Gå til innhold

Henvisning til psykolog.. Dette brevet..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var hos legen forrige uke for å be om henvisning til psykolog. Legen fortalte da at jeg skulle skrive et brev, der jeg forteller litt om oppvekst, problemer, og hva jeg ønsker å oppnå med hjelp og psykolog. 

Dette brevet skal jeg ta med til neste time. Da skal legen skrive en henvisning, samt gi meg en liste over psykologer. Så skal jeg selv sende mitt brev, sammen med henvisningen til alle psykologene.. 

Har aldri hørt om dette før, men legen sa det var vanlig rutine?

Så lurer jeg litt på, hvordan skal dette brevet egentlig se ut?
Jeg kan jo ikke legge ut så det blir en liten bok. Skal det holde med en side?

Anonymous poster hash: a8e79...7b0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres rart ut!

Her fortalte jeg kort hvorfor jeg ville bli henvist til psykolog;også ordnet han alt sammen.

Anonymous poster hash: 8d510...cfe

Skrevet

Det høres rart ut!

Her fortalte jeg kort hvorfor jeg ville bli henvist til psykolog;også ordnet han alt sammen.

Anonymous poster hash: 8d510...cfe

Slik var det her også.

Anonymous poster hash: e3ac8...bd0

Skrevet (endret)

Det du nevner her er ganske vanlig. De fleste psykologer (særlig de flinke, og de som har offentlig støtte, slik at prisen ikke blir så høy) har mange flere pasienter som ønsker hjelp av dem enn det de har kapasitet til å påta seg. De ønsker derfor å vite litt om problematikken din, om det er noe de tror de har kompetanse til å hjelpe deg med, om du er motivert nok til å gå i terapi osv. før de eventuelt sier ja.

Det beste er nok å beskrive ganske ærlig hva du sliter med.

Endret av runag
Skrevet

Det du nevner her er ganske vanlig. De fleste psykologer (særlig de flinke, og de som har offentlig støtte, slik at prisen ikke blir så høy) har mange flere pasienter som ønsker hjelp av dem enn det de har kapasitet til å påta seg. De ønsker derfor å vite litt om problematikken din, om det er noe de tror de har kompetanse til å hjelpe deg med, om du er motivert nok til å gå i terapi osv. før de eventuelt sier ja.

Det beste er nok å beskrive ganske ærlig hva du sliter med.

Ja jeg skal jo være ærlig, men når legen nevnte at jeg skulle skrive ned oppvekst osv, så lurer jeg jo litt på hvor dypt jeg skal gå inn i ting? For hvis jeg virkelig skal beskrive vil det jo ta en del sider.. Og vil jo ikke at brevet bare skal bli kastet vekk fordi det er for langt. Men jeg får prøve å gjøre meg kort da. Det er jo i disse dager jeg sliter, så den siste tiden er vel den mest relevante.

Anonymous poster hash: a8e79...7b0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...