Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg syns det er sp mange foreldre som har gått i "sutrestemme"-fella, altså de har barn opp i 10-12 år som bruker sutrestemme hver gang de vil ha noe eller oppnå noe. Det virker som barna har startet med det fra de var små, og så har foreldrene latt være å reagere. Og så har de aldri vokst det av seg, for de oppnår jo det de vil ned det... Foreldrene har blitt så vant med det at de tilsynelatende ikke legger merke til det engang. Har sett det spesielt hos jenter, og der er noe av det mest usjarmerende jeg vet om hos barn. Noen fler som reagerer på dette? Anonymous poster hash: e1d87...3f6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Kan ikke si at jeg har reagert på det hos andre nei. Men er spent på hvilke tips du har for å unngå survestemmefella?? Anonymous poster hash: 2e49a...3a6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Hm...jeg tolker det med som et "Disney-channel-problem" hvis du har hørt dubbingen der... :/ Anonymous poster hash: 36aa5...694
Ladybird2014 Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg hører ikke hva som blir sagt når det sies med sutrestemme. "Hva, kan du si det med den skikkelige stemmen din, det ble så vanskelig å forstå deg nå?".
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Vi har slitt litt med det, men det har gått seg til etter at jeg kar blitt skikkelig sinna noen ganger de har begynt. Nå tror jeg de har det ganske klart for seg at de ikke får det som de vil før de snakker skikkelig. Anonymous poster hash: 2e517...450
valkyrien Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Til og med 4-åringen her har skjønt at vi ikke forstår hva han sier når han bruker sutrestemmen... Verste jeg hører...
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 3-åringen bruker mye sutrestemme, men det er ikke oss foreldre sin skyld at det fortsetter. Vi er veldig konsekvente med å ikke la ham oppnå noe med det, vi ignorerer eller ber ham snakke ordentlig. Men i bhg har jeg observert noen ganger ved henting at han bruker sutrestemme overfor de ansatte der KONSTANT. Jeg prøver da å gripe inn og be ham snakke med vanlig stemme, men det overhører han glatt når de ansatte likevel etterkommer hans minste ønske umiddelbart. Vi har snakket med bhg om dette tidligere, og de har vært tydelige på at så store unger ikke oppnår noe med sutrestemme i bhg. Men ser jo at det motsatte skjer... Skal selvfølgelig ta det opp på neste foreldresamtale, ville bare påpeke at det er ikke alt som er foreldrenes skyld. Anonymous poster hash: 7070e...6eb
amandine Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg HATER sutrestemme. Og de jævla sytete disney-dubberne. Hvis noen sutrer stenger jeg ned. Hører ikke. Går min vei.
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) I sommer la jenta mi på 4 sutrestemmen igjen under puta på hytta på Hunderfossen. Når hun sutrer spør jeg bare om det er sutrestemme jeg hører? Er ikke den på Hunderfossen da? Da begynner hun somregel å le og bekrefter at jo, det er den. De gangene hun virkelig sutrer og ikke gir seg, forstår jeg ikke hva hun sier før hun snakker ordentlig Endret 27. oktober 2014 av HeltLykkelig ♥♥
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå