Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Altså, er det lov å dampe innendørs?
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Nei det går ikke under røykeloven. Om det er lov innendørs er opp til de du er innendørs hos. Anonymous poster hash: fed7c...04f
Siamese Hellhound Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Lurt å spørre hvis du er på utested, restaurant el.l. De fleste synes det er greit (i hvert fall så lenge det ikke er så mange som damper), men likevel setter de pris på at du spør først - sier min dampefrelste mann.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #4 Skrevet 26. oktober 2014 Tusen takk Vi snakka om det mens vi var på føden, siden far til barnet damper Han turte ikke å gjøre det mens jordmødrene var innom på rommet, i tilfelle de mislikte det, og vi ikke visste hvordan reglene var.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Tusen takk Vi snakka om det mens vi var på føden, siden far til barnet damper Han turte ikke å gjøre det mens jordmødrene var innom på rommet, i tilfelle de mislikte det, og vi ikke visste hvordan reglene var. Nei det er jo ikke lett å vite ettersom det er opp til hvert enkelt sted. Men det er ikke farlig å spørre. Mannen min pleier bare å gå ut når vi er på steder vi er såvidt innom, men på hoteller f.eks. så spør han. Som regel sier de nei fordi de er redd brannalarmen skal gå av, men de blir jo ikke sure for at man spør. Anonymous poster hash: fed7c...04f
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 26. oktober 2014 Forfatter #6 Skrevet 26. oktober 2014 Tusen takk Vi snakka om det mens vi var på føden, siden far til barnet damper Han turte ikke å gjøre det mens jordmødrene var innom på rommet, i tilfelle de mislikte det, og vi ikke visste hvordan reglene var. Nei det er jo ikke lett å vite ettersom det er opp til hvert enkelt sted. Men det er ikke farlig å spørre. Mannen min pleier bare å gå ut når vi er på steder vi er såvidt innom, men på hoteller f.eks. så spør han. Som regel sier de nei fordi de er redd brannalarmen skal gå av, men de blir jo ikke sure for at man spør. Anonymous poster hash: fed7c...04f Faren ved å spørre er at man må respektere svaret
Mamma_til_2 Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Svigermor får ikke lov hjemme hos oss, hun misliker det sterkt men innordner seg 😊 vår datter har astma og det er mye rart som utløser den så vi er ikke interessert i at det skjer.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Min mann har utløst brannalarmen på flere steder vi har vært. .hotell etc.. flaut? Jaaaa!! Anonymous poster hash: c6d74...b34
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Min mann har utløst brannalarmen på flere steder vi har vært. .hotell etc.. flaut? Jaaaa!! Anonymous poster hash: c6d74...b34 Skulle tro man lærte etter første eller andre gangen? Anonymous poster hash: fed7c...04f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 Nå føler jeg meg litt småteit, men hva et damping? Hilsen 36 år gammel uvitende nerd? Anonymous poster hash: ba91a...923
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #11 Skrevet 26. oktober 2014 På jernbanestasjoner er det ikke tillatt å dampe. Der går det under samme kategori som røyking: Fra 1. september i år blir det forbudt å røyke på jernbanestasjoner og plattformer i Norge. Forbudet gjelder også e-sigaretter, skriver Jernbaneverket i en pressemelding. http://www.tb.no/nyheter/snart-far-du-ikke-royke-pa-perrongen-1.8532349 Anonymous poster hash: 7bc98...56a
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Det burde være forbudt å forby! Er så forbanna lei alle mulige forbud og påbud! Det er da ikke alt offentligheten skal legge seg opp i! Vi har nylig feiret vår Grunnlov. Utgangspunktet er jo og skal jo være at alt er tillatt, så lenge det ikke er forbudt, hjemlet i forskrift/ lov forankret i grunnloven. Hva er skjedd med handlefriheten, det er jo en av disse verdiene vi egentlig setter høyt. Den bør ikke innskrenkes uten at det er GODE grunner for det. Ørlite vanndamp i lufta på en perrong, kan umulig være slik til sjenanse for noen at de skal få diktere meg i hva jeg skal gjøre. (Jeg damper forresten ikke) Anonymous poster hash: 5da1f...f6e
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Det burde være forbudt å forby! Er så forbanna lei alle mulige forbud og påbud! Det er da ikke alt offentligheten skal legge seg opp i! Vi har nylig feiret vår Grunnlov. Utgangspunktet er jo og skal jo være at alt er tillatt, så lenge det ikke er forbudt, hjemlet i forskrift/ lov forankret i grunnloven. Hva er skjedd med handlefriheten, det er jo en av disse verdiene vi egentlig setter høyt. Den bør ikke innskrenkes uten at det er GODE grunner for det. Ørlite vanndamp i lufta på en perrong, kan umulig være slik til sjenanse for noen at de skal få diktere meg i hva jeg skal gjøre. (Jeg damper forresten ikke) Anonymous poster hash: 5da1f...f6e Nja, noen typer lukter ekkelt og er direkte kvalmende. Mannen min damper, men tar heldigvis hensyn når jeg ber ham om å la være å bruke akkurat den smaken inne eller i bilen. Ikke alle tar hensyn, derfor trenger vi regler i det offentlige. Og det prinsippet om at alt er lov støtter vel egentlig bare det at alle har lov til å bestemme selv hvilke regler som skal gjelde hos dem? Et forbud mot forbud innebærer jo egentlig mer innskrenkning av friheten. Anonymous poster hash: fed7c...04f
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Vi var nettopp ute å reiste og da spurte mannen min om det var lov å dampe på flyplassen, og det var helt greit:) Anonymous poster hash: 85bcf...fc6
skjotta Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Det burde være forbudt å forby! Er så forbanna lei alle mulige forbud og påbud! Det er da ikke alt offentligheten skal legge seg opp i! Vi har nylig feiret vår Grunnlov. Utgangspunktet er jo og skal jo være at alt er tillatt, så lenge det ikke er forbudt, hjemlet i forskrift/ lov forankret i grunnloven. Hva er skjedd med handlefriheten, det er jo en av disse verdiene vi egentlig setter høyt. Den bør ikke innskrenkes uten at det er GODE grunner for det. Ørlite vanndamp i lufta på en perrong, kan umulig være slik til sjenanse for noen at de skal få diktere meg i hva jeg skal gjøre. (Jeg damper forresten ikke) Anonymous poster hash: 5da1f...f6e Nja, noen typer lukter ekkelt og er direkte kvalmende. Mannen min damper, men tar heldigvis hensyn når jeg ber ham om å la være å bruke akkurat den smaken inne eller i bilen. Ikke alle tar hensyn, derfor trenger vi regler i det offentlige. Og det prinsippet om at alt er lov støtter vel egentlig bare det at alle har lov til å bestemme selv hvilke regler som skal gjelde hos dem? Et forbud mot forbud innebærer jo egentlig mer innskrenkning av friheten. Anonymous poster hash: fed7c...04f Mange parfymer er og direkte kvalmende. Damping er "forbudt" fordi det ser ut som røyking. Å forby for å tvinge frem hensyn er en lang vei å gå. Jeg skulle for eksempel ønske folk ville slutte å la bilen gå på tomgang om vinteren, slutte å bruke så sinnssykt med parfyme, snike i køen og generelt ikke ta hensyn til mine ønsker og lyster.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå