Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg og mannen er ikke fra samme by, men vi bor her hvor jeg er fra. Svigerfamilien forguder sønnen sin, og jeg føler meg vell egentlig aldri helt inne i varmen hos dem. Jeg har et barn fra før og jeg og mannen har et sammen. Mannen og barnet vi har sammen blir alltid inkludert i alt, mens både jeg og barnet mitt fra tidligere er litt sånn på utsiden. Vi har ikke verdens beste råd, så blir ikke til at vi får reist til dem så ofte, noe som er trist da barnet/barna har godt av å få se og blitt kjent med hjemplassen til mannen min. Di er ikke så fryktelig ofte her heller. Greien er at ved flere anledninger har di ytret og sagt at di ønsker at bare sønnen skal komme på besøk, uten meg og barna alltså. Di har spurt flere ganger. Er dette normalt ? Er det ikke normalt at nå som han har egen familie ønsker man å være med alle ? Alltså at man inviterer sønnen og familien hans, ikke bare han? (Dette handler ikke om økonomi heller for di vet ikke at det ligger dårlig til for tiden) Takk for svar! Anonymous poster hash: 03981...8c0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Nei, det er ikke normalt. Hadde gitt beskjed om at alle eller ingen kommer. Anonymous poster hash: 0f6dc...91f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Nei dette er ikke normalt. Det skjedde vel et par ganger i begynnelsen av mitt forhold med mannen at jeg ble spurt om å komme hjem alene. Det var ikke fordi de ikke ville ha ham der, den ene gangen var det fordi vi ikke hadde vært der på lenge, vi hadde ikke råd til reisen og mine foreldre hadde bare råd til å sponse reise for en (før vi hadde bil). Den andre gangen var det fordi mannen ikke hadde anledning til å dra, og foreldrene mine trengte meg til å være barnevakt fordi de skulle noe spesielt. Men dette var før vi fikk barn. Nå er vi uansett en enhet, både for min og hans familie. Anonymous poster hash: d3e2d...de8
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Ikke vanlig. Anonymous poster hash: 1829e...108
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har ikke turt å sagt noe da jeg vet di hadde reagert da. En annen ting er at di ofte ønsker å ta bilder av bare 'di'. Vondest er det for meg når mitt barn fra tidligere ikke er ønsket med, blir så synlig da hvis jeg kan si det slik. Etterpå føler jeg di 'prøver å dekke over' med å si; ja og så må vi ha bilde av ... Vet ikke om det er jeg som overreagerer eller hva, så må høre flere meninger tenkte jeg. Mannen forguder de og forøvrig, så di gangene det har vært noe har han 'beskyttet' di. Hi Anonymous poster hash: 03981...8c0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Greit å sette ned foten m en gang. Mannen din har ny familie som burde være førsteprioritet. Skjønner veldig godt at du synes det er sårt og fatter ikke at de kan behandle et barn slik! Her må du forklare hvordan du og barnet ditt opplever det, og hva familie og samhold angår. Håper det ordner seg for hele familien din, lykke til Anonymous poster hash: 96e6d...81f
Elsker livet Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Nei, det er ikke normalt. Det er tydelig at de slite med at du har barn fra før. Her må mannen din fortelle dem hva som forventes og kreves av dem.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Greit å sette ned foten m en gang. Mannen din har ny familie som burde være førsteprioritet. Skjønner veldig godt at du synes det er sårt og fatter ikke at de kan behandle et barn slik! Her må du forklare hvordan du og barnet ditt opplever det, og hva familie og samhold angår. Håper det ordner seg for hele familien din, lykke til Anonymous poster hash: 96e6d...81f Problemet er at når jeg uttrykker noe i den gaten blir han irritert. Han prøver også å snu på det og si at det jeg sier ikke er tilfelle og at det er jeg som bare missforstår. Han bare dysser alt ned, så føler liksom ikke at jeg kommer noen vei. Anonymous poster hash: 03981...8c0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg som skrev over her, og det svaret passer vell til deg som ikke er anonym over her og. hi Anonymous poster hash: 03981...8c0
Elsker livet Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg som skrev over her, og det svaret passer vell til deg som ikke er anonym over her og. hi Anonymous poster hash: 03981...8c0 Hva som kan misforstås ved at de flere ganger ytrer at de ønsker sønn og biologisk barnebarn på besøk alene? Kan han forklare det. Jeg tror ikke han har noen god forklaring, men at han er konfliksky og feig, og det går utover deg og din sønn.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #11 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg som skrev over her, og det svaret passer vell til deg som ikke er anonym over her og. hi Anonymous poster hash: 03981...8c0 Hva som kan misforstås ved at de flere ganger ytrer at de ønsker sønn og biologisk barnebarn på besøk alene? Kan han forklare det. Jeg tror ikke han har noen god forklaring, men at han er konfliksky og feig, og det går utover deg og din sønn.Nei de har bedt bare sønnen sin. Ja nei det kan man si... Han bare 'dysser' det ned og sier at det jeg sier ikke er tilfellet. Sånn som hvordan de ter seg mot di andre barnebarna, og jeg Ser at di behandler mitt barn mer på utsiden, da sier han at dette ikke stemmer, at dette bare er noe JEG føler/ser. Og han blir som sagt irritert og går med en gang i forsvar for dem. Hi Anonymous poster hash: 03981...8c0
Elsker livet Skrevet 26. oktober 2014 #12 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg som skrev over her, og det svaret passer vell til deg som ikke er anonym over her og. hi Anonymous poster hash: 03981...8c0 Hva som kan misforstås ved at de flere ganger ytrer at de ønsker sønn og biologisk barnebarn på besøk alene? Kan han forklare det. Jeg tror ikke han har noen god forklaring, men at han er konfliksky og feig, og det går utover deg og din sønn.Nei de har bedt bare sønnen sin.Ja nei det kan man si... Han bare 'dysser' det ned og sier at det jeg sier ikke er tilfellet. Sånn som hvordan de ter seg mot di andre barnebarna, og jeg Ser at di behandler mitt barn mer på utsiden, da sier han at dette ikke stemmer, at dette bare er noe JEG føler/ser. Og han blir som sagt irritert og går med en gang i forsvar for dem. Hi Anonymous poster hash: 03981...8c0 Da syns jeg du skal be ham om å ta dine betraktninger til etterretning, og åpne øynene litt mer. Så kanskje han endrer syn ettehvert og får gjort noe med det.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #13 Skrevet 26. oktober 2014 En sånn person hadde jeg ikke klart og levd med er vel på tide og være mann for sin nye familie og ikke la sine foreldre bestemme alt... Anonymous poster hash: f333f...247
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Det er ikke normalt, og avhengig av måten det blir gjort på er det fryktelig uforskammet. At det i praksis av og til kan være mest praktisk å gjøre det på den måten er en helt annen sak. F.eks. har jeg reist med baby på besøk til familie i utlandet i permisjonene mine. Det har passet best med tanke på pris, tilgjengelige feriedager for mannen osv. Problemet i ditt tilfelle er at svigerfamilien gjør et poeng av å ikke invitere/inkludere deg og barnet du hadde med inn i forholdet. Og at mannen din tydeligvis synes det er helt ok at du blir holdt utenfor. Ellers så tenker jeg at svigerforeldrene dine faktisk bare er besteforeldre til ett av barna dine. Du kan ikke forvente at de skal elske ditt særbarn på samme måte som de elsker sitt eget barnebarn. Men du kan forvente at de oppfører seg skikkelig mot både deg og begge ungene dine, og at de ikke forskjellsbehandler ungene på en demonstrativ måte. Anonymous poster hash: d48b7...111
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Det er ikke helt normalt i mine øyne, samtidig varierer normalen veldig fra en familie til en annen. Min svigerfamilie ville i alle fall aldri gitt uttrykk for at jeg ikke er ønsket på besøk. Men det blir som regel slik at mannen reiser dit alene med gutten siden vi bor i utlandet og det ikke er plass til alle 3 i svigermors leilighet. Jeg er med omtrent én gang i året, da bor vi på hotellet. Mannen og Junior reiser dit når de vil og bor hos svigermor. Da nyter jeg en rolig helg hjemme. Og ca. 1-2 ganger i året reiser mannen alene dit, ofte mens jeg er hos mine foreldre med gutten. Da får han litt voksentid med sin mor og sine søsken, noe jeg synes er helt greit. Jeg ville ikke likt om svigerforeldrene krevde at han reiste alene, selv om jeg synes vi har en veldig fin ordning akkurat nå! Anonymous poster hash: b5c91...a27
