Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Ser leaf tråden, tesla kommer opp. Tesla var diskutert i lunchen, alle syntes de er såååå fantastisk. Jeg har aldri kjørt en, jeg har aldri vært inne i en Tesla, men har jo sett de på veien. De er da virkelig ikke såååååå fine! Tenk å betale så vanvittig med penger for en el bil. En lav bil, uten tilhengerfeste, uten ski boks. Den hadde jo aldri fått familien opp til bunnen av trekket. Den hadde vært fast i første fonn. Hva skal man med en sånn? Ikke er det en sportsbil heller, er vel mer som en staselig sedan? Er dette en bil for unge aktive mennesker? Hva er bruksområde? Er det en liten miljøvennligsak til bruk i byen? Nei den er forma som bilen til en mann i 60 årene. Måtte bare dele hvor uforstående jeg stiller meg. Anonymous poster hash: 01a14...638
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Harry gubbebil som er umulig å lukeparkere med. Skjønner ikke helt fascinasjonen. Anonymous poster hash: 50b94...76c
moota m storebror&lillebror Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg har egentlig ikke greie på det, men føler det handler om status. Tesla er ikke like populær i alle de andre velstående landene i Europa som den er i Norge. Jeg er veldig enig i det med at den er lite praktisk som en 'stor' bil. Ikke hengerfeste, ikke skiboks, lav, stor bil, ikke så stor plass.. Ser heller ikke helt greia.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Mitt inntrykk er at den er et stort statussymbol. Ikke er den særlig miljøvennlig heller, da den må gå 120 000 km eller noe sånt før den har spart inn all forurensning som kommer av produseringen av batteriet. Og noe av det mest provoserende jeg har sett er Høyre-politikeren som sto frem foran sin Tesla mens han dydig proklamerte at han gjorde sitt for miljøet og at det var veldig viktig at elbilene fikk beholde kollektivfeltene og de andre godene Anonymous poster hash: 3efd2...a0d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Tesla har to store fordeler framfor andre el-biler: Stor plass slik at den kvalifiserer som familiebil. Lang rekkevidde slik at lading ikke er noe en trenger tenke på i hverdagen og egne ladestasjoner med gratis hurtigladning slik at en fint kan dra både på tvers av landet og ned til Legoland. Utseendemessig er har den en utrolig lekker rompe når den kommer i hvitt Anonymous poster hash: c0580...d66
soleia Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Jau, dei er fine Og så er det den einaste el-bilen som ein i praksis kan køyre kor langt ein vil med, pga god batterikapasitet og godt utbygd nettverk for hurtiglading. Etter å ha opplevd kvalitetane til el-bilar, så fristar det med ein Tesla. Dei skulle berre ha vore litt billegare... - og hatt hengarfeste. Takbøyler og skiboks kan ein ha. Og så synes eg det er kult korleis Tesla har satsa råfriskt med teknologi langt framfor den etablerte bilindustrien.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Jau, dei er fine Og så er det den einaste el-bilen som ein i praksis kan køyre kor langt ein vil med, pga god batterikapasitet og godt utbygd nettverk for hurtiglading.Etter å ha opplevd kvalitetane til el-bilar, så fristar det med ein Tesla. Dei skulle berre ha vore litt billegare... - og hatt hengarfeste.Takbøyler og skiboks kan ein ha.Og så synes eg det er kult korleis Tesla har satsa råfriskt med teknologi langt framfor den etablerte bilindustrien. Hengerfeste kan da lett ettermonteres mot en grei penge..... Anonymous poster hash: c0580...d66
soleia Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Jau, dei er fine Og så er det den einaste el-bilen som ein i praksis kan køyre kor langt ein vil med, pga god batterikapasitet og godt utbygd nettverk for hurtiglading.Etter å ha opplevd kvalitetane til el-bilar, så fristar det med ein Tesla. Dei skulle berre ha vore litt billegare... - og hatt hengarfeste.Takbøyler og skiboks kan ein ha.Og så synes eg det er kult korleis Tesla har satsa råfriskt med teknologi langt framfor den etablerte bilindustrien. Hengerfeste kan da lett ettermonteres mot en grei penge..... Anonymous poster hash: c0580...d66 Den er nok ikkje godkjend for å dra hengar. Det er mogleg modell X får hengarfeste, men den blir nok endå dyrare, -og med måkevinger
Elsker livet Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Mannen har nettopp bestilt seg en tesla med firehjulstrekk. Han bytter fra en Audi Q7. Grunnen er at han ønsker en bil som er billig i drift, har lite reperasjonkostnader, har firejhulstrekk, har plass til hele familien (4 barn), er sprek, rask og kul. Han liker utseende på bilen, jeg syns den er ok, men han er også passert 40 år og er derfor en gammel gubbe. Man får utrolig mye bil for pengene om man sammenligner prisen på tilsvarende bensin eller dieseldrevne biler. Egentlig skulle vi vente på modell X, men nå som modell s kommer med firehjulstrekk tar vi denne. Jeg syns ikke bilen er så utrolig fantastisk å se til, og jeg liker heller ikke at den er så lav. Men uansett så er det hans bil, jeg kjører familiebilen som jeg har valgt, det er min bil vi skal bruke på ferier o.l. Min bil har hengerfeste, skiboks og andre ting vi trenger om vi skal på fjellet. Man kan forresten få skiboks til tesla.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 Tesla Model S, er for meg den eneste elbilen jeg kunne vurdert. De andre er for små og stygge. Dessuten har den lang rekkevidde og lader relativt raskt. Til å trekke med har vi en svær 4hjulstrekker, det er nok mange år før elbil teknologien kommer seg nok frem til at jeg hadde kunne bruke den som trekkbil. ( må kunne trekke hest og båt)
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #11 Skrevet 26. oktober 2014 De jeg kjenner som kjører Tesla har alle veggord hjemme. HOME LOVE osv. Anonymous poster hash: a03d2...875
Elza Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 Kan fint ha skiboks på en Tesla. Hadde det ikke vært for at vi har Norges minste garasje hadde vi bestilt Tesla med firehjulstrekk fordi vi liker den bilen veldig godt, men bestille e-Golf istedet pga. Liten garasje. Tror vi blir storfornøyd med den og da 😃
MTF Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 (endret) Ha ha - som jeg skulle sagt det selv HI en litt staselig sedan, verken mer eller mindre. Oppskrytt spør du meg. Hadde ikke vill hatt en sånn om jeg hadde fått den, og det har ikke noe med utseende å gjøre, for den er jo ikke den styggeste bilen, men en elbil med bakhjulstrekk (mener å ha hørt at den har det? og jada vet den kommer med firehjulstrekk den nye modellen nå, men de Teslaene som ruller på veien nå har jo ikke det)? Nei takk...Dessuten er den blitt såpass "allemannseie" at den som en gang kanskje var litt kult med den, har definitivt forsvunnet. Nei, takke meg til en skikkelig vinterbil med firehjulstrekk og høy bakkeklaring med bensin eller dielselmotor (eller hybrid for den saks skyld). Sånn som jeg ser det er Tesla blitt et fullstendig oppskrytt statussymbol for de som skal leke miljøvennlig uten å bry seg om så mye mer enn sin egen lommebok og det å få kjøre i kollektivfelt og passere bomringer gratis... Endret 27. oktober 2014 av MTF
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Det er jo en fordel det er el bil og større plass enn leaf. Pen er den og. Anonymous poster hash: 54197...2eb
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 De jeg kjenner som kjører Tesla har alle veggord hjemme. HOME LOVE osv. Anonymous poster hash: a03d2...875 Det har alle som er med i Luksusfellen, også! Bortsett fra han som bodde i campingvogn. Bare en observasjon! Er for øvrig enig med HI. Anonymous poster hash: b9076...980
Iselilja Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 Det er så rart å lese om Tesla slik. Jeg har Tesla, og mine grunner for å kjøpe den og min oppfatning av bilen går på tvers av så mye jeg leser. Vi kjøpte den først og fremst fordi den er utrolig praktisk og nesten gratis i bruk. Jeg pendler ca to timer hver dag. Vi trengte en syvseter, og ingen andre syvsetere passet oss helt. Den er helt fantastisk å kjøre. Stillegående, sømløs, gode seter. Navigasjonssystemet er en reddende engel for en som skal kjøre barn til fotballkamper i alle slags avkroker. Kan fint ha takboks, men bilen har utrolig god bagasjeplass. Vi reiste hele familien på seks ti dager i Danmark med kun bilens egen lagringsplass. Barnevogn og det hele:) Reiste gratis også, ved å bruke superladerene. Med en rekkevidde på 400 km har vi aldri rekkeviddeangst. For meg er det en herlig bil å kjøre, og den klart mest praktiske bilen vi har hatt. Har en jeep også til grovbruk, men den står stort sett i gårdsplassen og støvet ned
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Ja den har bakhjulstrekk, men jevn vekt over hele da alle batteriene ligger rundt hele bunn av bilen og er derfor utrolig mye bedre på vinterføre enn en ordinær bakhjulstrekker. Tesla har gjortdet knallbra i massevis av tester på vinterføre, de dårlige resultatene som media hauser opp går på at bilen er vanvittig sterk og hvis du kjører den som en villmann på vinterføre DA er den skummel, men ikke med normal kjøring. Kan også heve den ved å trykke på en knapp slik at den får høyere bakkeklaring enn vanlige stasjonsvogner f.eks, og kan legge inn på husken dens så den automatisk hever seg når GPS'en kjenner seg igjen et sted. Skulle veldig gjerne hatt en tesla hvis lommeboka tillot det... Anonymous poster hash: c653d...292
Iselilja Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 De jeg kjenner som kjører Tesla har alle veggord hjemme. HOME LOVE osv. Anonymous poster hash: a03d2...875 Det har alle som er med i Luksusfellen, også! Bortsett fra han som bodde i campingvogn. Bare en observasjon! Er for øvrig enig med HI. Anonymous poster hash: b9076...980 Og jeg lover; huset vårt er kjemisk fritt for veggord og barnevognskilt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå