Gå til innhold

Skal jeg ringe barnehagen? Vanskelig levering.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leverte mine tre barn i barnehagen for en time siden. Min ene toåring gråt sårt ved levering. Vi bor like ved barnehagen og nå hører jeg at hun gråter sårt og jeg ser at de ansatte bærer henne rundt.. Så vondt i mammahjertet! 😿😿😿

Anonymous poster hash: 49c52...ee8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva skal du ringe dit for? La dem få litt fred for å klare å roe ned barnet ditt. Det hjelper ingen at du ringer ned og... Ja, gjør hva? Maser.

Anonymous poster hash: 36da9...c6a
Skrevet

Ja jeg hadde ringt.

De gangene han har skriket veldig når jeg har levert han,så har jeg ringt etter en stund å hørt om han har roet seg.

Hadde jeg ikke gjort det så hadde jeg gått hele dagen å uroet meg pga det.

Anonymous poster hash: ecaed...672
Skrevet

Skjønner følelsen din godt, finnes nesten ikke noe værre. Men så lenge du ser at de prøver så godt de kan å trøste så er det ikke så mye du får gjort. Om du henter eller kommer ned vil det bare bli enda værre neste gang. 

Anonymous poster hash: a7103...fc3
Skrevet

Jeg har selv jobbet i barnehage å det er da helt vanlig at foreldre ringer å hører om barnet er roet seg!

Jeg forstår de veldig godt! Gjør selv det samme hvis levering i barnehagen har vært vanskelig.

Gjest Moonstruck
Skrevet

Hvis du bor så nære, og skal være hjemme hadde jeg hentet henne. Sikkert mange som synes det er feil, men det er ikke feil for meg! 

Skrevet

Ringte, men de tok ikke telefonen. Sikkert fordi de er ute. Hun har aldri vært slik før, så jeg tenker at det kanskje er noe galt.

Skrevet

Hvis du bor så nære, og skal være hjemme hadde jeg hentet henne. Sikkert mange som synes det er feil, men det er ikke feil for meg!

Det er ikke feil for meg, heller. Likevel er det et dilemma. Tvillingsøsteren hennes er også der og jeg vet at hun får det vanskelig hvis jeg kun henter den ene.

Skrevet

Hva skal du ringe dit for? La dem få litt fred for å klare å roe ned barnet ditt. Det hjelper ingen at du ringer ned og... Ja, gjør hva? Maser.

Jeg ser innlegget mitt kan misforstås, så jeg formulerer meg litt annerledes:

Du ser dem strever akkurat nå, så jeg ser ikke grunnen til at du skal ringe nå. Når du ikke hører barnet lengre, og ikke ser det, og derfor heller ikke vet hva som foregår, er det fint å ringe ned, eventuelt sende en melding (de foretrekker melding i min barnehage, så de slipper å slippe alt de har i hendene for å løpe til telefonen. Får alltid svar innen 10 min uansett). 

Hadde jeg skulle vært hjemme i dag, og de ikke klarte roe barnet, ville jeg hentet det hjem igjen (har faktisk gjort det opptil flere ganger fordi barnet har grått og ikke villet roe seg, dette skjer hver gang etter sykdom over flere dager). Men jeg kommer ikke løpende, klemmer barnet og duller med det, type "ååå, jenta mi, hvorfor gråter du sånn? Ja, nå kommer mamma og henter deg hjem, for sånn skal du ikke ha det" el... Jeg pleier å bare late som om det er hentetid, så finner vi på noe etterpå. Når hun blir stor nok til å stille spørsmålet om hvorfor hun hentes, vil jeg svare at jeg var ferdig med det jeg skulle i dag, så da passet det fint å hente henne... 

Ser du har tvillinger, og da ville jeg hentet begge, og heller funnet på noe gøy i dag.

Håper det ordner seg.

Skrevet

Om hun gråter ennå etter en time så hadde jeg gått dit om de ikke tar telefonen.

Skrevet

Vanlig for barnehager at foreldrene ringer for å høre om barnet har det bra. Er ikke noe galt i det 😊 bare ring du!

Evt hvis du hører at barnet tydelig har det vondt, så ville jeg vurdert å gå ned dit

Anonymous poster hash: da7c2...aff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...