Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Vil du si det er farlig å sleppe barnevognen med barnet i, ned en bakke og små jogge etter noen meter for så ta tak i vognen igjen? Anonymous poster hash: 9fda9...1b0
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Ja! Kan fort skje en ulykke. Anonymous poster hash: 5989f...981
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 Høres i utgangspunktet skummelt ut, men før jeg gir et konkret svar, hvor bratt er bakken? Hvor lang er bakken? Hva er i bunnen av bakken? Hvorgammelt er barnet? Anonymous poster hash: 1306f...527
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Hva skjer hvis du snubler? stopper vognen trygt i en motbakke eller vil den velte - komme rett ut i trafikkert vei? Har du noen foran deg som kan stoppe vogna? Anonymous poster hash: c5902...25e
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Hva er vitsen med å prøve ut dette lurer nå jeg på??? Anonymous poster hash: 5cfe1...01f
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Så lenge du har veldig god kontroll ser jeg ikke problemet. Jeg har gjort dette selv da barna var rundt 1-2 år gamle og synes det var veldig morsomt at jeg "slapp" dem. Da var det alltid snakk om i slake nedoverbakker uten mulighet for at det skulle komme bil og at jeg aldri var lenger unna enn at jeg kunne ta tak i vognen igjen, altså lot aldri vognen trille unna rekkevidde for armen min selv om jeg latet som at jeg ikke kunne nå den. Anonymous poster hash: efce9...d88
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 det sier seg selv at det er farlig. gjør det heller i en oppoverbakke, not tyngre for deg det. Anonymous poster hash: 1bd42...bc2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 De fleste har vel gjort dette. Anonymous poster hash: 9ac72...7a2
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 De fleste har vel gjort dette. Anonymous poster hash: 9ac72...7a2 Det trodde jeg også, men i denne tråden ser det jo ut som om det er rene barnemishandlingen man snakker om. Jeg skrev svar lenger oppe om hvordan jeg gjorde det, og jeg ser stadig andre foreldre gjøre dette også. Enten i nedoverbakke, eller at man gir vognen litt ekstra fart bortover en flate og må løpe litt etter den. Er det virkelig så som gjør dette da? Barna mine elsket det da de var små, hikstet av latter og storkoste seg Anonymous poster hash: efce9...d88
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #10 Skrevet 26. oktober 2014 Hva er poenget?? Hva hvis du snubler? Vognen endrer kurs pga en stein eller annet Anonymous poster hash: 02de6...242
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #11 Skrevet 26. oktober 2014 Hva er poenget?? Hva hvis du snubler? Vognen endrer kurs pga en stein eller annet Anonymous poster hash: 02de6...242 Poenget er at barna synes det er morsomt, en slags lek. Dersom man har litt vett i hodet, gjør man det kun under trygge forhold, og da blir det ikke noe problem dersom man skulle snuble litt (man er vel også i overkant av klønete dersom man klarer å snuble i sine egne ben av å småjogge 2-3 meter). Steiner og lignende vil man jo se. Jeg blir stadig like forbløffet over hvor hysteriske enkelte her inne er. Alt skal krisemaksimeres! Hva om det begynner å brenne en natt og batteriet på alle brannalarmene dine røk simultant, og det i tillegg var strømbrudd. Er du sikker på at det er trygt for barna sine at du sover om natten, jeg mener, det kan jo skje det jeg nettopp nevnte! Og nå kommer du sikkert til å himle med øynene og skrive hvor teit jeg er, for at det jeg skrev er så utrolig usannsynlig! Vel, det er ikke så veldig mye mer sannsynlig at barnet vil bli rammet av en ulykke av at en slipper vognen i noen sekunder i kontrollerte omgivelser. De fleste er tross alt i stand til å tenke litt selv Anonymous poster hash: efce9...d88
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #12 Skrevet 26. oktober 2014 Men hvorfor spør du her når du er så sikker på at dette er trygt og moro?? Anonymous poster hash: 02de6...242
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #13 Skrevet 26. oktober 2014 Men hvorfor spør du her når du er så sikker på at dette er trygt og moro?? Anonymous poster hash: 02de6...242 Jeg som skriver at jeg anser det for trygt og moro, sett at man bruker litt vett, er ikke HI. HI spør vel om vi andre synes det er greit, og jeg svarer at jeg synes det er greit så lenge man bare bruker litt normalt vett. Skal jeg tippe vil jeg tro at det er mannen til HI som gjør dette, og at hun synes det er grusomt og vil ha støtte her i fra, men det er bare vill gjetning Anonymous poster hash: efce9...d88
Bustetroll Skrevet 26. oktober 2014 #14 Skrevet 26. oktober 2014 Å dytte vognen foran seg på vanlig vei ser jeg ikke noe galt i. Det syns jo barna er kjempegøy. Men i innlegget skriver du jo å slippe vognen i en nedoverbakke? Det hadde jeg aaaaaaaldri turt
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #15 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg hadde ikke turt det. Anonymous poster hash: 3f0e0...fca
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #16 Skrevet 26. oktober 2014 Nei, det er ikke greit,. Tipper det er mannen som gjør dette. Han kan vel heller gjøre det på slett vei, eller i oppoverbakke. Anonymous poster hash: 50393...8dd
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #17 Skrevet 26. oktober 2014 På flat vei kan jeg fint gjøre det, for barnet synes det er morsomt. Nedoverbakke? Hell no!! Anonymous poster hash: 15450...01e
Mor di! Skrevet 26. oktober 2014 #18 Skrevet 26. oktober 2014 er det virkelig noen som gjør dette? Jeg kan godt finne på å gjøre det i oppoverbakke eller flat mark, men aldri i nedoverbakke! Og jeg anser meg som en lite hysterisk mor altså!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå