Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Er enslig. Ingen mann. Få venner. Ikke bil. Utrolig trist føler jeg meg. Har heldigvis to barn. Uff, for et liv. Er det noe mening? Anonymous poster hash: 442e5...ed6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Føler det samme som deg. Når man i tillegg er alene med barn blir man sittende fast på kvelden. Så her sitter jeg , alene ! Anonymous poster hash: f730a...d44
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Ja, jobb og barn. Har et yrke der det er en del kveld så når ungene er hos faren jobber jeg kveld. Så sosialt er det veldig vanskelig. Stygt sagt, men for et møkka liv. Ungene er eneste inspirasjon. Anonymous poster hash: 442e5...ed6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Sånn har jeg det også! Blir ensomt i lengden. Anonymous poster hash: 7ebe5...045
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Vi er visst flere Anonymous poster hash: 63377...e63
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Vi er visst flere Anonymous poster hash: 63377...e63 Hvor bor dere? Anonymous poster hash: b1cc1...96f
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Først: Dere er så utrolig heldige som har barn! Det er jo det fineste i hele livet det - å ha barn. Men skjønner at man kan føle seg ensom uansett. Ikke lett. Men hva om dere begynner å mail litt til hverandre? Og det er jo et nytt forum her hvor man kan prøve å få nye venner Kast dere ut i det. Man trenger vennskap. Anonymous poster hash: 8b37b...da3
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #8 Skrevet 28. oktober 2014 Rekker opp hånda, ensom her også Har en sønn fra tidligere, gravid nå , men ble nettopp slutt med samboer, lite venner, ingen jobb, ingen bil :/ Anonymous poster hash: f62cb...cdc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #9 Skrevet 28. oktober 2014 Samme her. Har 2 barn, alene med de. Lite venner og nesten ikke familie. Jeg er mest bekymra for hva jeg skal gjøre da barna blir store. Anonymous poster hash: 7a06d...42c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #10 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor har dere ikke venner? Anonymous poster hash: dff23...c7b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #11 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor har dere ingen venner? Eventuelt hvorfor har dere mistet vennene deres? Gikk dere så hardt inn i foreldre/familie rollen at vennene deres forsvant? Trodde dere at siden dere hadde mann og barn at dere ikke kom til å trenge venner og først nå funnet ut at dere er ensom? Ikke et angrep, bare forslag og spørsmål. Har haty en del slike venner. Når de fikk mann og barn så var ikke vennskap så viktig lengre. Anonymous poster hash: 3a05e...b82
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #12 Skrevet 28. oktober 2014 I en del tilfeller er løsningen så enkel som at man flytter "hjem". Det er vansklig å få nye venner på et nytt sted (vansklig ikke umulig). Der du kommer fra har du ofte i det minste en bekjentskapskrets. Anonymous poster hash: dff23...c7b
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #13 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har mange venner , og er en veldig Sosial person. Men alene med 1 barn , og ingen hjelp fra bf gjør at kveldene alene blir lange :/ Anonymous poster hash: f730a...d44
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #14 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor har dere ingen venner? Eventuelt hvorfor har dere mistet vennene deres? Gikk dere så hardt inn i foreldre/familie rollen at vennene deres forsvant? Trodde dere at siden dere hadde mann og barn at dere ikke kom til å trenge venner og først nå funnet ut at dere er ensom? Ikke et angrep, bare forslag og spørsmål. Har haty en del slike venner. Når de fikk mann og barn så var ikke vennskap så viktig lengre. Anonymous poster hash: 3a05e...b82 Jeg fikk sønnen min når jeg var 21, var ikke sammen med barnefar. Jeg var eneste i "gjengen" som fiikk barn da, så alle som liksom var venner men ikke var det forsvant. Da satt jeg igjen med en håndfull, så flyttet enkelte til forskjellide steder i landet fordi de fant seg mann. Så nå sitter jeg igjen med de jeg kan telle på en hånd. De er opptatt med jobb og mann og hobbyer, så det er ikke så ofte de har tid til meg, en gang i måneden kanskje. Derfor er jeg ensom ! Anonymous poster hash: f62cb...cdc
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #15 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg er gift, men mannen er på veg ut av forholdet. Fire barn, ingen venner eller familie. Føler meg veldig ensom og udugelig. Anonymous poster hash: f9bb8...5ae
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #16 Skrevet 28. oktober 2014 Grunnen til at jeg har få venner. Er at jeg først var syk i 8 år, veldig syk. Da forsvant omtrent alt av venner. Har bare en igjen etter det. Så ble jeg frisk. Startet på skole og prøver virkelig å få nye venner. Mesteparten forsvinner, da de skjønner at man har nesten aldri barnefri, og ikke kan være med på masse sosialt uten barn. Har fått 3 venner som også har barn. Men de har jo mann og andre venner, så møter de ikke så ofte. Jeg kommer gjerne bedre overens med menn, men vennskap med de fungerer ikke så bra. De er venner en stund, så vil de noe mer, og vil ikke jeg. Så forsvinner de. Anonymous poster hash: 7a06d...42c
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #17 Skrevet 28. oktober 2014 De vennene jeg hadde før har jeg ikke noe til felles med lengre. De drikker hver helg,mens jeg heller vil møtes å finne på andre ting. Trives mye bedre med andre som barn,da har vi mye til felles. Så er litt med en jeg ble kjent med i åpen barnehage,men blir ikke til at vi er med hverandre etter barna er lagt seg å er da jeg føler meg ensom. Anonymous poster hash: 7ebe5...045
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #18 Skrevet 28. oktober 2014 Skjønner hvordan du har det, jeg har INGEN venner, jeg. Venner er viktig, veldig viktig. Anonymous poster hash: 96052...ede
MrsMilla Skrevet 28. oktober 2014 #19 Skrevet 28. oktober 2014 Synes det høres helt forferdelig ut at det skal være så mange flotte damer her uten venner! Jeg har mange venner og stort nettverk, men ser ingen grunn til ikke å få flere :-) Så om noen av dere bor i Trondheim, så send gjerne ei melding.
