Gå til innhold

Ekstrslag som ikke gir seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har siden fredag vært plaget ekstraslag, i starten var de litt av og på. Men nå er de mer eller mindre konstant med noen få pauser.

Dette er veldig ubehagelig og plagsomt. Det blir verre ved aktivitet, de roer seg etter mye hvile. Men de er der da også.

Er ikke så mye som skal til for at de forverrer seg, er en tur opp og ned trappen.

Jeg er skikkelig sliten.

Men er dette noe å ta kontakt med legevakten for? Jeg har tenkt hele helgen at jeg skal vente til mandag for da slipper jeg den lange ventingen nedpå der når formen ikke er så bra.

Jeg har i tillegg en halsinfeksjon. Hovne mandler og sår hals. Litt feber av og til.

Etter det jeg har lest er ikke ekstraslag farlig, det er noe alle har. Men det er ekkelt når de er der hele tiden og hjerterytmen er uregelmessig.

Anonymous poster hash: 487c6...90e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har også hatt ekstraslag, konstant siden mars. Prøvde betablokker i en periode, men ble deprimert og trøtt av den, så sluttet. Med medisinen hadde jeg ingen ekstraslag men forrige fredag kom dem tilbake igjen... Jeg blir også kjempesliten, men har hatt utredning på sykehus med 24-timers EKG og sykkeltest. Jeg skal til fastlegen igjen på mandag, og skal prøve å bli henvist til 3 døgns EKG, da det var neste steg ved forverring.

Det er som sagt ikke farlig, som regel. Men du burde bli utredet skikkelig uansett. Dra til fastlegen din og få henvisning videre. Veldig slitsomt er det ihverfall, jeg holder på å bli gal :(

Anonymous poster hash: e81f6...ae3
Skrevet

Jeg bruker allerede betablokker og blodfortynnende siden jeg har en hjertefeil.

Tusen takk for svar. Ja det er veldig plagsomt.

Skrevet

Men når du sier konstant, da er de der hele tiden? For hos meg slår ikke hjertet normalt, det er ekstraslag som har tatt over den vanlige hjerterytmen.

Skrevet

Siden du allerede bruker betablokker og blodfortynnende, og har en hjertefeil, ville jeg tatt kontakt med legevakten. Kan være det er noe mer enn ekstraslag, kan være det er en rytmeforstyrrelse, og det skal tas på alvor. Ville ringt LV og hørt.

Anonymous poster hash: 087db...a77
Skrevet

Men når du sier konstant, da er de der hele tiden? For hos meg slår ikke hjertet normalt, det er ekstraslag som har tatt over den vanlige hjerterytmen.

Det føles ganske konstant, men har ikke hele tiden nei. Hadde vel ca 1000 på et døgn når jeg gikk med 24-timers EKG.

Anonymous poster hash: e81f6...ae3

Skrevet

Viss du allerede har en hjertefeil ville jeg uten tvil kontaktet lege for å være på den sikre siden. Husk å si fra om hjertefeilen når du ringer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...