Gå til innhold

Skravletråd


pæreblomst

Anbefalte innlegg

Neli: Jeg har også utfordring ang julebord... Skulle egentlig også vært på et slags seminar på dansebåten fra i morgen og til lørdag, av andre grunner meldte jeg meg ikke på, noe jeg nå er sjeleglad for! Men julebordet går sin gang om 15 dager...er påmeldt, valgte å ikke melde meg av. Grei trøst å ha om det skjærer seg før den tid. Men ellers har jeg allerede plantet bekymring over "henteoppdrag" på flyplassen den kvelden, så vi får se ;) Ble kanskje umulig å komme seg ut av avtalen :P

 

Det morsomme var at folk da sa at jeg kunne jo bare la være å drikke, for det er så mange gravide her nå uansett, at jeg ikke er alene. Men så la de til at det ville jo kanskje føre til mistanke om at jeg var blant de gravide da ;) Hehe, ja, tenk om det... hehehe.

 

Ang kjønn hadde jeg og mannen tidenes kjappeste avklaringssamtale ved kjøkkenbordet da jeg viste han positiv test på søndag. Heldigvis enige om alt! Vi vil ikke vite kjønn om det kan unngås. Er vi så uheldige å få en snurrebass rett i fjeset på UL så får det så være  :fnise:  Men ellers liker vi begge spenningen. Og ikke minst kan jeg få gleden av å planlegge to navn, tihi. Og spare et til nestemann ;) Er vel litt tidlig å skulle ha noen følelse av hvilket kjønn det er...? Har i alle fall ikke det :P

 

Klarte ikke la være å ta en ny g.test i morres, og nå er streken sterk og fin, på 19 dpo om vi regner det sånn. På 15 dpo var streken veldig svak.Så HCG stiger raskt ser det ut til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bekymring angående julebord løste seg da ganske fort. På grunn av situasjonen i oljebransjen har selskapet avlyst julebordet! Jeg puster lettet ut, alle andre er i harnisk :P

 

Forrige svangerskap var lille i magen en jente helt til en uke før fødsel, da var jeg på sykehuset for UL (de har litt bedre utstyr) og da kom det en liten snurrebass opp på bildet :P Gjorde ikke saken bedre at det var 1.April, ingen som trodde på meg jo!

 

Er nok aaalt for nysgjerrig på kjønnet til å ikke vite....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter. Jeg er ny her inne. I forrige svangerskap brukte jeg bare SnartMamma-forumet, nå bruker jeg begge to, for å se om det ikke dukker opp noen jeg kan henge sammen med i permisjonen... ;)

 

Mens-termin er 13.07, og EL-termin er 22.07

 

Kommer til å bestille tidlig UL for å sjekke at alt er i orden, vil gjerne fortelle familien det på julaften. :) Vi har en gutt fra før (2011), og med han var vi med på et forskningsprosjekt som gjorde at vi fikk tidlig UL. Synes det var veldig stas.

 

Av symptomer er det lite, men ømme pupper, øm i livmor, og kanskje en liten økning i luktesans, muligens litt kvalme... Forrige svangerskap hadde jeg hyperemesis, så jeg håper jeg slipper det denne gangen.

 

Det kinesiske fødselskartet sier jente, så får vi bare vente og se. Det stemte med gutt forrige gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan går det jenter? Jeg har lite symptomer om dagen, kjenner det stresser meg litt.... :sjenert:  Er jo bare 6+3 så leeeeeenge igjen til 12 ukers merket. Hadde i utgangspunktet ikke tenkt å dra på tidlig UL, tenkte jeg skulle satse på at alt er i orden og ta det som det kom isteden. Men, begynner å innse at det er bedre å gjøre de tog forhåpentligvis få litt ro i sjela. Gleeeder meg såå masse til å kjenne liv i magen kjenner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pæreblomst: har ikke mange symptomer jeg heller. Oftest kun de vonde brystene som minner meg på at jeg er gravid. Er 5+3. Men tok en CD Digital i går som nå har hoppet over til 2-3, så det er en utvikling her selv om jeg ikke kjenner så mye til det tror jeg :) Har bestilt tidlig UL, men ikke før i uke 11, så langt dit. Tenker at det må gå som det går uansett. Vil sjekke ståa nærmest mulig opptil jul for å se om vi kan avsløre nyheten julaften. Da er jeg i uke 12. Tar sjansen på at om alt er ok i uke 11, så er det stort håp om at det skal bli baby i juli :) Skulle jeg hatt tidligere UL måtte jeg tatt to,og det synes jeg blir litt drøyt. Hører at alle sier det er ufarlig, men det får holde med den ene ekstra synes jeg. Helt enig med deg at det blir nydelig den dagen man kan kjenne bevegelsene og vite alt det er liv der inne :)

 

Jeg måtte kjøpe nye jeans i helga, i mangel på jeans etter at en er utslitt. Ikke helt tiden å kjøpe jeans som passer kanskje men ;) Får håpe de passer en stund til da i alle fall. Men - var på et sted hvor de fleste som handler antagelig er tenåringer, ikke en jeans med "normalt" liv, kun "lav" og "ekstra lav". Endte opp med lavt liv, men det er helt ærlig ubehagelig nå... Føler liksom at den ligger og presser på en allerede småøm livmor... Vet det ikke er skadelig osv, men det føles som om det blir mer ømt. Så rart! Mulig jeg må ut i en annen butikk å kjøpe enda en jeans. Eller håpe denne utvider seg kjapt!

Endret av utålmodig82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte klær til farsdagen og tenkte at jeg skulle kjøpe noe til meg selv også, men så kom jeg på - hvor lenge passer jeg dem? Så hos meg ble det kun shopping til pappaen. Jeg har jo allerede begynt å kneppe opp buksene..

 

Av symptomer så er jeg blitt KVALM deluxe. Ikke kasta opp enda, men gulper mye. Kjempeherlig! Har syk luktesans og er trøtt HELE tiden zzzzzzz. Merker at jeg sliter på jobb. Er jo så kvalm konstant, får ikke til å spise og drikke skikkelig. Klarer ikke engang å tygge tyggis. Eneste som hjelper litt er å skylle munnen med tannkrem og kaldt vann. Men kan liksom ikke springe å gjøre det hvert kvarter.. Så oppmerksomheten på jobb er ikke på topp!

 

Tok en test i morges, bare for gøy (hadde mange billigtester), og da poppet streken og opp med en gang og ble mye sterkere enn kontrollstreken. Så det ser jeg som et godt tegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Godt å se at flere har tatt tester. Måtte kjøpe inn en digital test til jeg.

Første test fikk jeg 1-2 .

Testen jeg tok for noen dager siden sto det 2-3.

så det er jo positivt!! Kommer ikke til å klare å slappe av før jeg er i uke 12!! Skal på tidlig ul den 23 desember. Å håper alt e som det skal da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg på her jeg! Jeg er 25 år og venter første i juli :) Studerer siv øk og jobber med psykiatri ved siden av :) Merker jeg er VELDIG trøtt om dagen, så strever mye med eksamenslesingen!
Gleder meg til tidlig UL på mandag  :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å ta en clearblue digital til jeg og bare for å se det gå over til 3+  :P Har også tatt et par av de vanlige stavtestene jeg har liggende, kjøpte jo en haug fordi jeg regna med det skulle ta noen mnd å bli gravid... :) Morsomt hvordan streken kommer med en gangn nå.. Hvor i landet er folk fra forresten? Jeg er fra Buskerud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snart 28 år ! Har 3 nydelige barn på 2,4,6 år... Har nå termin i Juni/Juli.. litt usikker da det ikke var planlagt og mensen veldig ustabil..!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på å ta en clearblue digital til jeg og bare for å se det gå over til 3+  :P Har også tatt et par av de vanlige stavtestene jeg har liggende, kjøpte jo en haug fordi jeg regna med det skulle ta noen mnd å bli gravid... :) Morsomt hvordan streken kommer med en gangn nå.. Hvor i landet er folk fra forresten? Jeg er fra Buskerud.

 

Jeg tok min siste CB Digital i dag, 3+ som forventet :)

Var 2-3 forrige helg, og 1-2 helgen før der.

Og på billigtesten kommer streken med en gang ja.

Men nå holder det med tester for min del tror jeg.

Kommer vel ikke til mer enn 3+ på CB digital :P

 

Jeg holder til sør i Hedmark.

Endret av utålmodig82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er 30 om noen dager (😱😱😱). Har ei på 5 og en på 2,5 år. Samboer og hus. Vi venter et nytt lite mirakel i slutten av juli. Nå skal det sies at jeg har født tidlig begge gangene før så mulig h*n kommer før. Fødte 8 dager før med første og 21 dager med siste. Vi har tenkt å vente med å si noe til jul. Å fy søren det er vaaaanskeeeeliiiig. Lyst til å hyle det ut. 😜 formen er ok. Kvalm og trøtt men har en god snill mann som tar over når handler jeg henger med hodet. Som i går når jeg sovnet sittende ved barnetv.. 😜 lykke til damer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg venter min første nå. Ganske ferskt dette her, bare 4+4 (om jeg har regnet rett). Skal etter planen på julebord 5. desember . Heldigvis drikker jeg ikke mye alkohol til vanlig heller, så tenker at det skal gå greit å alliere seg med kelner og bartender ved ankomst - det har funket for en venninne i alle fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legen regner fra 1. dag i siste mens - altså første syklusdag. Selv regner jeg fra positiv EL-test også, fordi EL kom senere enn antatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter

 

Ser ut til at jeg flytter over her. noe som for oss er mega spennende og nytt...  testa positivt i dag, så er ca 4.1 i dag. er strax 25 år og dette er første. vi har prøvd i strax 3 år. 

 

Skjønner ikke hvor jeg skal gjøre av meg. Vi har vert igjennom prøverør denne gangen. første forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, da virker det som kvalmen har kommet i hus her. Er 7+5 idag og har kasta opp og vært kvalm siden begynnelsen av helga  :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :)

Fikk en positiv test idag, så virker som at jeg er 4+4 .. ikke fryktelig langt altså.

Veldig nervøs, og mye murring i magen. Føles som at mensen kommer hvert øyeblikk..

 

dette er min andre, og første gang var jeg helt nervevrak. Prøve å skjerpe meg denne gangen, haha :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

6+1 her. Venter på at kvalmen skal slå til... Husker ikke helt når tid det skjedde sist gang, men mener det var rundt uke 6-7. Er jeg veldig heldig, så kanskje jeg slipper kvalme??? :P Med lillesøster hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og ble ikke kvitt den før i uke 23..... ønsker absolutt ingen reprise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

 

6+1 her. Venter på at kvalmen skal slå til... Husker ikke helt når tid det skjedde sist gang, men mener det var rundt uke 6-7. Er jeg veldig heldig, så kanskje jeg slipper kvalme??? :P Med lillesøster hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og ble ikke kvitt den før i uke 23..... ønsker absolutt ingen reprise.

huff kjenner til den!

Hvor gammel er storesøster da?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei :)

 

6+1 her. Venter på at kvalmen skal slå til... Husker ikke helt når tid det skjedde sist gang, men mener det var rundt uke 6-7. Er jeg veldig heldig, så kanskje jeg slipper kvalme??? :P Med lillesøster hadde jeg ekstrem svangerskapskvalme og ble ikke kvitt den før i uke 23..... ønsker absolutt ingen reprise.

huff kjenner til den!

Hvor gammel er storesøster da? :)

 

Hun ble 2 år i august :) Ei veldig aktiv og oppegående jente som er veldig mammakjær...spent på hvordan det skal gå når hun får en ny konkurrent...hun er veldig sjalu på storebror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nå tar jeg sjansen på å bli med her. Testa positivt for tre uker siden, men har så mange dårlige er erfaringer at jeg ville vente litt og se om det var liv laga.  Så jeg har fulgt med på gruppa en liten stund:)

 

Har vært på ul i dag og sett et blinkende hjerte!!! Ble målt til 6+4, og har menstermin 19. juli. Jeg er godt voksen, 36 år gammel, og har en sønn på snart tre. Vi har prøvd på nr to i over et år, med en graviditet utenfor livmor og en SA underveis, så var utrolig deilig å se den lille prikken på skjermen i dag  :smilorange:  :smilorange:  :smilorange:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg trøtt.... natta var slitsom. Lillesøster hadde noen oppvåkninger og innimellom der, måtte jeg fly på do, og sleit med å sovne igjen. Tillater meg en ekstra halvtime på morgenen nå :)

 

Jeg har vært hos legen i dag og tatt prøver og fått sendt henvisning til duotest. Jeg håper selvsagt at alt ser bra ut, men vi må jo være realistiske.

 

Jeg har hatt tidlige UL i to av svangerskapene mine. Nå regner jeg i grunn med at jeg ikke får noen før duo testen. Her finnes det ikke private som har ultralyd. Må bare stole på kroppens symptomer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt grassat trøtt sjøl. Har eksamen på torsdag og sitter og leser, men holder på å sovne. Hjelper ikke at jeg har brukt de to siste ukene på å bekymre meg heller. Har også vært kvalm den siste uka, det har jeg ikke vært i forbindelse med graviditet før.. Ikke spesielt behagelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...