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #20 Skrevet 28. oktober 2014 Hvorfor har dere ingen venner? Eventuelt hvorfor har dere mistet vennene deres? Gikk dere så hardt inn i foreldre/familie rollen at vennene deres forsvant? Trodde dere at siden dere hadde mann og barn at dere ikke kom til å trenge venner og først nå funnet ut at dere er ensom? Ikke et angrep, bare forslag og spørsmål. Har haty en del slike venner. Når de fikk mann og barn så var ikke vennskap så viktig lengre. Anonymous poster hash: 3a05e...b82 For min del så reiste vi alle til ulike steder for å studere. Og etter 6++ år i ulike byer, kun med treff litt i jula, og om sommeren, så glir man fra de man var venner med som 19åring. Ihvertfall gjorde jeg det fra de aller fleste. Som student fikk jeg/vi mange venner. Men studier tar slutt, og vi flyttet alle til ulike byer. Den som bor nærmest meg bor 60 mil borte. Jeg og mannen flyttet hjem, men ingen av våre gamle venner (som vi jo har delvis mistet kontakten med) har flyttet hjem enda. Og ingen av våre gamle venner ble igjen. Så vi kjenner ingen her i hjembyen vår utenom familie. Vi har begge begynt i jobber, og vil jo gradvis opprette oss nettverk. Men jeg merker det er tungt å starte på nytt enda en gang. Særlig nå som høygravid og sliten, og med et barn fra før. Anonymous poster hash: 243ca...e52
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #21 Skrevet 28. oktober 2014 Også ensom .Jobber ikke .SÅ blir mye hjemme sitting. Livet er litt trist syns jeg .I tillegg har jeg sosial angst så ikke så lett å bli kjent med noen da. Anonymous poster hash: 2fc28...3c6
runag Skrevet 28. oktober 2014 #22 Skrevet 28. oktober 2014 (endret) De av dere som opplever ensomhet burde begynne å maile med hverandre. Kanskje noen av dere ikke bor så langt fra hverandre heller? Det er jo mye hyggelig man kan gjøre sammen når man er i samme situasjon og har barn, alt fra kino til skogstur, vafler og pepperkakebaking. Et annet alternativ er å engasjere seg i noe frivillig i nærmiljøet. (For øvrig deler jeg oppfatningen av at livet med små barn ikke alltid er noen dans på roser, og det blir vanskeligere å komme seg ut og treffe folk enn før. Det kan sikkert være ekstra tungt når man ikke har en livspartner å dele det med.) Endret 28. oktober 2014 av runag
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #23 Skrevet 28. oktober 2014 Jeg har aldri vært noen "venneperson", kun hatt få nære og gode venner i hele mitt liv. Har også vært alenemor og da var jeg ekstra ensom når de gjorde ting som jeg ikke kunne være med på. Nå som samboer og "nybakt" tobarnsmor, har jeg vært med i barselgrupper, åpen barnehage, og nylig meldt meg på lagsport. Oppsøkt folk rett og slett og holdt meg litt opptatt med planer, da føles det ikke ensomt ut og du føler deg mere tilhørende til en gjeng. Også er jeg med mine nære venner som jeg har kjent omtrent hele livet! (Samboern er også min beste venn) Så HI, og alle dere ensomme; Jeg skjønner dere godt :-) Anonymous poster hash: 17959...b5a
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #24 Skrevet 28. oktober 2014 Hvis noen av dere trenger en venn, så bor jeg i Rogaland 😉 Anonymous poster hash: d12cb...172
Anonym bruker Skrevet 28. oktober 2014 #25 Skrevet 28. oktober 2014 Det har gått opp for meg at jeg også er ensom.. Jeg har få venner, egentlig bare 2 stk som jeg kan kalle venner. Hun ene bor på andre siden av landet, og hun andre har begynt å trekke seg vekk. Det er vondt da jeg ikke vet hvorfor, hun sier selv at hun bare er travel.. Jeg er er i jobb og jeg studerer, så litt sosialt får jeg, men det er jo bare sånn overfladisk. Jeg har også en mannlig "venn", men det blir ikke noe mer enn det er i dag..Så jeg er alltid alene når jeg ikke er på jobb/skole. Utenom barnet mitt da, som jeg har annenhver uke. Anonymous poster hash: d5637...edb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå