Gå til innhold

Jævla drittmann!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er så sliten, gråt i hele går kveld fordi babyen har så vondt i magen, og i tillegg gulper og har så utrolig vondt, og det eneste jeg kan gjøre er å trøste..

Drittmannen ba oss gå ut av stua, vi forstyrret fotballen hans nemlig.. 1 uke gammel baby. Takk skal du faen ha.

Endelig sovnet babyen, så nå kan jeg stå opp med treåringen så han får seg litt frokost..

I dag blir det månelyst her, han skal få velge mellom oss og fotball. Dette her er bare for drøyt..

Anonymous poster hash: 5dbfe...19b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja sånn kan du ikke finne deg i. Regner med dette ikke er første gangen. Har vært gjennom noe av det samme, her endte det med brudd men livet er nydelig tross eneansvar for ungene. Lykke til :-)

Anonymous poster hash: a1959...9e0

Skrevet

"Mann" sa du?? Ikke akkurat noen mann han der.

Skrevet

Tro meg, jeg er rasende. Fly forbanna osv.. Han ligger så jævlig tynt an.

Skrevet

Hvor gammel er denne "mannen"?

Skrevet

Vi er rett under 30.. Han bruker alle unnskyldninger for å slippe å miste søvn og tid med den drittsporten, "takler" ikke gråt så det er best jeg tar baby osv..

Er helt overrasket, dette er ikke mannen min slik jeg kjenner ham.

HI

Skrevet

Sett foten ned!! Ikke bli en dørmatte!

Anonymous poster hash: a3fb6...b07

Skrevet (endret)

Uff det går bare ikke an. 

Babyen er en uke gammel, kan det hende han har en form for sjokk? I forhold til hvor totalt snudd på hodet livet blir? Han kan ha masse tanker og glimt rundt hvordan han ser for seg at livet blir de neste årene, han kan til og med føle at livet er ødelagt. På mange måter som nybakte mødre kan føle. 

En del blir rett og slett redde for babyen i starten, redde for å skade den, redde for å gjøre noe feil, og får negative assosiasjoner og lukker seg inne i seg selv og interessene sine, et slags desperat forsøk på å tviholde på seg selv som man var før man fikk barn. Det er ingen unnskyldning, for å ha en baby er en jobb for begge foreldrene, men kanskje du skal prøve å spørre han også om hva hans tanker rundt babyen er og om det er noe han føler han kan trenge hjelp til å bearbeide rundt det å få barn? Husk at også menn gjerne kan snakke med lege og jordmor om det å ha barn. 

Du skriver at dette ikke er mannen du kjenner, da ville jeg i alle fall ha undersøkt om det kan være noe sånt som ligger til grunn for oppførselen hans. Er det det, en slags fødselsdepresjon for menn, så trenger han støtte og hjelp mer enn han trenger kjeft. 

Endret av ms.Pond
Skrevet

Han ble sur, stakkaren måtte stå opp.. Og fikk beskjed om å dra til helvete.

Spørs om ikke han skal få dra hjem til mora si på ubestemt tid, jeg er helt sjokkert. Bare grine litt av utmattelse, ser ut som jeg kan glemme søvn hvertfall.

Fy faen.

HI

Skrevet

Du har nok rett mrs. Pond, jeg er bare så sliten at jeg ikke ser det.. Vi skal til jordmor i morgen, skal ta det opp med henne mens han er der, kan hende hun har råd.. Eller hvertfall kan fortelle ham at å ignorere oss ikke fungerer.

HI

Skrevet

Hvorfor står ikke han opp med 3 åringen? Her var det en selvfølge at mannen stod opp med eldste rett etter fødselen. Min var skeptisk til å gjøre så mye med babyen, men var fantastisk med eldste. La han og stod opp hver morgen de første ukene. Tok også babyen på trilletur så jeg fikk sove.

Her må du sette foten ned med en gang!!

Anonymous poster hash: 06c76...f8e

Skrevet

Ikke den mannen du kjenner sier du.

Kan det være at han er overveldet av situasjonen?

At han reagerer sånn for å slippe å ta innover seg ansvaret?

Det er lettere for ham å legge alt over på deg, enn å selv ta tak siden det er skummelt og han ikke vet hvordan man gjør det?

Jeg sier ikke at dette er ok, men kan det være forklaringen?

Jeg er selv sammen med veeerdens roligste mann. Snill og god, aldri noe vondt i ham.

