Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #1 Skrevet 26. oktober 2014 Vi bor i blokk, over oss bor det et døvt par noe vi tenkte kunne være praktisk. Vi hører ingen an naboene bortsett fra de, de lager veldig nye lyd når de snakker sammen. Spesielt damen, det høres ut som hun roper når hun prater. Med prater mener jeg så klart tegnespråk men nange lager lyd. Er klar over at hun ikke hører dette selv men det er så ille at vi enten ikke får sove pga det eller våkner til det. I tillegg bråkes det mye generelt, dras på møbler, dunkes, bankes, tror de går inn i tresko eller noe. Det er helt utrolig hvor de bråker. I går sovnet jeg ikke før 3 på natten pga detes bråk og våknet igjen 5.30 av det samme. Datteren min også. Vi holder på å bli gal snart ! I tilegg ringte det på døra 6.15 i mårest, og jeg er ganske sikker på at det var de, for da var det stille en liten stund. Jeg åpnet ikke fordi jeg lå avkledd i sengen og fordi det var 6.15 på en søndag! Hva hadde dere gjort ? Anonymous poster hash: b1a91...5e4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #2 Skrevet 26. oktober 2014 Hvorfor ikke skrive et brev eller noe til de og forklare problemet? Anonymous poster hash: 463d8...e33
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #3 Skrevet 26. oktober 2014 De er sikkert ikke klar over det/tenker på det. Ta det opp med de på en hyggelig måte. Anonymous poster hash: b1469...03d
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #4 Skrevet 26. oktober 2014 Sover de aldri? Anonymous poster hash: 9b959...297
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #5 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg vet ikke jeg, kanskje de sover midt på dagen. Anonymous poster hash: b1a91...5e4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #6 Skrevet 26. oktober 2014 Det forundrer meg alltid at folk aldri tenker på at det å si i fra kan være en god ide. Snakker ikke folk med menneskene rundt seg lenger? Skriv et hyggelig brev med en høflig tone der dere forklarer at det blir litt mye lyder og spør pent om de kan dempe seg litt om natten. Anonymous poster hash: f1ebd...0ad
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #7 Skrevet 26. oktober 2014 Folk tror at døve folk er stille, men det er stikk motsatt! De bråker sinnsykt, pga de vet ikke om det Jeg hadde flyttet Anonymous poster hash: c3241...158
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #8 Skrevet 26. oktober 2014 Jeg er den som ofte tar ting opp med folk, men her blir jeg usikker mtp at de er døve og jeg ikke vil tråkke de på tærne. Hi Anonymous poster hash: b1a91...5e4
Anonym bruker Skrevet 26. oktober 2014 #9 Skrevet 26. oktober 2014 Det kan være at de tramper i gulvet for å påkalle den andres oppmerksomhet (det lager vibrasjoner). Har vært med på arrangementer med døve/tunghørte hvor det skjer. Samtidig kan det rett og slett være at de ikke tenker over at de lager lyd, de hører den jo ikke selv, og kan dermed ikke moderere seg etter det. Ville sagt fra Anonymous poster hash: e4906...07d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå