Gå til innhold

grensa for overformynderi??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er den økonomiske grensa på penger på barnets konto før overformynderiet tar kontroll over pengene????

Anonymous poster hash: 57b72...738

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos oss er det uendelig.

Da vi åpnet barnas kontoer for litt siden fylte vi inn et skjema om at overformynderiet ikke skulle styre disse, at vi som foreldre skulle gjøre det selv.

Viste ikke at ordningen fantes engang jeg, før bankdama nevnte det.

Anonymous poster hash: 6ea97...fd6

Skrevet

70 eller 75 000.- mener å huske at det er 75 000.-

Skrevet

Jeg googlet det for noen dager siden og kom frem til at det var økt fra én G til to G. Altså omtrent 160 000kr.

Skrevet

Grensa er 174 000,-.

Anonymous poster hash: 849f5...d5d

Skrevet

Hos oss er det uendelig.

Da vi åpnet barnas kontoer for litt siden fylte vi inn et skjema om at overformynderiet ikke skulle styre disse, at vi som foreldre skulle gjøre det selv.

Viste ikke at ordningen fantes engang jeg, før bankdama nevnte det.Anonymous poster hash: 6ea97...fd6

Da bør du sjekke lovverket. Eneste måten å unngå dette er å ha kontoene i deres navn og ikke barnas.

Anonymous poster hash: 6e0fd...b3f

Skrevet

Hos oss er det uendelig.

Viste ikke at ordningen fantes engang jeg, før bankdama nevnte det.Anonymous poster hash: 6ea97...fd6

Da bør du sjekke lovverket. Eneste måten å unngå dette er å ha kontoene i deres navn og ikke barnas.

Anonymous poster hash: 6e0fd...b3f

Jepp. Hadde man kunnet velge om overformynderiet skulle bry seg eller ikke hadde liskom litt av poenget falt bort. Er jo nettopp for at foreldre ikke skal kunne sløse vekk barnas penger. Blir litt bukken og havresekken...

Anonymous poster hash: 55a27...c32

Skrevet

Det er banken som varsler overformynderiet og det gjør de ikke om foreldrene sparer pengene over tid.

Så om du overfører noen tusenlapper fra din konto til barnets hver måned varsler ikke banken selv om du kommer opp i beløpet siden det jo på en måte er foreldrenes penger som står der.

Kommer det inn et stort beløp, f.eks en arv fra besteforeldre, gevinst, erstatning e.l varsles overformynderiet med en gang.

Jeg personlig skjønner ikke hvorfor folk frykter overformynderiet, har selv et barn med en konto de styrer, det er da ikke noe problem. Jeg synes det er et mye større problem at barnet ikke får støtte fra lånekassen pga de pengene.

Anonymous poster hash: dd27e...7cf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...