Gå til innhold

Jeg eller venninna mi som har rett?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min venninne har en baby på 6 måneder med kolikk. Babyen reagerer på ALT hun spiser. Nå har hun kuttet ut gluten, melkeprodukter, det meste av frukt, koffein osv, likevel får babyen vondt i magen. En helg da besteforeldrene passet babyen (mor måtte på en studiesamling) fikk han flaske og hadde ingen vondt i magen, sov hele natta. Jeg mener at hun burde slutte med amming - babyen har allerede blitt nesten fullammet i 6 måneder og fått alle antistoffer og næringsstoffer, nå er det ikke så ille å gi mme. Hun nekter, hun skal amme for enhver pris. Har jeg eller hun rett? Hun har gått mye ned i vekt siden hun spiser nesten ingenting, babyen sover ikke og har magevondt. Hadde det ikke vært bedre å droppe amming og få ro i huset, fornøyd baby som ikke har vondt og en mor med overskudd?

Anonymous poster hash: eeaf6...02e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun burde droppe ammingen ja

Anonymous poster hash: 1de0d...5ea
Skrevet

Du kan jo komme med råd, men du stoler vel på at din veninne elsker barnet sitt og ønsker det det beste? Kan det hente barnet ikke for nok mat? Kanskje hun kan amme først - og så gi flaske etterpå? 

Skrevet

Hun har rett til å bestemme det selv siden hun er mor til barnet

Anonymous poster hash: 2d05f...f4a

Skrevet

For det første er det ikke om å gjøre å ha rett… 

for det andre er det ikke ditt barn og din vennine gjør som hun vil, selvom jeg er enig at for hennes og barnets beste burde de kutte ut ammingen.

Anonymous poster hash: f23c0...391
Skrevet

Jeg synes ikke at ho viser at ho vil det beste for barnet. Ho vet at ved flaske så "lider" ikke barnet, men pga hennes stolthet så skal altså ho få gleden av å tilfredstille seg selv ved å amme, også lar ho barnet lide....

Du har rett....

Anonymous poster hash: 2ef2b...269
Skrevet

Nå fremstilles jo bare "din" side av saken, og det virker jo som om du har et godt poeng. Men det er din venninnes barn, og egentlig ikke noe du skal legge deg opp i i det hele tatt. Hun må gjøre det hun føler er rett for seg og sitt barn.

Skrevet

Tenker at dette er noe hun selv må finne ut av, uavhengig av fasiten på hvem som har mest rett. 

Skrevet

Du bør ikke legge deg opp i hva din venninne velger å gjøre, med mindre det avviker noe helt katastrofalt. Amming er og blir den beste løsningen for både mor og barn. Det forebygger kreft senere i livet både hos mor og barn, forebygger til og med fedme.

Hvis hun kutter ut alt av kornprodukter, vil nok kolikken avta. Korn er ikke bra for mennesker å spise og da tør jeg ikke tenke på hvordan det er for babyer å få det i seg.

Anonymous poster hash: 14d32...76a
Skrevet

hva med barnet da ?? skal det ha så mye vondt for ikke noe egentlig ??? men jeg skjønner at det er et prinsipp med det å amme.....mine barn er ikke blitt ammet, og de er ikke noe sykere enn andre barn...noe jeg vet da de har rekke å bli voksne ,3 av de.....

Anonymous poster hash: 2ef2b...269
Skrevet

Gudbedre!! Hvorfor skal hun amme når barnet får vondt av det?? Er helt hinsides spør du meg. Enig med deg! Frem med flasken, la barnet slippe magevondt! Ammehysteriet blir jo bare verre og verre.

Anonymous poster hash: 4bffe...8f8

Skrevet

Dette har du INGENTING med.

Som venninne kan du komme med råd, men der går grensa. Pass på deg selv og ditt eget liv.

Anonymous poster hash: 89179...034

Skrevet

Nå har man vel gått bort fra teorier om at babyer reagerer på det mor spiser, bortsett fra ved allergi mot melkeprotein, men det er ikke aktuelt om det gikk fint med flaskemelk vil jeg tro. Mer sannsynlig at babyen ikke får nok melk. Men uansett ikke noe du som venninne skal blande deg i. Mor vet gjerne noe du ikke vet.

Anonymous poster hash: daa2a...2f6

Skrevet

Du bør ikke legge deg opp i hva din venninne velger å gjøre, med mindre det avviker noe helt katastrofalt. Amming er og blir den beste løsningen for både mor og barn. Det forebygger kreft senere i livet både hos mor og barn, forebygger til og med fedme.

Hvis hun kutter ut alt av kornprodukter, vil nok kolikken avta. Korn er ikke bra for mennesker å spise og da tør jeg ikke tenke på hvordan det er for babyer å få det i seg.

Anonymous poster hash: 14d32...76a

Hun HAR kuttet ut kornprodukter, melkeprodukter, det meste av frukt og lever så å si bare på kjøtt, fisk og salat. Likevel blir ikke babyen bedre. De gangene babyen får flaske er han rolig/sover og plages ikke med magen.

Skrevet

Gudbedre!! Hvorfor skal hun amme når barnet får vondt av det?? Er helt hinsides spør du meg. Enig med deg! Frem med flasken, la barnet slippe magevondt! Ammehysteriet blir jo bare verre og verre.

Anonymous poster hash: 4bffe...8f8

Fordi hennes mor og helsesøster presser henne til å fortsette ammingen og "ri stormen av". Hun gråter, sover ikke og er fortvilet, har ofte såre pupper og synes det er så fælt at babyen har vondt i magen. Men tør ikke gå over på flaske siden da blir helsesøster bekymret, mora hennes vil dømme henne osv.

Skrevet

Du har antakelig rett, men det er jo ene og alene hennes sak.

Anonymous poster hash: 484da...d5a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...