Gå til innhold

Psykisk mishandling i forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har kommet seg ut av det?

Har etter et langt ekteskap kommet meg ut, selvtillit på bånn. 

Har dere klart å bygge dere opp på nytt? Har du gode tips til meg på vegen?

Anonymous poster hash: abcda...8c6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk tid alene, ikke styrt inn i noe nytt. Du trenger tid til å bygge opp selvtilitten din, finne ut hvem du er og hva du står for.

Vær med mennesker som gir deg energi, familie eller gode venner.

Gjør ting som du liker og som du vil. 

Anonymous poster hash: 5a998...71f
Skrevet

Her har det gått 1,5 år siden.. Ikke blitt noe bedre. Men nå har jeg gått til legen, så får henvisning til psykolog. Er vel lang ventetid men

Anonymous poster hash: c2eff...d4b
Skrevet

Finn deg selv før du eventuelt velger å gå inn i et nytt forhold. Den dagen du trives i ditt eget selskap og har oversikt og overskudd, er du klar for noe nytt.

Bestem deg for å ikke la ham (exen) styre ditt liv og tankesett.

Du kan velge å stå i kø hos psyk, men du kan også finne en psyk eller en annen samtalepartner for å løse opp i flokene.

Lykke til!

Anonymous poster hash: 9bd26...299
Skrevet

HI. 

Tusen takk. Går til samtaler på krisesenteret. De sier jeg har blitt utsatt for et høyt nivå av psykisk mishandling. Sliter litt med "å tro" på det. Uaktuelt å gå tilbake, sånn sett er det deilig. Jeg er FERDIG. 

Allikevel, vanskelig å forstå at jeg har blitt utsatt for det. (Overdriver jeg?, blir så usikker). 

Skrevet

HI. 

Tusen takk. Går til samtaler på krisesenteret. De sier jeg har blitt utsatt for et høyt nivå av psykisk mishandling. Sliter litt med "å tro" på det. Uaktuelt å gå tilbake, sånn sett er det deilig. Jeg er FERDIG. 

Allikevel, vanskelig å forstå at jeg har blitt utsatt for det. (Overdriver jeg?, blir så usikker). 

Jeg har det sånn som deg. Jeg er fremdeles usikker på om jeg har overdrevet alt sammen, og om det er en liten sannhet i at jeg er hysterisk, alt for nærtagende og kanskje litt psykotisk uten kontakt med virkeligheten. 

Det er nå ett og et halvt år siden det ble slutt, men krigen er fremdeles gående. SMS og telefonoppringninger hver dag, tildekte beskjeder via barna osv. 

Det var ikke så enkelt å bli fri som jeg trodde. 

Det hjelper likevel å snakke med andre, og se reaksjonene deres på det jeg forteller. De reagerer med sjokk og vantro og bekrefter at jeg ikke er gal. Det gir meg tro på at jeg har gjort det riktige, og at jeg kan klare fortsettelsen.

Herfra kan det jo uansett bare gå oppover, og livet blir aldri perfekt likevel :)

Anonymous poster hash: 52ad4...450

Skrevet

Kan jeg spørre hvilken psykisk mishandling du har blitt utsatt for?

Jeg tror nemlig jeg har blitt utsatt for det samme via min ex.

Anonymous poster hash: 7f90c...386

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...