Gå til innhold

Det å få gaver fra mannen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får dere det? Jeg får veldig sjelden det og misliker det at jeg sutrer litt inni meg pga det.. Grunnen er kanskje at jeg har det trangt økonomisk og absolutt ikke råd til å kjøpe meg det jeg vil ha, har siklet flere år på dunjakke og sikkelig ullklær og den eneste vesken jeg har er en utvasket sak fra H&M som er minst 10 år gammel.

Han kjøper nesten aldri julegaver ol til andre heller da, litt til barnet sitt. Han vil heller ikke være med på julegaver til dem i min falilie og han kjøper ikke til sin familie.

Han vil ikke ha noe fra meg, sier han kjøper seg det han vil ha selv. Ser heller ikke poenget med å kjøpe noe til meg siden jeg har så jeg overlever, dvs har tak over hodet og mat som han nevnte..tenk på forsøpling og alle de fattige i verden. Vi har separat økonomi og han tjener masse masse mer enn meg. I høst betalte han ett bildekk for meg og sa at derfor har jeg vel fått gaven min til jul..

Jeg synes det er litt trist jeg da..mulig jeg er sær men jeg synes det er koselig å gi og motta gaver:) Hva med dere?

Anonymous poster hash: a9442...08c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Syns han er sær. Forstår deg godt.

Anonymous poster hash: d32ea...592

Skrevet

Hvilke fantastiske egenskaper er det denne mannen ellers har, da?  det må jo være noe helt amazing siden du finner deg i i bli så lite verdsatt.  bildekk, jakke og veske skal du ha fordi du trenger det - sånt kommer ikke inn under gaver. når han også tjener mer enn deg er det en selvfølge at han dekker opp for et nødvendige du ikke har råd til.  synes han kan begynne der, og når han mester det kan du jobbe videre mot det å få gaver og normal omtanke.

Anonymous poster hash: 14c4f...5b8
Skrevet

Oj. Jeg får lite gaver utenom jul og bursdag, men det er fordi jeg ikke vil ha, og vi ikke er så opptatt av slikt. Men han karen din høres jo bare gnien og vrang ut. Det blir jo ikke rett slik dere har det. Noe helt annet om man (som oss) blir enige om hvordan vi vil ha det. Skeivt rett og slett. Har du snakka med han om det? Altså sagt klart ifra at du faktisk fortjener å behandles litt bedre (med tanke på den kommentaren med dekket). 

Skrevet

Det var da pokker til grådig gubbe, da! Det er nå tross alt vanlig å gi f.eks. julegave til partneren sin, da, og da fortrinnsvis til jul, ikke i september/oktober. Blæh. Og han sparer du på fordi?

Anonymous poster hash: 9a55a...d5c

Skrevet

Litt av en gjerrigknark du har funnet deg. Skal dere ha separat økonomi for evig og alltid? Det hadde ikke jeg kunnet leve med, for da er ikke forholdet likeverdig for meg.

Anonymous poster hash: 32456...2a7

Skrevet

Det var en grådig mann, bildekk??? Huff så trist.

Jeg er nok bortskjemt av min mann, får julegave, Valentine's oppmerksomhet (blomster) middag eller et enkelt armbånd ikke dyre ting. Påsken for 3 år siden ordnet han en ny tradisjon der han fyller et stort påskeegg med noe godteri, hudpleie, en søt liten påketing, noe drikke å annet som blir brukt det synes jeg er veldig stas.

På bryllupsdagen vår får jeg en god middag ( trenger ikke gå ut å spise, ofte ordner han middagen selv å det er lik så koselig synes jeg, får også blomster det samme gjelder den dagen vi ble sammen som vi fortsatt markerer nå det 13 året:D

Bursdagsgave får jeg alltid.

vi markerer det som betyr noe for oss, trenger ikke være dyre ting men små koselige ting man vet man trenger og som blir brukt. Min mann kjøper ikke bare for å ha en gave å det er jeg glad for.

Jeg forventer ingenting men setter stor pris på å ha en mann som vet å bry seg.

Anonymous poster hash: b2f6d...2e7

Skrevet

Jeg får ikke så mange gaver av mannen min, men tror ikke jeg hadde orket den holdningen som mannen din viser. Huff!

Anonymous poster hash: 6702b...5dd
Skrevet

For meg blir det hele litt rart, men klarer ikke helt å sette meg inn i samme situasjon, siden vi har felles økonomi. Synes det virker unaturlig å dele livet men at det innad i familien er forskjell på fattig og rik, for å sette det litt på spissen.

Anonymous poster hash: f6334...47f

Skrevet

Jeg har det også slik HI, bortsett fra at min kjøper seg akkurat det han ønsker, er flink med økonomi og tjener godt. Jeg kjøper ekstra til barna og skal de ha noe nytt som de absolutt MÅ ha så skal det deles 50/50. Jeg holder ut så lenge barna er små i allefall. Går å håper på bedre tider og at jeg skal bli tøffere og stille krav. Han gjør ikke en dritt med huset eller ungene heller. Jeg er ikke villig til å ikke få se ungene mine hver dag så derfor blir jeg og håper han kan dresseres. Han er snill altså, men tar veldig lite ansvar dessverre.

Anonymous poster hash: 35f28...37d

Skrevet

Bor du sammen med han og hans barn og dere har ikke barn sammen?

Kan du kanskje jobbe mer eller få deg en bedre betalt jobb?

Anonymous poster hash: 702d2...c26
Skrevet

Huff jeg føler meg plutselig veldig heldig.. Får ikke ofte gaver av mannen utenom jul og bursdag. Men han har blitt skikkelig flink på de dagene til gjengjeld.

Det er trist å høre om mannen din. Ser han ikke gleden i å gi seg noe som du ønsker deg og trenger og blir superglad for å få?

Hvordan er han på småting og smågleder ellers i hverdagen da? Her er vi litt opptatt av å gjøre ting som gleder den andre. Mest meg da, men mannen følger jo etter.

Blir trist av å lese innlegget ditt.

Skrevet

Ja vi bor sammen og har barn hver for oss men ikke sammen. Jeg jobber fult men forskjellen blir likevel stor siden jeg jobber som sykepeleier og han tjener 2-3 mill i året.

Skrevet

Ja vi bor sammen og har barn hver for oss men ikke sammen. Jeg jobber fult men forskjellen blir likevel stor siden jeg jobber som sykepeleier og han tjener 2-3 mill i året.

En sykepleier har uansett ikke så dårlig lønn at du ikke har råd til en jakke, ullklær eller en veske.

Dere var kanskje enige om økonomien før dere flyttet sammen?

En liten gave til jul og bursdag hadde vært hyggelig, men om du forventer dunjakke til flere tusen kr er kanskje lista din lagt litt høyt.

Skrevet

Hørtes utrolig trist og slitsomt ut å ikke ha felles økonomi, og samtidig ikke bli unnet noe. Her har vi felles økonomi, og jeg kjøper gaver til meg selv fra oss hele tiden, og det unner han meg.

Skrevet

En sykepleier har uansett ikke så dårlig lønn at du ikke har råd til en jakke, ullklær eller en veske.

Dere var kanskje enige om økonomien før dere flyttet sammen?

En liten gave til jul og bursdag hadde vært hyggelig, men om du forventer dunjakke til flere tusen kr er kanskje lista din lagt litt høyt.

Jeg ønsker meg ikke en dunjakke av han men jeg har desverre ikke hatt råd til å kjøpe meg en til meg selv selv.. Tjener greit men har også gjeld som skal betales og er alene med tre barn som får minste bidrag fra NAV.

Skrevet

Han har noe av de verste egenskap jeg vet om nemlig gjerrig.

Ingen unnskyldning,bare en ufyselig egenskap enkelte mennesker har.

Og ja mannen min gir meg ofte gaver og han er flinkere til og kjøpe ting som jeg trenger, mer enn jeg er selv.

Han er veldig observant og hvis jeg sier i juni at den jakka var fin,ligger den under treet til jul.

Og vi har vært sammen i over 17 år.

Skrevet

Gjerrige folk er skikkelig turn off!! Med den lønna burde han gi deg flotte gaver minst til jul og bursdag.

Anonymous poster hash: 2a3ed...82d

Skrevet

Han hørtes spesiell og gjerrig ut.

Spesielt siden dere har delt økonomi.

Her kjøper vi gaver til jul og bursdag.

Skrevet

Vi har felles økonomi, men setter fortsatt pris på å g hverandre gaver. Dyre ting blir gitt i bursdag og julegave, billigere ting kan komme uanmeldt heldigvis :-)

Skrevet

Er det sant?? Tjener 2-3mill i året (synes det er spes at du ikke vet hva han tjener om dere lever sammen) også unner han deg INGENTING?? Hvorfor er dere sammen egentlig? Han kan jo ikke være spesialt varm, raus og omsorgsfull slik du beskriver han? Og definitivt ikke spennende heller...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...