Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Vi har ei lita tulle på snart 4 år. Lyse krøller, blå øyne, stille og rolig. Hun er grei med lillesøster, hjelper oss med å rydde, kler på seg selv og går på do på egenhånd. Men, det er et stort men. Hun blir så sint! Hun roper og hyler, kaster ting på de andre barna, kaller de stygge og ekle, og truer med å kutte opp de ansatte i småbiter! Jeg skjønner ikke hvor hun har dette fra! Hvorfor blir hun så aggressiv? Og ikke minst, hva kan vi gjøre med dette? Anonymous poster hash: 9b63b...307
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Oi, det hørtes veldig ekstremt ut... jeg ville tatt kontakt med BUP eller PPT. Anonymous poster hash: 8b5cd...92d
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Vi har ei lita tulle på snart 4 år. Lyse krøller, blå øyne, stille og rolig. Hun er grei med lillesøster, hjelper oss med å rydde, kler på seg selv og går på do på egenhånd. Men, det er et stort men. Hun blir så sint! Hun roper og hyler, kaster ting på de andre barna, kaller de stygge og ekle, og truer med å kutte opp de ansatte i småbiter! Jeg skjønner ikke hvor hun har dette fra! Hvorfor blir hun så aggressiv? Og ikke minst, hva kan vi gjøre med dette? Anonymous poster hash: 9b63b...307 True med å kutte de ansatte i småbiter? Hvor har hun fått det fra? Sinne er helt normalt. Jeg har også en utrolig hissig 4-åring. Å bruke uttrykk som å kutte opp andre er ikke vanlig. Sett fokus på sinnemestring. Anonymous poster hash: a5c57...8fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Vi aner ikke hvor hun har det fra. Hun ser nesten ikke på tv, selv barnetv er uinteressant. Hun bruker ipaden nå og da, men vi har 100% kontroll på hva hun ser på. Hun har ingen storesøsken eller fettere etc hun kan ha hørt det fra, så vi er virkelig i villrede. Her hjemme blir hun aldri så sint, så jeg kan nesten ikke forestille meg den aggresjonen de ansatte i bhg beskriver... HI Anonymous poster hash: 9b63b...307
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Vi aner ikke hvor hun har det fra. Hun ser nesten ikke på tv, selv barnetv er uinteressant. Hun bruker ipaden nå og da, men vi har 100% kontroll på hva hun ser på. Hun har ingen storesøsken eller fettere etc hun kan ha hørt det fra, så vi er virkelig i villrede. Her hjemme blir hun aldri så sint, så jeg kan nesten ikke forestille meg den aggresjonen de ansatte i bhg beskriver... HI Anonymous poster hash: 9b63b...307 Merkelig at hun bare reagerer slik i barnehagen og ikke hjemme. Hvilke situasjoner i bhg utløser sinnet? Anonymous poster hash: a5c57...8fc
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #6 Skrevet 27. oktober 2014 Stakkars! Det kan ikke være godt å ha så mange vonde følelser inni seg. Her må dere nok få til et samarbeid med barnehagen for å kartlegge hva som virkelig skjer i forkant av utbruddet. Det er ikke hennes feil. Anonymous poster hash: 633b6...740
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #7 Skrevet 27. oktober 2014 Vi aner ikke hvor hun har det fra. Hun ser nesten ikke på tv, selv barnetv er uinteressant. Hun bruker ipaden nå og da, men vi har 100% kontroll på hva hun ser på. Hun har ingen storesøsken eller fettere etc hun kan ha hørt det fra, så vi er virkelig i villrede.Her hjemme blir hun aldri så sint, så jeg kan nesten ikke forestille meg den aggresjonen de ansatte i bhg beskriver... HIAnonymous poster hash: 9b63b...307 Merkelig at hun bare reagerer slik i barnehagen og ikke hjemme. Hvilke situasjoner i bhg utløser sinnet? Anonymous poster hash: a5c57...8fc Godt spørsmål. Det aner jeg faktisk ikke. Skal høre med barnehagen seinere i dag. HI Anonymous poster hash: 9b63b...307
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #8 Skrevet 27. oktober 2014 Hvis det kun er i Bhg og ikke hjemme må dere virkelig finne ut hva som plager henne i bhg. Det kan være noe galt der. Anonymous poster hash: 9f5d0...d84
