Gjest Moonstruck Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Vil du si at dere har et monotont forhold?
amandine Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Monotont? Nei? Vi er bare så heldige at vi ikke har særlig mye å krangle om. Det vil ikke si at vi er enige alltid, men krangle gjør vi veldig sjelden. Kanskje vi kan kalles harmoniske? Kanskje stabile? Kanskje rolige? Monotont er det ikke. Det er spennende og utfordrende i vårt ekteskap. Monotont oppfatter jeg som noe negativt. Vi har holdt sammen i over tyve år, det er ikke negativt. Selv om jeg av og til ønsker den dusten dit peppern gror, og han sikker t det samme hva meg angår, krangler vi ikke. heldigvis. Jeg er sååå dårlig på krangling. Jeg blir fykende sint, bare.
Iiiiik Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Spørs jo hva du mener med monotont. Det er ingen som kaster ting, skriker, stikker av fra huset, kaller den andre de verste ting. Det er heller ingen heftig make up-sex og store forsoningsscener. Vi er stabile i humøret begge to og kjenner oss selv og hverandre godt nok til å vite hva som er forhandlingsbart og hva som ikke er det. Heldigvis er vi enige om de store tingene og rause nok til å inngå kompromisser på det som ikke er viktig for en av oss. Tror nok noen vil betegne oss som kjedelige, men jeg synes det er fint.
ms.Pond Skrevet 28. oktober 2014 #4 Skrevet 28. oktober 2014 Monotont? Nei. Men med erfaring fra tidligere forhold med mye og heftig krangel så vil jeg si at jeg absolutt foretrekker et forhold hvor vi respekterer hverandres meninger og kan ytre de på en måte som ikke får motparten til å begynne å gråte eller eksplodere i raseri. Et forhold hvor vi forstår hverandre så godt at vi kan se når noe plager den andre og ta opp ting før de blir problemer. Monotont, nei. Kjedelig, absolutt ikke. Harmonisk? Mye mer. Styrkende for samholdet. Og trygt, ikke minst. Ingen trusler om å bli forlatt annenhver uke og være usikker på hvilke følelser som råder, de som ropes i affekt eller de som hviskes i øret etter at alt liksom skal være over og glemt.
WorkingMom - m/jente og gutt:) Skrevet 28. oktober 2014 #5 Skrevet 28. oktober 2014 Ikke monotont, nei. Vi har det veldig fint, med mye humor og aldri krangler:) Vi kan diskutere litt, men hever aldri stemmen til hverandre eller er langsure. Vi har vært sammen snart i 12 år og har 2 barn. Der nærmeste krangelen vi har hatt er at han er skuffa over at jeg har begynt å festrøyke igjen. Liker absolutt ikke det - redd for at jeg skal bli syk, sier han<3 Vel, der får nok heeelt fint. Fester jo ikke akkurat hver helg Men, kranglefanter er vi ikke og veldig glad for det!:-)
Aliniane Skrevet 29. oktober 2014 #6 Skrevet 29. oktober 2014 Det er ikke monotont, men det er forutsigbart og trygt. Vi er selvsagt uenige om ting, men løser det med å snakke sammen. Heldigvis er vi enige om de store tingene, vi har mål som er forenelige og verdier som er grunnleggende like. Legg til respekt og evne til å kommunisere, så blir det ikke stort å krangle om.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå