Gå til innhold

15+3 men føler meg ikke gravid...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 15+3 men føler meg så absolutt ikke gravid... Blir nesten litt nervøs for om alt er bra med den lille. Noen andre som har det sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 18+3 og har hatt det slik et par-tre uker nå. Føler at magen har sluttet å vokse, og selvom jeg kjenner at hun romsterer rundt der inne noen ganger er det så lenge mellom vær gang. Har ordinær UL i morgen og gleder meg masse, men gruer meg litt også tilfelle noe skulle være galt. Men men, vi får vente å se. Går nok bra. *Krysse fingrene*

Skrevet

Lykke til på ultralyden i morgen har kjent litt stikkinger i høyre del av magen idag, så var litt nervøs, men er vel kanskje litt sånn på førstegangs gravide :) hvor lenge har du kjent liv?:)

Skrevet

Takk for det. I ca. 2 uker :) Ikke direkte spark akkurat, men som små muskelstramninger rett under navelen og småkribling.

Skrevet

Jeg følte med heller ikke gravid før jeg kjente spark daglig :P

Skrevet

Ultralyden i dag viste ei aktiv og frisk liten jente, med god vekst og god hjertelyd <3 Så tydelig ingenting å bekymre seg for :)

Har sett fler her inne som har skrevet at de ikke føler seg mye gravid mellom ca. uke 14 og 18, så da er det vel vanlig da :) Lykke til videre i hvertfall :)

Skrevet

Det er vanlig å ikke ha så mye symptomer i 2. trimester ;-) Mange sier det er det letteste trimesteret, med minst plager. Nyt det, alt er nok bra :-) Det kommer snart en tid hvor magen vil vokse, ting vil bli tyngre, og plagene kan komme en etter en :-) 

Husker jeg var veldig bekymret i uke 14 med førstemann. Jeg var småuggen gjennom hele svangerskapet, men murringene var borte, ryggvondten, tissingen, og kvalmen var mye bedre. Hodepinen hadde stort sett gitt seg... Jeg fikk hastetime hos legen, for jeg var så fortvilet, og så brukte vi en halvtime på å lete etter hjertelyd. Legen holdt på å gi opp, og forsikret meg om og om igjen at det ikke var uvanlig å ikke finne hjertelyden så tidlig... Men så DER, DER var den! Ååååh, så lettet jeg ble. Etter det kjøpte jeg egen doppler, og brukte den de gangene jeg var mest bekymret. Det trøstet meg veldig, i hvert fall.
Kanskje du kunne spurt om legen/jordmoren ville lete etter hjertelyden hos deg? Hvis du tror det kan berolige deg i hvert fall, og ikke stresse deg mer om de ikke skulle finne den (noen mener det ikke er vanlig å finne hjertelyden før rundt uke 20). 

Bumblebeebaby89: Så gøy, og gratulerer :-D 

• 2 uker senere...
Skrevet

Kjente ikke ordentlige spark/bevegelser før i uke 19, og følte meg absolutt ikke gravid før det. Men nå(10 uker senere) sparker ho så magen danser, og da er det veldig lett å føle seg gravid :)

Skrevet

Hadde ingen svangerskapstegn så følte meg ikke gravid før i uke 21 da jeg merket de første sparkene❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...