Gå til innhold

Noen som har Nissan leaf? Fornøyd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

..vurderer å kjøpe men er litt usikker... Fordeler og ulemper?

Anonymous poster hash: 373e2...58c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordeler: god å kjøre. Rask på aksellering..

Ulempe: Dårlig sikt innenfra. Kort batteritid sammenlignet med Tesla.

Anonymous poster hash: ca1ab...535

Skrevet

Superfornøyd! MYE bil for pengene og et trygt elbilvalg.

Anonymous poster hash: 19d8e...db5

Skrevet

Personlig synes jeg Nissan leaf er stygg som juling, men hver sin smak. Ville heller gått for en golf eller tesla.

Anonymous poster hash: 9d933...d9f

Skrevet

Elsker den.

Knallgod å kjøre og ser ikke så verst ut.

Selvfølgelig hadde jeg heller ville hatt en Tesla, men det skiller litt mer enn en tier i pris.

Så det er ikke BARE å gå for en Tesla istedenfor.

Batteriet varer litt kortere når gradestokken bikker -10 ca, men har sjelden hatt problemer med rekkevidden.

Skrevet

Personlig synes jeg Nissan leaf er stygg som juling, men hver sin smak. Ville heller gått for en golf eller tesla.

Nissan Leaf med utstyr 250.000. Tesla nærmere 1 mill. Ikke alle har råd til det. Selv syntes jeg Nissan Leaf er søt og nett.

Skrevet

Vi har, og vi er kjempefornøyd :) ingenting negativt enda, og vi har hatt den siden februar. Kjøpte ny. Har 5 års garanti på bil ig batteri. Varmepumpe, slik at den ikke bruker mye strøm på oppvarming.

Rekkevidden er vi fornøyd med. Kjører aldri lenger enn 11 mil i strekk, og da er det igjen ca 20 %. ( ca 3 mil igjen).

Så anbefales! :)

Anonymous poster hash: 64582...213

Skrevet

Har lyst på denne selv jeg. Skulle gjerne hatt en tesla ja, men som enslig mor så er den i en prisklasse som blir latterlig høy.

Anonymous poster hash: 2e9e6...682
Skrevet

Vi har og er veldig fornøyd! Noen av grunnene : svært billig i drift, god å kjøre og kan kjøres i kollektivfeltet ;)

Anonymous poster hash: 923fb...453

Skrevet

Skjønner ikke hvorfor Tesla kommer opp som et alternativ. Man får 2-3 Leaf for prisen av en Tesla.

Anonymous poster hash: e62e2...736

Skrevet

Nissan Leaf med utstyr 250.000. Tesla nærmere 1 mill. Ikke alle har råd til det. Selv syntes jeg Nissan Leaf er søt og nett.

Foreslo tesla og golf som et alternativ til leafen da det kun er disse el-bilene jeg liker utseendet på. E-golf er noe dyrere enn Nissan, men jeg ville klart gått for en e-golf hvis jeg hadde valget mellom den og en leaf. Ville også valgt golf over tesla da jeg synes teslaen er for stor.

Har selv bestilt en e-golf. Var aldri aktuelt å prøvekjøre en leaf pga utseendet.

Skrevet

Kan anbefale å lese på elbilforum.no. Der finner du mye info om de ulike merkene. Har selv gått for en e-golf, men har ikke fått den ennå.

Skrevet

Ville aldri valgt Golf med null erfaring som elbil. Det er allerede store tvil om batterikapasiteten under norske vinterforhold. Ville også sjekket opp garantien rundt batteriene før jeg kjøpte, det kan bli en ganske så dyr affære... Her er Nissan helt trygg med at man kan kun bytte ut celler.

Skrevet

Jeg er sjeleglad for at det fremdeles finnes skikkelige biler, jeg. 😉

Anonymous poster hash: 3a3d5...72b

Skrevet

Jeg er sjeleglad for at det fremdeles finnes skikkelige biler, jeg. 😉

Anonymous poster hash: 3a3d5...72b

Skrevet

Jeg har e-up! og er veldig fornøyd med elbil. Den kommer raskt opp i fart, god å kjøre og alle tekniske ting jeg kunne tenke meg og litt til. Stillegående er den også. Jeg har den som konebil, man kommer ikke så langt med en elbil ved mindre man har tesla. Det store plusset for min del er ingen bompenger og kan kjøre i kollektivfeltet når det er kø, sparer mye tid påbudet i Oslo :)

Anonymous poster hash: e33e6...ea9

Skrevet (endret)

Ville aldri valgt Golf med null erfaring som elbil. Det er allerede store tvil om batterikapasiteten under norske vinterforhold. Ville også sjekket opp garantien rundt batteriene før jeg kjøpte, det kan bli en ganske så dyr affære... Her er Nissan helt trygg med at man kan kun bytte ut celler.

Er temmeleg sikker på at det er same batteritype i alle elbilane, og ein kan byte ut enkeltceller. Batterigarantien til e-golf er forresten 8 år/160 000 km.

Elbilar er supre å køyre, men eignar seg foreløpig ikkje til familieferie om ein ikkje investerar i Tesla. Batteriteknologien er i rivande utvikling, og fleire produsentar (bla VW og Audi)lovar bilar med 400 - 500 km rekkevidde innan få år.

Endret av soleia
Skrevet

Er temmeleg sikker på at det er same batteritype i alle elbilane, og ein kan byte ut enkeltceller. Batterigarantien til e-golf er forresten 8 år/160 000 km.

Elbilar er supre å køyre, men eignar seg foreløpig ikkje til familieferie om ein ikkje investerar i Tesla. Batteriteknologien er i rivande utvikling, og fleire produsentar (bla VW og Audi)lovar bilar med 400 - 500 km rekkevidde innan få år.

Nå har jo e-up gått en vinter i Norge uten problemer, så da vil e-golf klare seg også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...