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg har ikke turt å sagt noe da jeg vet di hadde reagert da. En annen ting er at di ofte ønsker å ta bilder av bare 'di'. Vondest er det for meg når mitt barn fra tidligere ikke er ønsket med, blir så synlig da hvis jeg kan si det slik. Etterpå føler jeg di 'prøver å dekke over' med å si; ja og så må vi ha bilde av ... Vet ikke om det er jeg som overreagerer eller hva, så må høre flere meninger tenkte jeg. Mannen forguder de og forøvrig, så di gangene det har vært noe har han 'beskyttet' di. Hi Anonymous poster hash: 03981...8c0 Herregud. Det eneste jeg leste i innleggene dine er di di di di di di. Det heter de! Anonymous poster hash: baaa8...879
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Greit å sette ned foten m en gang. Mannen din har ny familie som burde være førsteprioritet. Skjønner veldig godt at du synes det er sårt og fatter ikke at de kan behandle et barn slik! Her må du forklare hvordan du og barnet ditt opplever det, og hva familie og samhold angår. Håper det ordner seg for hele familien din, lykke til Anonymous poster hash: 96e6d...81f Problemet er at når jeg uttrykker noe i den gaten blir han irritert. Han prøver også å snu på det og si at det jeg sier ikke er tilfelle og at det er jeg som bare missforstår. Han bare dysser alt ned, så føler liksom ikke at jeg kommer noen vei. Anonymous poster hash: 03981...8c0 Da er mannen din en fjott. Det spiller ingen rolle om han ser det samme som deg eller ikke. Poenget er at du føler det sånn, og da må han ta hensyn til det. Da burde han si "åkei, hva kan vi gjøre for at alle føler seg inkludert?" ikke si at det du føler er feil. Uansett hvor dumme følelser man synes den andre har burde man alltid prøve å forstå hverandre og imøtekomme hverandre i et forhold. Ellers kan dere bare sende inn skilsmissepapirene først som sist. Anonymous poster hash: 4350f...ac6
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 Det er da helt normalt å besøke sine egne foreldre noen ganger uten partner eller barn. Besøker ikke dere foreldrene deres alene lengre? Anonymous poster hash: 1d4d5...e27
Salomine Skrevet 27. oktober 2014 #19 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg syns ikke det skal være slik at alle må dra på besøk hver gang, det ville jeg syns var unormalt. Men sånn er det i min familie. Jeg drar ofte hjem til mine foreldre uten mann og han til sin slekt uten meg. Har aldri tenkt at det skulle være noe rart. Vi har barn sammen og han har dessuten barn fra før. Vet at mine foreldre godt kan slenge ut: Kommer du en tur i helgen ? Men det betyr ikke at jeg ikke skal ta med mann eller barn. Er bare vår uhøytidelige måte å si ting på. Noe annet hadde det vært om de hadde sagt at jeg måtte komme på besøk men absolutt ikke fikk ta med mann....Men da hadde jeg spurt om grunnen, og reagert deretter.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #20 Skrevet 27. oktober 2014 Det er da helt normalt å besøke sine egne foreldre noen ganger uten partner eller barn. Besøker ikke dere foreldrene deres alene lengre? Anonymous poster hash: 1d4d5...e27 Jo det gjør jeg, men da er det fordi mannen heller vil bli hjemme, ikke fordi foreldrene mine inviterer bare meg... Stor forskjell! Anonymous poster hash: d3e2d...de8
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #21 Skrevet 27. oktober 2014 Det er da helt greit at foreldrene av og til ønsker å se kun sønnen sin! Du og mannen er ikke sydd sammen ved hofta. Anonymous poster hash: bcaa7...cde
Anonym bruker Skrevet 14. november 2014 #22 Skrevet 14. november 2014 Forstår godt du blir litt såret... det må jo de også skjønne.. at om de hadde levet seg inn i ditt ståsted, så hadde de skjønt at det ikke er gøy å bli eksludert. Det er jo slik at de kan får litt alene tid med han, også når du er der.. for eks.. at en av de kan be om å spasere en tur bare med han eller noe. Evt, så burde de forklare til han hvordan de tenker, at de ihvertfall setter veldig stor pris på deg, og at de viser det også. Men det er ikke normalt at de ikke ønsker å ta like mange bilder av ditt barn, det er jo helt utrolig barnslig. Alle barn er verdt like mye. Anonymous poster hash: a6c58...68e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå