Gå til innhold

Er dette "lureri"? Ang. føring av arbeidstimer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på seminar med avdelingen for to uker siden. Seminaret var satt til tre dager, i en by i utlandet. Dte var fullt program dag 1 og dag 2, mens den tredje dagen hadde alle fri til å gå på shopping, sightseeing osv.

Jeg hadde innspurt på et prosjekt dagen etter seminaret, og hadde ingen  ulighet til å ta fri. Så mens de andre gikk rundt og hygget seg i butikke rog på restauranter dag 3, satt jeg pal og jobbet, nesten uten å ta tissepause, i 6 fulle timer. Fikk ikke sett en centimeter av den vakre byen vi var i.

Føler liksom at det er litt urettferdig om både de andre og jeg får uttelling for 1 arbeidsdag denne dagen.
Jeg regner likevel med at det blir en slags "juks" om jeg fører noen timer ekstra for den tiden jeg faktisk jobbet og slet mens alle de andre bare slappet av og koste seg.

Eller hva mener dere?

Anonymous poster hash: d0ccc...e49
Videoannonse
Annonse
Skrevet

All arbeidstid skal skrives opp.

Selv den dagen de hadde "fri". Er da i forbindelse med jobben alle dagene.

Anonymous poster hash: 5195d...d90

Skrevet

Kommer jo an på, det. Hadde de andre tilsvarende oppgaver de fikk unnagjort på dag 1 og 2? Eller hadde du ekstra arbeid som gikk utenfor det de andre jobbet med? I så fall skal du selvfølgelig føre timer for det. Hadde de andre tilsvarende oppgaver de klarte å gjøre dag 1 og 2 tenker jeg at du ikke skal føre timer

Skrevet

All arbeidstid skal skrives opp.

Selv den dagen de hadde "fri". Er da i forbindelse med jobben alle dagene.

Anonymous poster hash: 5195d...d90

Ja, men spørsmålet var om jeg skal skrive påå med enn de andre, siden jeg faktisk jobbet, noe de ikke gjorde. dette var ekstra arbeidsoppgaver som bare jeg hadde, de andre gjør ikke denne typen oppgaver. Det er et prosjekt som jeg har ansvar for og som ingen av de andre i avdelingen jobber med.

HI

Anonymous poster hash: db9dc...225

Skrevet

Du kan ikke føre dobbelt med timer.

Anonymous poster hash: 76116...f4d
Skrevet

Men de andre førte timer selv de egentlig hadde "fri". Dette er jo helt korrekt, det er jeg fullt klar over, siden dette var en tur med jobben. Mne føler meg liksom litt snytt, for jeg satt jo og jobbet nesten en full dag mens de andre gjorde ingenting, og dette får jeg null utteling for.

Skulle ønske jeg kunne få føre opp i det minste et par ekstra timer for dette!

HI

Skrevet

Men de andre førte timer selv de egentlig hadde "fri". Dette er jo helt korrekt, det er jeg fullt klar over, siden dette var en tur med jobben. Mne føler meg liksom litt snytt, for jeg satt jo og jobbet nesten en full dag mens de andre gjorde ingenting, og dette får jeg null utteling for.

Skulle ønske jeg kunne få føre opp i det minste et par ekstra timer for dette!

HI

Hadde du jobbet ekstra før du dro på seminar hadde du kunnet ta fri som de andre. Ofte er "fritiden" på et seminar viktig for å bygge nettverk, få inspirsajon ol. Denne delen av seminaret har du ikke deltatt på. Du har heller ikke blit hindret i å gjøre ditt vanlige arbeid av å være bortreist. Det er derfor ingen grunn til at du skal ha dobbelt betalt.

Skrevet

Men du får vel betalt for prosjektet du har ansvaret for i sin helhet, at du brukte 6 timer akkurat når dere var på seminar har jo ikke noe med saken å gjøre egentlig. Du får betalt for å ha ansvaret for et prosjekt, og du bruker la oss si 25 timer på det prosjektet og får betalt for det. At du brukte 6 timer på prosjektet ditt akkurat når dere var på seminar og hva de andre gjorde mens du jobbet med prosjektet ditt er ikke relevant for din lønn.

Anonymous poster hash: 2d181...385
Skrevet

Vet du hva - livet er faktisk ikke rettferdig. Timene du jobbet er innenfor vanlig arbeidstid, uavhengig av hva de andre hadde anledning til å bruke sine arbeidstimer på.

Skrevet

Jeg har jobbet ekstra før seminaret, både helger og kvelder. Får ingenting ekstra betalt for prosjektet, unntatt selvfølgelig at jeg kan avspasere de timene jeg jobber ut over vanlig arbeidstid. Har altså ingenting ekstra for ansvaret for prosjektet, kun fast lønn. Jge må jobbe me dprosjektet oppå alle mine vanlige arbeidsoppgaver, som også tar 100 % av tiden. Dette er grunnen til at jeg måtte sitte og jobbe når de andre hadde "fri".

Seminaret var kun for oss 10 som jobber i avdelingen, vi var ikke sammen med andre, så det var ikke nettverksbygging de andre drev med.

Men som du n74 sier - det VAR jo strengt tatt innenfor vanlig arbeidstid, bare at ingen av de andre kollegene trengte å jobbe akkurat da.
 HI

Skrevet

Om jobben stiller med kake for å feire en større kontrakt el.l og de andre spiser kake og hugget seg i 1 time, og du velger å jobbe i steden er dette ditt valg. Du kan Ikke føre en time ekstra eller avspasere 1 time.

Noen ganger må vi alle hoppe over slike ting fordi vi har mye å gjøre osv sånn et livet

Anonymous poster hash: 1dda1...248

Skrevet

Ja, jeg innser at dere har rett, jeg kan ikke regne med noe ekstra uttelling for dette.

Men litt irriterende er det, okke som. :-(

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...