FrøkenTE Skrevet 27. oktober 2014 #9 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg synes også det høres ut som om det er noe i barnehagen som ikke er greit for denne jenta. Dette bør dere få sjekket ut! Lykke til, det ordner seg nok bare dere finner grunnen til det Virker jo som hun er en strålende jente utenom utbruddene i barnehagen
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #10 Skrevet 27. oktober 2014 Kan det være hun har veldig press på seg hjemme om å være snill? Om hun føler på dette kan hun måtte få ut frusterasjonen sin en annen plass (bare en av flere teorier). Jeg jobber i barnehage og har opplevd at foreldre som er strenge hjemme (uansett om de mener å være strenge eller legger press ved å ha sterke forventninger om oppførsel) kan bli mer utaggerende og få en negativ oppførsel i barnehagen. Det kan jo selvfølgelig også være mye annet, eks ikke føler seg trygg i barnehagen, det er jo ofte lite personale per barn, kanskje de ikke får nok tid med henne, kanskje noen av de andre barna ikke er så grie, har hun venner? Anonymous poster hash: d9220...470
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg var slik, kunne få sinneutbrudd uten like, og det jeg sa da vet jeg ikke hvor kom fra engang 😮 Ellers var jeg stille og rolig. Jeg har ADD da... Anonymous poster hash: 51b80...cba
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Nei, jeg syns ikke vi presser henne til å være snill her hjemme. Hun får lov å dra ut lekene sine i stua, hun må ikke spise opp maten, hun får en kjeks eller to innimellom. Og ja, hun har venner i barnehagen, ikke så mange, men et par, tre bestevenner, som hun selv sier. De skygger jo selvsagt banen når hun blir så sint... HI Anonymous poster hash: 9b63b...307
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Oi i heian!!! Stakkars jente... tenk å true med å kutte opp de barnehage ansatte.... Du burde få henne utredet... <3 Anonymous poster hash: 52f94...731
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 I dag da jeg hentet i bhg fikk jeg beskjed om at det hadde vært en god dag. Hun hadde ikke drapstruet noen! Hurra... HI Anonymous poster hash: 9b63b...307
smiia Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg var slik, kunne få sinneutbrudd uten like, og det jeg sa da vet jeg ikke hvor kom fra engang Ellers var jeg stille og rolig. Jeg har ADD da...Anonymous poster hash: 51b80...cba Joda, men det vanlige da er å ta ut sinnet hjemme, og vise mer av "smørsiden" ute blant folk. Her hadde jeg virkelig ønsket å komme til bunns i hva som utløser dette i barnehagen.
MammantilNurket Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Som regel er det jo omvendt: at de tar det ut hjemme og er englebarn i bhg. Kan det være noe i barnehagen som ikke er som det skal? Kan det være at noen plager henne og at dette har gått under personalets radar? Har bhg forresten sagt noe om i hvilke situasjoner hun blir sint og om hvordan de forholder seg til sinnet hennes? Jeg er rimelig sikker på at dette har en "naturlig" forklaring og jeg tror ikke at det er nødvendig å få BUP e.l.på banen riktig enda. Dette kan like gjerne være litt treårstrass som "henger igjen". Snakk med bhg om hvordan dere sammen kan gi henne gode strategier for å håndtere sinnet. Dersom dette imidlertid ikke avtar og/eller eskalerende ville jeg snakket med fastlegen om en henvisning. Lykke til Endret 27. oktober 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Takk for svar, alle! Jeg spurte bhg i dag i hvilke situasjoner dette sinnet oppstod. Fikk et litt ullent svar om at det skjedde ut av det blå. Jeg vet at det er flere "problembarn" på avdelingen hennes, dvs barn som også er sinte, og ofte tyr til vold etc. Jeg fikk beskjed om at det gjalt ikke min datter, hun bruker kun ord. Men jeg har en liten mistanke om at hun plukker opp ideer fra ihvertfall en av disse andre barna. (En skarp liten pjokk med mange brødre.) Det er mulig, som flere av dere nevner, at det er treårstrassen som henger litt igjen. Vi får følge med framover, uansett er vi "på ballen." Dette ordner seg. HI Anonymous poster hash: 9b63b...307
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå