Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #1 Skrevet 27. oktober 2014 Oppdaget lus i håret på sønnen på fredag. Fikk da satt en kur på han som skal kvele lusene. Har gått nøye gjennom håret hans siden fredag, ikke funnet noe nytt. Men i dag til morgenen fant jeg søren meg en levende lus igjen. Han skal jo egentlig ikke ha ny kur igjen før til helgen. Men kan eller burde jeg gi han en ny kur også i dag? Gjør det noe? Jeg har vasket og tromlet alt av dyner, puter og luer. Fryst kammer. Klippet han også kort, 9 mm. Men vurdere 6 mm. Leser at lusa trives dårlig i kort hår. Men det blir jo veldig kort da... Noen med erfaring på dette? Anonymous poster hash: 83ceb...9b4
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #2 Skrevet 27. oktober 2014 Du skal ikke ta ny kur nå. Vent den foreskrevne tiden. Luseegg vil klekkes i løpet av denne uka, men disse lusene vil ikke begynne å legge egg igjen for om over en uke. Anonymous poster hash: cacdb...349
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #3 Skrevet 27. oktober 2014 Du må også gre med lusekam. Anonymous poster hash: 14e7d...cdb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #4 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har brukt lusekam 2 ganger til dagen siden fredag. Fant ingen på lørdag eller søndag. Fant bare en levende i dag.. Syns det var så rart. Takk for svar! Anonymous poster hash: 83ceb...9b4
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #5 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har brukt lusekam 2 ganger til dagen siden fredag. Fant ingen på lørdag eller søndag. Fant bare en levende i dag.. Syns det var så rart. Takk for svar! Anonymous poster hash: 83ceb...9b4 Slett ikke rart, det er vel et egg som har klekket. Gre den ut og skyll den ned i vasken. Det er hele grunnen til at du skal ta en kur til om en ukes tid. Da tar du de som evt har blitt klekket i løpet av uken. Lykke til. Anonymous poster hash: 393ca...0a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå