Gå til innhold

Sykepenger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på når sykepengene skal vises i "mine utbetalinger" på nav. Foreløpig vises kun barnetrygden som skal utbetales denne mnd. Er første gang jeg er sykemeldt på mange år, sist var det svangerskaps-relatert og jeg fikk da direkte fra arbeidsgiver.

Takk.

Anonymous poster hash: fd54f...7ac
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har du samme arbeidsgiver? Offentlig? Hvis de først utbetales i noen tilfeller, tror jeg de pleier å gjøre det i alle tilfeller. På min arbeidsplass utbetaler de alltid til den ansatte, og arbeidsgiver får tilbake fra NAV, uavhengig av årsaken til sykemeldingen.

Endret av GeeGee
Skrevet

Jeg har jobber privat, og får kun fra arbeidsgiver i arbeidsgiverperioden.. 

Skrevet

Det er vell når det et lønnsutbetaling hos den arbeidsgiver siden det er arbeidet. Perioden du skal ha for, det går ikke gjennom nav.

Skrevet

Okei, det skjønte jeg ikke.. Arbeidsgiverperioden var over 5 oktober, skal ikke da nav utbetale fra den dato? Jeg vet helt sikkert at arbeidsgiver ikke utbetaler etter denne dato..

Skrevet

Hovedutbetalingen av sykepenger fra nav (om du er over arbeidsgiverperioden) er jo den samme som barnetrygden egentlig, men som regel kommer sykepengene rundt den 25. i måneden så de burde jo være på dine utbetalinger nå.

Er du sikker på at nav har fått alle opplysningene de trenger fra arbeidsgiver? Som regel når sykepengene er forsinket er det fordi nav mangler papirer...

Anonymous poster hash: 2ae19...21f
Skrevet

Sorry leste feil, sykepenger kommer vell i slutten av mnd, kan hende de kommer imorgen ettermiddag og da er det ikke registrert på mine utbetalinger.

Skrevet

Alle papirer SKAL være iorden, men jeg bekymrer meg litt for at arbeidsgiver kan ha sendt inn papirene for sent eller noe. Jeg uroer meg nok litt ekstra siden bufferen vår røk forrige mnd, og det er litt krise hvis jeg ikke får lønn denne mnd.

Takk for alle svar.

Skrevet

Anbefaler at du ringer nav i morgen er det noe de mangler så kan de fikse det.

Skrevet

Ring nav i morgen tidlig å spør, du bare oppgir personnr ditt også sjekker de på dataen om alt er i orden.

Anonymous poster hash: 2ae19...21f
Skrevet

Ok, da gjør jeg det. Takk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...