Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Trodde ikke de ga så mye tillegg så fort? Det blir gitt av flaske... Anonymous poster hash: 9fc4a...06b
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Etter 4 dager på barsel ga jordmor henne mme fra kopp. Gikk etterhvert over til flaske. Anonymous poster hash: d8cee...8ea
me_87 Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg fikk MME å gi han på barselavdelingen pga jeg hadde så lite melk,men det ble gitt med kopp.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Nei, ikke om det er en spesiell grunn til det. Noen mødre vil helst gi mme, og da får de selvsagt det.. Men om de vil amme, og barnet er friskt, så gies ikke mme. Min første hadde veldig lav fødselsvekt, og måtte ha mme med engang han ble født. De hadde ikke tid til å vente på at min melk kom, for de (lege\jm) ville ikke at han skulle gå ned i vekt (som er normalt for nyfødte når de venter på melk, og helt ufarlig, men han var så liten) men han fikk det på kopp og sprøyte, slik at han skulle venne seg til pupp og mm etter hvert. Anonymous poster hash: 83167...7d9
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Min hadde lav fødselsvekt og fikk mme i kopp på barsel. Ammet kunn etter det Anonymous poster hash: 9ab1c...3bd
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg hadde ikke nok melk, fikk det aldri heller. Lå en uke på barsel og de nektet å gi han mme. Første jeg gjorde når jeg dro var å kjøpe mme å endelig ble babyen min mett, dermed sluttet han å gråte og sov endelig om natten. Barsel var ett helvete med en unge som hylgråt av sult mens de nektet å gi mme. Anonymous poster hash: 26c0a...6f8
Ladybird2014 Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg ville amme, og ammet konstant første dagene, men de på barsel gav mme likevel.
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg fikk det. Tok noen dager før melken kom og barna var alle så urolige at de ble gitt mme. Ammingen gikk kjempe fint allikevel når den kom igang Anonymous poster hash: 908c0...0dc
Ladybird2014 Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg fikk igang ammingen, og fullammet til 5,5 mnd. Deretter delammet jeg.
Appelsinpiken Skrevet 27. oktober 2014 #11 Skrevet 27. oktober 2014 Nr 1 fikk mme pga av melka kom sent, men måtte spørre etter det selv. Mr 2 hadde gulsott, så fikk mme annenhver time i tillegg til amming.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #12 Skrevet 27. oktober 2014 To dager med mme på barsel pga at melken kom sent. Fullammet fra dag 5 til rundt 6 mnd med begge så det gikk greit likevel. Anonymous poster hash: 721a9...545
Kanutten83 Skrevet 27. oktober 2014 #13 Skrevet 27. oktober 2014 Nr 1 fikk bankmelk (donert mm) og mme til min melk kom pga ustabilt blodsukker, fikk valget mellom bankmelk og mme det døgnet vi lå på Riksen, på Bærum hadde de bare mme. Nr 2 fikk mme med en gang pga prematur (uke 36+0 og 3 kg) og kunne ikke vente de 2 dagene det tok for melka mi å komme pga ustabilt blodsukker. Kunne velge mellom å gi med flaske eller kopp, vi valgte flaske da det var det vi evt kom til å bruke hjemme. Men måtte amme før de fikk flaske. På Riksen ga de bankmelken med sprøyte. Nr 3 som var frisk og fullbåren fikk ingenting annet enn melka mi, men hun tålte å vente de 2 dagene før produksjonen kom skikkelig i gang
Miamimom Skrevet 27. oktober 2014 #14 Skrevet 27. oktober 2014 Ks og sen melk, men totalnekt på mme. Det var ikke før barnet mistet 500g at legen beordret jordmødrene til å gi barnet mat. Det var mitt første barn, og jeg trodde de skulle skrike døgnet rundt.. Jeg hører til en føde der det ikke er lov med hverken mme eller smokk. Det skal sies at jeg både fullammet og ammet begge mine lenge, så jeg har ingen problemer med amming. Men reagerer på at de noen steder er så ekstremt restriktive.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #15 Skrevet 27. oktober 2014 Her er det mor som bestemmer. Skulle bare mangle spør du meg. Ber man om mme, så får man det, selv om de kanskje prøver å fraråde det først hvis de ikke er enige. Anonymous poster hash: 5eaa9...507
skjotta Skrevet 27. oktober 2014 #16 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg hadde ei herlig jordmor som etter et døgn med sulten baby konstant på pupper uten at han ble mett sa: "ska mi ikke bare ordne ei flaske?" Falt omtrent sammen i takknemmelighetsgauling etter å ha hørt mange skrekkhistorier.
Luksusdyret Skrevet 27. oktober 2014 #17 Skrevet 27. oktober 2014 Det jeg lurer på, hva betyr "ikke lov"? Røsker de flaske/smokk ut av hånden på far som kommer med det til føden eller nekter ham adgang så lenge han har dette med seg? Det er foreldrene som bestemmer, enkelte ønsker ikke å amme av diverse grunner, og skal heller ikke tvinges. Er drittlei ammehysteri i Norge (har selv ammet mine 3 barn og selvfølgelig planlegger å amme nr 4, men med nr 3 kom ikke melka før på dag 5, så her var det nødvendig med mme i begynnelsen. Ammet likevel til ungen var 8 måneder og jeg måtte på jobb igjen). Hadde jeg vært i den situasjonen at jeg fikk beskjed om å sulte barnet mitt, så skulle dem fått hørt noen sannhetsord før jeg hadde bedt faren om å dra og kjøpe mme og ta med på føden.
Nettisen:) Skrevet 27. oktober 2014 #18 Skrevet 27. oktober 2014 Det jeg lurer på, hva betyr "ikke lov"? Røsker de flaske/smokk ut av hånden på far som kommer med det til føden eller nekter ham adgang så lenge han har dette med seg? Det er foreldrene som bestemmer, enkelte ønsker ikke å amme av diverse grunner, og skal heller ikke tvinges. Er drittlei ammehysteri i Norge (har selv ammet mine 3 barn og selvfølgelig planlegger å amme nr 4, men med nr 3 kom ikke melka før på dag 5, så her var det nødvendig med mme i begynnelsen. Ammet likevel til ungen var 8 måneder og jeg måtte på jobb igjen). Hadde jeg vært i den situasjonen at jeg fikk beskjed om å sulte barnet mitt, så skulle dem fått hørt noen sannhetsord før jeg hadde bedt faren om å dra og kjøpe mme og ta med på føden. Jeg har ikke svart over, men jeg fikk ikke "lov" å gi mme, her skulle det ammes for enhver pris. Hadde ikke melk, baby gikk ned 11 % av fødselsvekten og vi gråt begge to, men jordmor nektet å la meg gi mme. Var førstegangs og usikker og følte meg som en barnemishandler. Fikk mannen til å lure med en pakke mme og flaske. Det løste seg med ammingen med en gang jeg kom hjem.
Gjest Skrevet 27. oktober 2014 #19 Skrevet 27. oktober 2014 Nummer 1 og 4 fikk både bankmelk og mme på barsel. Var aldri noe snakk om å ikke få noe. Fikk kopp, helt til jeg hadde melk i brystene. Men med nummer 3 måtte jeg gnåle og kauke siden jeg ikke hadde melk og ungen blei slappere og slappere, og siste seg at bls var meget lavt. Oii så våknet de a gitt. Må være oppegående selv noen ganger der på barsel.
