Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? Arm som sovner og gjør vondt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om jeg skal kontakte lege eller fysioterapeut! Den ene (høyre) armen min sovner hver natt, og det blir verre og verre for hver natt. Den sovner selv om jeg passer på å ikke ligge på den også. Må reise meg opp i løpet av natten fordi det gjør så vondt nedover armen og i fingrene. I dag var det ekstremt. Kunne ikke bruke armen en halvtime etter at jeg sto opp, og det gjorde veldig vondt hvis jeg prøvde å bruke hånden. Kjenner det kommer tilbake f.eks. når jeg vasker håret. 

Noen som har vært borte i dette og vet om jeg skal kontakte lege eller fysioterapeut?

Anonymous poster hash: 370b3...41e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns du skal ta kontakt med legen jeg. Da kan legen vurdere om det er noe som trenger akutt behandling eller om du skal henvises videre til fysio eller lignende :)

Høres ikke godt ut og tror helt ærlig jeg hadde blitt redd om den ene hånda dovna bort og gjorde vondt..! Bestill legetime, i dag :)

Skrevet

Høres ut som nerver i klem, eller kanskje muskelspenninger. Legen vil kunne henvise deg til noen som kan hjelpe :-)

Jeg har det ofte sånn med hodet om morgenen. Det sovner liksom... Mister syn og sånt. Jeg har mye muskelspenninger i nakken.

Anonymous poster hash: 9d850...4c3
Gjest Syltebærtyttetøy
Skrevet

Høres ut som nerver i klem. Jeg begynte sånn som deg, men det var bare fra håndleddet og ned i hånda. Begynte med at den dovnet bort på natta slik som du beskriver og det var vondt. Så begynte jeg å miste ting helt plutselig, ting glapp rett og slett ut av hendene mine (upraktisk når man er veldig glad i kaffe ;) ). Dro tilslutt til legen og det hele endte med operasjon.

Er helt fin nå, ikke mer smerter eller problemer med å miste ting :P Etter seks mnd ca begynte andre armen å tulle også, så jeg har operert begge håndleddene :)

Skrevet

Enig i at det høres ut som nerver i klem. Jeg hadde det og. Skikkelig slitsomt når det er begge armene.. :/

Jeg klarte ikke knytte hånda og gripe før etter en stund. Hjalp når jeg hadde vært på do og vasket hendene.

Jeg har og operert begge håndledda.

Skrevet

Ringte Klinikk for alle, og de sa det hørtes kjent ut, men kunne ikke si 100 % før de hadde undersøkt selvfølgelig. Fikk time hos kiropraktor der nå, så da får jeg sjekket det ut! 

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...