Gå til innhold

noen som bruker zoloft her?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor? Bivirkninger? Hvor mye?

 

Anonymous poster hash: b587e...533

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Depresjon pga dødsfall i familien, mistet jobben, personlig konkurs og samlivsbrudd.

 

En pille vær kveld.

 

Merker at det blir enklere å holde de mørke tankene på avstand så jeg får slappet av litt.

 

Lagt på meg noen kilo, men de kan slankes bort ;)

 

Anonymous poster hash: 76a79...268

Skrevet

Ikke nå, men tok vel Zoloft i ett år, for noen år siden, mot depresjon. De hjalp litt, helt til jeg fikk en annen diagnose og ble satt på "bedre" medisiner for meg. Fikk ingen andre bivirkninger enn litt hodepine de første ukene. Husker ikke dosen, men begynte forsiktig og økte opp det første halve året. 



Anonymous poster hash: 02381...cf9
Skrevet

Hei.

 

Jeg har gått på Zoloft lenge. Vanlig dose for meg er 50 mg hver morgen. Har vært oppe i 100 mg.

Tablettene hjelper meg til å unngå depresjoner. Tror jeg har noe i systemet, for jeg klarer ikke alltid å forstå hvorfor depresjonene kom. Zoloft er til stor hjelp.

 

Vanlige bivirkninger av Zoloft oppgis gjerne å være vektøkning, "utflatet" humør og lav sexlyst. 

For meg personlig kan jeg ikke si at jeg har opplevd noen av delene. 

Stoppet en gang plutselig -og det anbefales ikke! Ble veldig svimmel og uvel i flere dager. Trapp opp og ned i samråd med lege. 

 

 



Anonymous poster hash: 009c0...7d3
Skrevet

Brukte zoloft50 mg. i 2 år, pga hyppige angstanfall og depresjoner. Har hoppet av dem nå pga. Svangerskap. Ingen vektøkning. Avflatet følelsesmessig. Fikk "støt" i armen de 2 første månedene.

 

Anonymous poster hash: 491ce...a80

Skrevet

Jeg fikk det for mange år siden, ble så flat følelsesmessig at jeg prøvde å ta livet av meg, følte jo ingenting, var bare tom. Aldri igjen altså, heller føle mye, enn å ikke føle noenting! Skummelt synes jeg det er at jeg ble gitt slike piller uten skikkelig oppfølging!



Anonymous poster hash: 28e74...8a3
Skrevet

Brukte det i et år. Vekslet litt av og på med 50 og 100 mg, avhengig av hvor sterk depresjonen var (nøye oppfølgning av lege ifh til dosering). Jeg la på meg 10 kilo, til tross for manglende matlyst. 

Sånn ellers virket ikke pillene særlig godt. De var veldig milde for meg, og holdt meg bare relativt stabil på "nedstemt", jeg kom aldri på nullpunktet.



Anonymous poster hash: b5af0...52b
Skrevet

Angst og depresjon. 100 mg. Første måneden opplevde jeg økt angst. Tidvis nattesvette.

 

Anonymous poster hash: 9800b...147

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...