Gå til innhold

Regntøy til skolebarn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Etter at vi flyttet til Bergen i fjor ser vi at niåringen har behov for et godt regntøy. Hva slags regntøy bruker deres skolebarn? Og hvilke type støvler/sko bruker bergensbarn vinterstid? I fjor så vi nesten ikke snø, kun slaps og regn 😜

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har didrikson regntøy. Fungerer veldig godt. Dock boots på beina når det regner nå.

Skrevet

Takk for svar :) Han har også Dock boots nå, men har ikke funnet nye i hans størrelse. Hvor får jeg tak i Didrikson sitt regntøy, og er det "vanlig" eller "gummi"?

Skrevet

Bor også på vestlandet og verdens beste regntøy er uten tvil Troll sitt. Kjempebra kvalitet og kan arves :D

Av sko så kjøper jeg alltid Viking Thermo, mye bedre enn Dock boots og Sherock . Disse skoene er mye lettere og har ullmix for.

Kjøper også viking sine vintersko. Er stor fan av viking sine sko pga av de har en super kvalitet og pga av at barna mine har brede føtter :)

Skrevet

Kanskje vi skal prøve viking thermo, har også kjøpt viking sine vintersko tidligere vintere :) Hvor kjøper jeg troll sitt regntøy, og er det gummi eller vanlig?

Skrevet

når ungene er så store er det mer vanlig med goretex. har bergans og helly hansen til mine. har kjøpt støvler på felleskjøpet av merket muddies.

det er mer tilfeldig.

svøvler er støvler, vi har mange par. poenget er at det er tett. gjerne på salg. om

Anonymous poster hash: 88fcc...39b

Skrevet

Kanskje vi skal prøve viking thermo, har også kjøpt viking sine vintersko tidligere vintere :) Hvor kjøper jeg troll sitt regntøy, og er det gummi eller vanlig?

Troll kjøper jeg på nettet, pga av her jeg bor er det ingen som selger troll, men vil tro at det er flere forhandlere av troll i Bergen. Men bla Ludostore.no selger troll :) Det anbefalles for jeg har prøvd det meste av regntøy og det eneste som holder flere sesonger er troll :)

Skrevet

Sverger til Didrikson her i Rogaland. Funker bra, selv om det bøtter ned. Mener jeg fant det på nettet sist. 

www.didriksonsshop.no/

:regn:

Skrevet (endret)

Nå bor vi ikke i Bergen, men det regner kraftig her også innimellom. Til skolebarna har jeg ikke vanlig regntøy, men tekniske allværsjakker/bukser fra bergans, polarnopyret, molo o.l. De er mer behagelige, slitesterke og har minst like høy vannsøyle.

Endret av Elsker livet
Skrevet

Ungene har helly hansen sitt tynne gummi regntøy. Måtte kjøpe nytt til eldste igjen nå, hun ville ha det samme for det var så godt. Selv om det er gummi, er det godt å ha på seg. Blir ikke svett og fuktig inni, holder vann borte og har tålt to barn som er aktive.

Jeg slenger det i vaskemaskinen når det trengs en vask også, litt usikker på om det egentlig bør i vaskemaskinen men går greit her. Har ikke på høy varme.

Her har ungene ønsket seg forede gummistøvler istede for sherrox, og det fungerte fint i vinter. Brukte disse mer enn vinterstøvlene de hadde. Husker ikke merker på de, men ikke dyre sko. Jeg kjøpte de for å ha som reservesko på skolen, men det var de som ble brukt vinterrstid.

Her er det ofte rundt null, slapseføre eller sprengkulde. Så må ha sko for slapseføre og for sprengkulde, går ikke med bare for en variant.

Anonymous poster hash: c4c60...3d3

Skrevet

Jeg kjøper ikke regntøy til barna. De går ikke med det. Kjøper heller skalljakker og forte skalljakker til vinteren.

Har kjørt mest bergans. Eldste har noe skogstad også. De blir så kresne med alderen og vet hva dr vil ha :P

Har skallbukser/regnbukser fra bergans, helly hansen og skogstad.

De har dock boot og vanlige støvler oftest kjøpt på Obs. Så velger de selv hva de vil gå med.

Skrevet

Hvor kjøper jeg Goretex bukse og regntøy som fungerer like bra som regntøy?

Skrevet

Her har skolebarna allværsbukser og allværsjakker, regntøy bruker de ikke. Har allværsbukser fra HH og Stormberg, jakker fra Stormberg og yngste fra Reflex.

Eldste har støvler fra en jaktbutikk, de heter et eller annet med jogg og skulle være veldig gode å gå i. Kjøpte de på et opphørssalg og fikk 70%, de hadde kostet 800 kroner. De andre har Viking støvler, ene er kjøpt i skobutikk og det andre på Obs! tror jeg. Så har de gore-tex vintersko fra Viking. 

Anonymous poster hash: 23a87...051
Skrevet

Vi har allværsjakke og bukse fra P.O.P., men til fisketur i skikkelig bergensk vær og de verste stormene bruker vi regnbukse, jakke og sydvest fra P.O.P. Har brukt det i mange år og er veldig fornøyd.

Viking gummistøvler (thermo til vinter, vanlog til ellers) må også til.

Anonymous poster hash: fa6f4...ec7

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Han har en skalljakke fra p.o.p, så kan jo supplere med en bukse derifra, også får vi se hva de har rundt omkring så han får ett sett til. Han har Dock boots, men får ta han med å se etter viking thermo -og vinterstøvler slik at han har det han trenger for vinteren :)

• 8 måneder senere...
Skrevet

Hei, Ville bare tipse deg om regntøyet til Navigare! Vi har også litt teknisk klær til de store barna, men når det gjelder regntøy, er det kun "gummi klærne" jeg synes holder de 100% tørre. Så når de har uteskole og turer på skolen i øs pøs regnvær så bruker de PU regntøyet til Navigare og de blir aldri våte! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...