Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Vet om en student som mottar sosialstønad og lån og stipend fra Lånekassen samtidig. H*n skryter av å ha så god råd sammenliknet med andre studenter. Er dette lovlig? Anonymous poster hash: 102aa...262
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Du kan få fullt lån av lånekassen selv om du har 5 millioner i årslønn ved siden av. Du bare får det ikke omgjort til stipend. :-) Lånekassen har stålkontroll på inntekter, så de ordner nok opp uten din innblanding. :-) Anonymous poster hash: 947ce...898
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Du kan få fullt lån av lånekassen selv om du har 5 millioner i årslønn ved siden av. Du bare får det ikke omgjort til stipend. :-) Lånekassen har stålkontroll på inntekter, så de ordner nok opp uten din innblanding. :-) Anonymous poster hash: 947ce...898 Nei det er maksgrense på inntekt for å få studielån. Anonymous poster hash: 642dc...bab
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Hadde ikke tenkt å passe på Lånekassen jeg. Jeg lurer på om det er anledning til å motta full sosialhjelp ved siden av stipend og lån. Og hvis det er innafor skal jeg tipse mitt eldste barn om hvordan komme seg gjennom studiene med bedre økonomi enn jeg hadde. Anonymous poster hash: 102aa...262
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Så vidt jeg vet kan man ikke studere mens man mottar sosialhjelp. Men det kan sikkert ha blitt fattet et spesialvedtak. Anonymous poster hash: 49ab8...029
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Hadde ikke tenkt å passe på Lånekassen jeg. Jeg lurer på om det er anledning til å motta full sosialhjelp ved siden av stipend og lån. Og hvis det er innafor skal jeg tipse mitt eldste barn om hvordan komme seg gjennom studiene med bedre økonomi enn jeg hadde. Anonymous poster hash: 102aa...262 Du kan jo motta det, spørsmålet er hvor mye av lånet som da blir stipend... I dag får du jo utbetalt hele summen fra lånekassen som lån, og om du fullfører studiet og står til eksamen blir en del av det omgjort til stipend. Om du har tjent over en viss sum penger ved siden av utbetalingne fra lånekassen blir mye mindre sum omgjort til stipend og du må betale tilbake det du fikk. Det gjelder f.eks de som mottar aap og overgangsstønad fra nav, de får mindre del av pengene fra lånekassen omgjort til stipend enn de som ikke har mottatt noe. Anonymous poster hash: 5d0dc...ab9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå