Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er gravid i uke 8 og neste uke skal vi flytte. Er det slik at jeg bør avstå fra all type bæring? (kasser som er litt tunge) Eller kan jeg ta litt, og heller roe ned dersom jeg kjenner kroppen sier i fra at det ikke er helt bra. Anonymous poster hash: 7250e...997
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Du kan bære like mye som du pleier, men sikkert lurt å overlate pianoet ol til noen andre. 10 kg kasser ol bør være uproblematisk om du ikke har spessielle komplikasjoner. Anonymous poster hash: b917e...75a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #3 Skrevet 28. oktober 2014 Min gravide kropp sier tydelig i fra når nok er nok. Problemet er bare at man jo bør stoppe litt før kroppen sier stopp, ellers så kan man bli sliten en god stund etterpå (jeg blir ihvertfall det når jeg er gravid. Det tar mye mye lenger tid å hente seg inn). Og jeg merker ikke når det begynner å bli nok, bare når det er for mye. Så derfor må jeg gi meg før jeg egentlig kjenner meg sliten. Men alle kropper reagerer jo ulikt på graviditet. Og det er uansett lurt å unngå tunge løft, selv om mange små kan være vel så slitsomt. Ha alle antenner ute, og kjenn på kroppen hva du klarer. :-) noen er helt som normale så tidlig i graviditeten. Andre er svakere. :-) Anonymous poster hash: 47632...523
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Ta det du klarer du ! Det aler tyngste kan du jo la noen andre ta..Selv flyttet jeg ut av leilighet 100% alene da jeg var 6 mnd vei, inn midlertidig i 2,5 mnd, og inn nytt sted helt alene 20 dager før fødsel. Tungt, men det gikk Anonymous poster hash: b341e...518
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Takk for svar! Det blir nok til at jeg tar en del, men ikke det tyngste, også at jeg følger godt med ja! Og du siste - det er jo helt drøyt, jeg er imponert Ts Anonymous poster hash: 7250e...997
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #6 Skrevet 28. oktober 2014 Overlat det tyngst til noen andre, men du kan da bære og gjøre mye selv om du er gravid. Selv hadde jeg en jobb der jeg bærte mye hver dag. Varer for noen tonn var ikke unormalt, men siden jeg bærte litt og litt og overlot de tyngste tingene til andre gikk det strålende. Så forskjell på å bære mye lettere ting og tunge ting. Som legen min sa så var 10kg helt greit, utover det så tenk deg litt om og lytt til kroppen litt før du ellers pleier. Bær med beina ikke minst. Anonymous poster hash: 3b9c7...029
Dama på bygda Skrevet 28. oktober 2014 #7 Skrevet 28. oktober 2014 Bær det du klarer:) Jeg bærte som vanlig. Min datter på 1 år, bildekk som skulle flyttes, flyttelass, sofa and so on.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå