skrevet

Vi bruker heller ikke strømpebukse.. Myk god joggebukse og ullsokker! Ulldress utenpå om nødvendig når de skal ut..

Når det blir kaldere blir det ullstilongs og tynn Ullgenser!

Skrevet

Hvis jeg har på ungen body, strømpebukse og sparkebukse, tar barnehagen det av. Alltid! Det er ikke varmt eller ubehagelig å ha på, men de tar det av og legger det på plassen til sønnen min. Det eneste de godtar er body og strømpebukse. Er det vanlig? Det er ikke pga plaggene er stive eller varme, jeg vet ikke helt hva det er :) men synd hvis man får en søt sparkebukse i gave, og man ønsker å bruke den i bhg, men så tar de den bare av :(Anonymous poster hash: 22a9e...7a3

Tipset jeg fikk fra min ped.leder svigerinne (og mor til 4 gutter) var å ikke bruke strømpebukser i det hele tatt.

Blir uansett noe herk dersom barnet blir vått på føttene, hun mente at det var bedre med ullsokker som kunne byttes ved behov uten å ta alt av. Og gode myke bukser, gjerne i ull. Så brukte vi ullongs under når det var virkelig kaldt.

Jeg er absolutt ikke keen på comboen body+strømpis brukt slm klær, og fant derfor alternativer for å unngå problemet. Uten at barnet fikk det mindre behagelig, eller at barnehagen fikk mer arbeid av den grunn.

Ikke keen på,men hvorfor ikke? Estetiske hensyn?

Skrevet

Det var 1300 kr bortkastet penger.Anonymous poster hash: aadb9...291

I det været som har vært nå skal du være glad de har tatt på regntøy! Anonymous poster hash: dd65a...1be

Som jeg skreiv så bruker de regntøyet når det ikke regner også.

Når det regner er det selvsagt greit at de bruker regntøy.

Skrevet

Jeg er absolutt ikke keen på comboen body+strømpis brukt slm klær, og fant derfor alternativer for å unngå problemet. Uten at barnet fikk det mindre behagelig, eller at barnehagen fikk mer arbeid av den grunn.Anonymous poster hash: 271f3...6fb

Ikke keen på,men hvorfor ikke? Estetiske hensyn?

For det meste rent estetisk, jeg synes det ser rart og helt feil ut. Jeg skjønner at det er behagelig og blander meg ikke i hva andre gjør, men jeg liker ikke det. Og jeg synes at myke ullbukser og heldresser er vel så behagelige. Har i hvert fall ikke fått klager på det.

Dessuten hatet gutten strømpebukser de få gangene vi har prøvd, og faren hatet å ta de av og på minst like mye som gutten hatet å bruke de. Var bare upraktisk for oss. Ble kort prosess og slutt med strømpis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...