Men jaggu meg, den første natten vi var hjemme med babyen og den bare gråt og gråt og jeg ba ham i desperasjon om å "taaa med deg jenta neeed på stuuua", da spratt han opp av senga der vi alle tre lå, SLO i taket med hånden og bannet stygt- røsket til seg ungen og dundret ned trappen.

Og igjen i senga lå jeg- forskrekket, redd og ikke minst så utrooooolig skuffet over reaksjonen hans.

Glemmer aldri følelsen.

Men han var også stresset over situasjonen. Og reagerte på en feil måte.

Det gikk seg fint til, og han ble sitt gamle jeg igjen etter kort tid. ;)

Skrevet

Åh så godt å høre. Jeg er helt fortvilet..

Høres jo ut som normal reaksjon da:/ Jeg er bare så trøtt..

Skrevet

Dere som unnskylder oppførselen til drittmenn - slutt med det! MANGE menn foretrekker å ligge på sofaen og se på fotball/spille PS3 i stedet for å trå til i heimen. Særlig når det som må gjøres er bleieskift, nattevåk og husarbeid. Mange kvinner blir også overveldet av situasjonen, men ingen av dem ligger og ser på fotball i stedet for åt trøste den nyfødte babyen sin? Om en kvinne hadde fortalt at hun gjorde det samme som mannen til HI, vedder jeg på at 80% her hadde bedt henne om å skjerpe seg ellers blir barnet snart tatt av barnevernet for å bli plassert i et hjem der det faktisk får omsorg. Slutt å behandle mannfolk med silkehansker!

Anonymous poster hash: 77671...7d4
Skrevet

hvordan var han med eldste? er det nytt med denne babyen?

har han sluttet å stå opp med eldste eller er det nytt?

Anonymous poster hash: 6e32f...fdd

Skrevet

Den første tiden med ny baby kan være tøft for foreldre - spesieltmed nr 2 tror jeg, fordi man har ikke samme mulighet til p hente seg inn på dagtid. Vi slet veldig i forholdet når nr 2 kom.

Nå venter vi nr 2 og er forberedt på at vi må jobbe med forholdet etterpå, men at det også er noe vi kommer gjennom.

Det unnskylder ikke din manns oppførsel, men det forklarer nok noe. Samtidig kan det være ting du gjør som han ikke forstår. Nå vet ikke jeg hvor lenge han ser fotball, men snakk med ham, og så kan han prioritere noen kamper han vil se, der du tar hensyn - men da forventer du selvsagt at du også får noe tilbake. Jeg kan på en måte forstå mannen din om han ville bruke to timer på en kamp og du satte deg på trass ved siden av med babyen som ikke ville slutte å gråte....

Snakk med mannen din og så finner dere ut av det. Du er trøtt og Sliten, men det er nok han også , og da blir kunsten til dere begge mye kortere enn normalt...

Anonymous poster hash: 8556c...33e

Skrevet

Dere som unnskylder oppførselen til drittmenn - slutt med det! MANGE menn foretrekker å ligge på sofaen og se på fotball/spille PS3 i stedet for å trå til i heimen. Særlig når det som må gjøres er bleieskift, nattevåk og husarbeid. Mange kvinner blir også overveldet av situasjonen, men ingen av dem ligger og ser på fotball i stedet for åt trøste den nyfødte babyen sin? Om en kvinne hadde fortalt at hun gjorde det samme som mannen til HI, vedder jeg på at 80% her hadde bedt henne om å skjerpe seg ellers blir barnet snart tatt av barnevernet for å bli plassert i et hjem der det faktisk får omsorg. Slutt å behandle mannfolk med silkehansker!

Anonymous poster hash: 77671...7d4

Først av alt må jeg bare presisere at jeg på ingen måte behandler min mann med silkehansker. Jeg kan være et skikkelig troll. ;)

MEN, det ER forskjell på en mamma og en pappa.

Biologisk så er vi skapt på forskjellige måter.

En  normal mamma er heldigvis konstruert sånn at hun på ingen måte kunne hørt sitt eget barn gråte uten å ta tak.

Ei heller en normal pappa.

Men en far har ikke samme tilknytningen til en baby som en mor har- det kommer de aldri til å få. Aldri.

Det er lettere for en far å reagere sånn som HI's mann gjør, HI har sikkert lyst til det hun også, men fra naturens side så skjønner hun at det har hun ikke mulighet til og må sette sitt eget avkom først.

Damer- redebyggere.

Menn- jegere.

Så enkelt og så vanskelig ER det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...