Gå til innhold

Kan han nekte meg å flytte med barnet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg flyttet vekk fra hjembyen min for 9 år siden pga kjærligheten.Nå er vårt forhold slutt og jeg vil gjerne flytte ca 4.5 mil vekk med vårt barn på 8.5 år.

Kan barnefar nekte med dette?

Anonymous poster hash: 1c2d2...6d2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klart han kan :) Du må gi han beskjed om flytting og så må han ta stilling til om han vil forsøke å få hovedomsorgen eller ikke. Får han den, kan du flytte, men ungen blir igjen hos far. Får han den ikke, kan du flytte med barnet.

Anonymous poster hash: ac124...383

Skrevet

Jeg flyttet vekk fra hjembyen min for 9 år siden pga kjærligheten.Nå er vårt forhold slutt og jeg vil gjerne flytte ca 4.5 mil vekk med vårt barn på 8.5 år.

Kan barnefar nekte med dette?

Nei, han kan i og for seg ikke nekte deg dette. Men han kan stevne deg for retten og få medhold i at du ikke får flytte med barnet. Vær obs på at retten har blitt ganske streng på dette. Dersom far bor slik at barnet ikke behøver å bytte skole hvis det blir boende hos ham, er muligheten absolutt til stede for at han skal vinne frem. Har erfaring med dette selv, i en nær relasjon. Kontakt advokat dersom du ønsker å gjøre dette, og sørg for at vedkommende er god! 

Anonymous poster hash: 2cb84...cba

Skrevet

Når barnet er i skolealder er det helt klart vanskeligere og flytte. Du må uansett melde fra 6 uker før. 

Anonymous poster hash: 9dd4f...e87
Skrevet

Takk for svar.

Far bor nær skolen han går på nå,dessuten er han en fantstisk pappa.Hvis han nekter meg å ta med barnet så blir jeg boende.Vi samarbeider godt og vil ikke ha noe bråk.Da får jeg bo her til barnet blir voksen:(

Skrevet

Takk for svar.

Far bor nær skolen han går på nå,dessuten er han en fantstisk pappa.Hvis han nekter meg å ta med barnet så blir jeg boende.Vi samarbeider godt og vil ikke ha noe bråk.Da får jeg bo her til barnet blir voksen:(

Ja, det kan nok fort bli slik. Lykke til, flott at du ikke ønsker å skape en vond situasjon!

Anonymous poster hash: 2cb84...cba

Skrevet

Tror det kom en ny regel for rundt 2 år siden som sier at far må samtykke for at barnet skal få flytte langt bort.

Anonymous poster hash: 74a24...4bb

Skrevet

Takk for svar.

Ja, da får du bo der til barnet er voksen. Tenk på barnet ditt først, deg selv i andre rekke. Fryktelig egoistisk å flytte barnet sitt vekk, og i tillegg vekk fra far!

Anonymous poster hash: 8774d...cd5

Skrevet

Det er jo helt klart utrolig leit at man skal måtte bli boende et sted når man egentlig mistrives. Kanskje du kan snakke med barnefar? Har dere en bra dialog? 4,5 mil er ikke langt akkurat, jeg pendler nesten 4 mil til jobb hver dag! 

Skrevet

Det er jo helt klart utrolig leit at man skal måtte bli boende et sted når man egentlig mistrives. Kanskje du kan snakke med barnefar? Har dere en bra dialog? 4,5 mil er ikke langt akkurat, jeg pendler nesten 4 mil til jobb hver dag! 

Hvor får du det fra at hun mistrives? Og hvor får du det fra at ungen mistrives? 4,5 mil er jo ett stykke å bo unna sitt eget barn da. 

Anonymous poster hash: 8774d...cd5

Skrevet

Tror det kom en ny regel for rundt 2 år siden som sier at far må samtykke for at barnet skal få flytte langt bort.

Anonymous poster hash: 74a24...4bb

Det stemmer ikke. Den som har hovedomsorg kan flytte fritt med barnet innenfor Norges grenser. Varslingsplikten er på 6 uker.

Anonymous poster hash: 46d5f...b79

Skrevet

Har en god dialog med barnefar.

Han jobber turnus og har fri i dag så han kommer hit klokka 13 i dag.Han er ikke en bråkemaker og han er en flott fyr,men skjønner såklart at han ikke vil at jeg flytter vekk med barnet vårt.Han er like god far som jeg er mor.

Kan godt hende jeg er egoistisk som vil flytte vekk herfra,men føler vel at jeg har bodd her di siste 7 år bare fordi vi har barn sammen.Mistrives veldig.

Uansett...nekter han så blir jeg her,ingen tvil om det.Guttungen og barnefar går først.

HI

Skrevet

Nå har jeg 70% og barnefar 30% på papiret,men funker ikke helt sånn siden begge jobber turnus.Han stiller opp mer enn det.

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...