Gå til innhold

Er jeg sær? Svigerforeldreproblematikk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi kuttet ut kontakten med svigerforeldrene mine for 2 år siden. Mannen tok opp igjen kontakten etter et halvt år pga barna, men det blir aldri det samme sa han.

Grunnen til at kontakten ble brutt var deres arrogante holdning til det meste, de var direkte frekke ved flere anledninger og da jeg sa fra hva jeg mente fikk jeg slengt i fjeset at jeg ikke var familie så de tok ingen notis av meg. Da takket vi for oss.

Nå etter 2 år sier mannen at jeg er sær som er så sta ifht og ikke gjennoppta kontakten.

Er jeg det?

Etter år med total mangel på respekt?

Anonymous poster hash: 3b8ba...2a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo selvsagt ikke nekte mannen din å ha kontakt med foreldrene sine.

Når det er sagt, er det selvsagt helt opp til deg om DU ønsker kontakt med dem eller ikke.

Men: kan det være noen mulighet til forsoning? Kan de ha kommet litt mer til fornuft?

Anonymous poster hash: 54bc0...522
Skrevet

Tja om de ber om unnskyldning og du ikke tar imot så er du kanskje litt sær. Om mannen og de forventer at dere går tilbake til vanlig og later som ingenting, forstår jeg deg godt. Jeg opplevde noe lignende, men mye verre med svigermor. Brøt med henne for nesten et år siden og samboer og barna har litt kontakt med henne. Der kommer jeg neppe til å gå tilbake da hun virker til å ha store psykiske problemer og jeg blir syk av å være rundt henne. Det forstår samboer. Hadde han ønsket at jeg skulle tilgi så hadde jeg prøvd for hans skyld, men han synes det er bedre at kontakten har avtatt . Sier jo litt om hvor ille det var..

Skrevet

Det skal mye til for at voksne endrer seg, så har ikke tro på bedring. Men om de ber om unnskyldning så kan du jo akseptere det og se hvordan det går, er det like ille så er det bare å bryte kontakten igjen og da for alltid.

Anonymous poster hash: 104ab...aaa
Skrevet

Helt greit for meg at han har kontakt med sine foreldre.

De kommer aldri til å be om unnskyldning, de har snakket negativt om meg til de fleste, akkurat det bryr jeg meg ikke om, min familie og venner støtter meg og vet hva som er sant og ikke.

De har gjort og sagt som de selv ønsker så lenge jeg har kjent de. Svigermor ble sur på meg blant annet, da jeg nektet henne å la mitt nyfødte barn suge på skrukkeskinnet hennes på brøstet!

Alle valg min mann og jeg har tatt har vært negativt i deres øyne.

Jeg sa til min mann at valget jeg har tatt er for livet, uavhengig av hva som skjer.

Skrevet

Svigermor ble sur på meg blant annet, da jeg nektet henne å la mitt nyfødte barn suge på skrukkeskinnet hennes på brøstet

Mener du at svigermor ville "amme" babyen?

Anonymous poster hash: 534db...2a0

Skrevet

Svigermor ble sur på meg blant annet, da jeg nektet henne å la mitt nyfødte barn suge på skrukkeskinnet hennes på brøstetAnonymous poster hash: 3b8ba...2a3

Mener du at svigermor ville "amme" babyen?Anonymous poster hash: 534db...2a0

Ja! Hun synes at det var så koselig. Hun er syk i mine øyne for hun har gjort og sagt så mye rart og ondskapsfullt at jeg nekter å tro hun er helt frisk. Psykopat muligens.

Skrevet

HVIS du skal ha kontakt igjen, må det være på dine premisser. Dersom du vurderer det, må du tenke nøye gjennom hva det er du kan akseptere og ikke. Vær tydelig på det. Hvis de går med på betingelsene, kan du forsiktig ta kontakt igjen.

Anonymous poster hash: 08fe7...0df
Skrevet

Jeg tenker litt at man kan ikke behandle andre kjempedårlig og forvente at alt skal bli bra bare man sier unnskyld etterpå. Enkelte ting er rett og slett bare utilgivelig. Det høres jo ut som dere har det mye bedre uten de syke svigerforeldrene dine.

Anonymous poster hash: ca1cf...1ba

Skrevet

Tror vi har samme svigermor HI.. 😏 Høres ut som min hvertfall og her har jeg det myyye bedre uten henne. Ikke noe håp her, ga det 6 år og til slutt ga jeg opp. Dvs hun kalte meg masse stygt og sa hun aldri ville se meg mer etter at jeg på en forsiktig måte insinuerte at det ble litt for intenst med nivået av kontakt hun ønsket. + myyyye mer graverende ting. Nei hold deg unna hvis du kan. Sånne folk endrer seg ikke. Min svigermor gjorde livet mitt til et sånt helvete at om mannen stilte et ultimatum ville jeg heller mistet han enn å hatt kontakt med henne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...