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #20 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg hadde ikke melk i det hele tatt de første dagene på barsel. Jeg pumpet og pumpet så de så jo at det ikke var noe der. Dessuten ville ikke babyen ta puppen Anonymous poster hash: 319c2...780
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #21 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg hadde ikke melk i det hele tatt de første dagene på barsel. Jeg pumpet og pumpet så de så jo at det ikke var noe der. Dessuten ville ikke babyen ta puppen Anonymous poster hash: 319c2...780
Leirha Skrevet 27. oktober 2014 #22 Skrevet 27. oktober 2014 Det gis mme på barsel hvis mor har lite melk, men ikke første dagen.Og fortrinnsvis av kopp.Sjeldent det blir gitt flaske, det jeg har opplevd ihvertfall.
MrsRose Skrevet 27. oktober 2014 #23 Skrevet 27. oktober 2014 Det jeg lurer på, hva betyr "ikke lov"? Røsker de flaske/smokk ut av hånden på far som kommer med det til føden eller nekter ham adgang så lenge han har dette med seg? Det er foreldrene som bestemmer, enkelte ønsker ikke å amme av diverse grunner, og skal heller ikke tvinges. Er drittlei ammehysteri i Norge (har selv ammet mine 3 barn og selvfølgelig planlegger å amme nr 4, men med nr 3 kom ikke melka før på dag 5, så her var det nødvendig med mme i begynnelsen. Ammet likevel til ungen var 8 måneder og jeg måtte på jobb igjen). Hadde jeg vært i den situasjonen at jeg fikk beskjed om å sulte barnet mitt, så skulle dem fått hørt noen sannhetsord før jeg hadde bedt faren om å dra og kjøpe mme og ta med på føden. Jeg har ikke svart over, men jeg fikk ikke "lov" å gi mme, her skulle det ammes for enhver pris. Hadde ikke melk, baby gikk ned 11 % av fødselsvekten og vi gråt begge to, men jordmor nektet å la meg gi mme. Var førstegangs og usikker og følte meg som en barnemishandler. Fikk mannen til å lure med en pakke mme og flaske. Det løste seg med ammingen med en gang jeg kom hjem. Vet du, opplevde akkurat det samme. Helt grusom opplevelse. Her skulle ungen sultes. Fikk ikke melk før dag 5. Var usikker førstegangsmor, og var jo på en måte prisgitt de barnepleierene. Neste gang er det ikke snakk om at noen skal fortelle meg at barnet skal sultes. Her skal det gis mme i påvente av morsmelk!
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #24 Skrevet 27. oktober 2014 Fikk valget mellom donert morsmelk eller mme, men fra kopp. Min baby havnet på intensiven grunnet infeksjon, så hun MÅTTE få i seg væske med en gang, og kunne ikke vente på at melkeproduksjonen min skulle komme i gang. Ammet intenst hver eneste time, og før hun fikk donert mm. Tok 3 dager før melken kom. Kan også nevne at på nyfødtintensiven fikk baby i en smokk i sengen sin, som vi kunne bruke ved behov. Den forble ubrukt, da vi ikke ønsket at baby skulle bruke smokk. Men kan se at det kunne hjulpet sykepleierne og legene der om baby hadde blitt veldig urolig, f.eks på natten, da jeg sov.Jeg delte derimot rom med ei på barsel som ga flaske med mme til sin baby, uten at jeg hørte noen si noe på det. Hun ville bare ikke amme. Hun var ung, 18 år, og ville ikke ødelegge brystene... Brystene hennes var fulle av melk, hun lakk konstant, og sengen var dyvåt hver morgen. Og jeg lå ved siden av og gråt fordi jeg ikke fikk melk... Men, skal sies at denne jenta var noe (=veldig) spesiell. Hver gang babyen hennes gråt, hysjet hun på henne, krasst og til tider sint. Anonymous poster hash: 2ac21...ca9
Anonym bruker Skrevet 27. oktober 2014 #25 Skrevet 27. oktober 2014 Jeg slet med ammingen, så babyen fikk mme av kopp på sykehuset. Når vi kom hjem ble det 50% flaske og pupp. Anonymous poster hash: 2d655...345
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå