Mamalarma Skrevet 28. oktober 2014 #1 Skrevet 28. oktober 2014 Dere som lager gresskarlykt til Halloween. Hva gjør dere med innholdet? Kaster det, eller kan det brukes til noe? Skal lage lykt for første gang og er egentlig litt motstander av å kaste mat, derfor jeg lurer.
MrsMilla Skrevet 28. oktober 2014 #2 Skrevet 28. oktober 2014 Innholdet bør du absolutt bruke!! Skill kjøttet fra frøene. Frøene stekes med god olje og havsalt til de er sprø i stekovn på ca 180 grader ei god stund. Nydelig snacks til halloween. Kjøttet kan brukes til mye. Gresskarsuppe (google for oppskrift) er en slager. Vi bruker ofte også endel til kake. Da kjører jeg kjøttet i blenderen med masse godt krydder, og heller i røra, samt litt på toppen av kaka. Den er superpopulær, og vi har den kun på halloween.
Mamalarma Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #3 Skrevet 28. oktober 2014 Tusen takk for tips. Gresskarkake hørtes kjempegodt ut. Har du noen oppskrift?De gresskarsuppene jeg har funnet oppskrift på skal ha skallet i også, men det blir jo brukt til lykt.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Tusen takk for tips. Gresskarkake hørtes kjempegodt ut. Har du noen oppskrift? De gresskarsuppene jeg har funnet oppskrift på skal ha skallet i også, men det blir jo brukt til lykt. Hvor kjøpte du gresskar? Anonymous poster hash: 70bd7...e87
Mamalarma Skrevet 28. oktober 2014 Forfatter #5 Skrevet 28. oktober 2014 Tusen takk for tips. Gresskarkake hørtes kjempegodt ut. Har du noen oppskrift? De gresskarsuppene jeg har funnet oppskrift på skal ha skallet i også, men det blir jo brukt til lykt. Hvor kjøpte du gresskar? Anonymous poster hash: 70bd7...e87 Kjøpt på Kiwi. Har inntrykk av at alle matbutikker har gresskar. Har også sett på mange blomsterbutikker og hagesentre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå