Gå til innhold

Hvordan kom dere videre etter samlivsbrudd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble singel for 6 dager siden, de 2 første dagene var helt jævelig, gråt mye,men klare og holde opp når barnet var hjemme, gråt mye når han sov og var i barnehagen.

Min samboer hadde rotet med ei annen ei ca 5-6 uker, og han hadde kysset henne, vi hadde det ikke så veldig bra sånn ellers heller,så var vel det beste og kom heller ikke til overs med en god del av svigerfamilien heller, men dette uka skal vi få ting på rett vei igjen.

Jeg skal begynne og jobbe igjen, orket ikke det, så må jeg orde med nav, noen som vet hva jeg har krav på? er ung ufør og tjener nesten 3000 ved og jobbe ved siden av, har jeg for mye for og få overgangstønad for eksempel?

Så må vi finne ut hvordan samvær han skal ha, barnet er 21 mnd ,så uaktuelt med overnatting enda,men samvær noen dager i uka i 3-4 timer håper jeg vi får til.

Hvordan var det for dere når samlivet var over?

Anonymous poster hash: e18d0...970
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Viss dere har bodd sammen til nå, og har vært delaktig med barnet, så er det ingen grunn til at barnet ikke kan overnatte hos far. Barnet er faktisk straks to år.

Endret av Appelsinpiken
Skrevet

Her har jeg en toåring og to barn som bare er mine (de skal ikke på noe samvær med min samboer etter at det blir slutt). Er også gravid i 3. trimester med nr 4. Følger gjerne denne tråden, synes samlivsbrudd er vanskelig, men i vårt tilfelle er det dessverre uungåelig. Han ødelegger meg rett og slett psykisk, og det blir verre og verre for hver dag som går. Tør ikke å gå mens jeg er gravid eller de to første ukene etter fødsel, men det er for eksempel helt uaktuelt å ha ham med på fødselen, det orker jeg rett og slett ikke. Så blir nok brudd rett etterpå. Gruer meg som en hund, selv om jeg klarer meg tipp topp økonomisk etter brudd.

Anonymous poster hash: 8fb22...d8d
Skrevet

Er ikke lett å gå etter fødsel heller, selv om planen er det så er det tøft etter fødsel. Mye følelser og hormoner som herjer.

Anonymous poster hash: 8527b...739

Skrevet

Jeg ble singel for 6 dager siden, de 2 første dagene var helt jævelig, gråt mye,men klare og holde opp når barnet var hjemme, gråt mye når han sov og var i barnehagen.

Min samboer hadde rotet med ei annen ei ca 5-6 uker, og han hadde kysset henne, vi hadde det ikke så veldig bra sånn ellers heller,så var vel det beste og kom heller ikke til overs med en god del av svigerfamilien heller, men dette uka skal vi få ting på rett vei igjen.

Jeg skal begynne og jobbe igjen, orket ikke det, så må jeg orde med nav, noen som vet hva jeg har krav på? er ung ufør og tjener nesten 3000 ved og jobbe ved siden av, har jeg for mye for og få overgangstønad for eksempel?

Så må vi finne ut hvordan samvær han skal ha, barnet er 21 mnd ,så uaktuelt med overnatting enda,men samvær noen dager i uka i 3-4 timer håper jeg vi får til.

Hvordan var det for dere når samlivet var over?

Trist at du er ung ufør. Er det noe som kan endre seg tror du?

Tror det aller beste for deg og for fremtiden din, er at du har noe positivt som skjer i livet, utenom forhold. Dvs. kan du klare å ta en (annen) utdannelse som gjør at du kommer deg i arbeidslivet? Det gir så mye, både sosialt, for selvtilliten og ikke minst økonomisk!

Anonymous poster hash: 85143...6a0

Skrevet

Er født med en kronisk sykdom,så kan ikke jobbe fullt.

Og sende han til faren over natten er ikke aktuelt,da må i alle fall han vise mer intresse først

Skrevet

Jeg svarer bare på det praktiske i dag.

Du må ha meklingsattest fra familievernkontoret, og bf ( eller du) må endre adresse snarest mulig.

Deretter kan du søke:

-Utvidet barnetrygd

-Stønad til barnetilsyn (hvis barnet er i barnehage)

-Overgangsstønad (blir redusert i takt ned inntekt, bedre å søke, så får du heller få avslag)

- evt bostøtte

- Bidrag fra bf. (Lurt å bruke bidragsveilederen på NAV.no ved privat avtale. Men få NAV til å kreve inn bidraget hvis du tror bf vil samarbeide dårlig).

Lykke til ! Det går seg nok til!

Anonymous poster hash: 117f9...f62

Skrevet

Takk for svar. greit og vite dette

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...